بهترین محله منطقه 22

بهترین محله منطقه 22

بهترین محله منطقه 22


  • معایب منطقه 22

  • بهترین منطقه چیتگر برای زندگی

  • آینده منطقه 22 تهران

  • محله های منطقه 22 تهران

  • قیمت آپارتمان در منطقه ۲۲ تهران

  • قیمت آپارتمان در منطقه چیتگر تهران

  • قیمت برج های اطراف دریاچه چیتگر

 

 

املاک مسکن صدف 22     :    منطقه 22 تهران دارای 28 محله بسیار زیباست که هر یک دارای ویژگی های منحصربه فرد است که بعضی از آنها شناخته شده تر هستند و نام برخی دیگر کمتر شنیده شده است . در سال های گذشته تمامی محله های تهران در حال رشد بوده اند ، اما برخی از محله ها رشد چشمگیر و پیشرفت بالاتری داشتند .

منطقه 22 تهران ، همواره یکی از مناطقی بوده که از نظر رشد مسکن و توسعه شهری رو به پیشرفت رفته است و طی 5 سال گذشته با توجه به ساخت پروژه های کلان ( تجاری - اداری ) و ( رفاهی - خدماتی ) می توان به پیشرفت بدون توقف در این قسمت از استان تهران پی برد. هر چند که با تکمیل پروژه های در حال ساخت میزان رشد بیش از پیش خواهد شد .

 

صفحات زیر را هم ببینید :

 

در این مقاله خواهید خواند:

بهترین محله منطقه 22

بدون تردید یکی از متنوع ترین مناطق تهران به لحاظ تفکیک نواحی جغرافیایی مختلف، منطقه 22 تهران می باشد. شاید در هیچ کجای تهران به اندازه منطقه 22 بحث تراکم و بلندمرتبه سازی مطرح و با اهمیت نباشد. منطقه 22 تهران دارای چند بخش مختلف به لحاظ پروژه سازی می باشد که در این مطلب بناست به معرفی این بخش ها و پروژه هایی که در این بخش ها ساخته می شود بپردازیم.

اطراف دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر چند سالی است که در منطقه 22 آبگیری شده است و کلی به جاذبه های این منطقه افزوده است. اصل وجود دریاچه باعث شده است پروژه های مسکونی زیادی در اطراف آن ساخته شود و البته پروژه های تجاری متعددی نیز ساخته شده و در حال ساخت می باشد بدلیل ظرفیتی که دریاچه در منطقه و کل پایتخت ایجاد کرده است. از منظر سرمایه گذاری و پیشفروش اگر نگاه کنیم پروژه های اطراف دریاچه اکثرا ساخته شده اند و پروژه های پیشفروش زیادی اطراف دریاچه وجود ندارد. پروژه مسکونی ساحل واقع در ضلع شمالی دریاچه و میدان ساحل که مراحل نهایی ساخت خود را طی می کند و تا پایان سال آماده تحویل می باشد. پروژه دوازده فروردین نیز واقع در ضلع شرقی دریاچه از دیگر پروژه های پیشفروش اطراف دریاچه می باشد که از 6 برج تشکیل شده است که 4 بلوک آن ساخته و تحویل شده است و 2 برج باقیمانده در مرحله اسکلت و پیشفروش می باشد. از دیگر پروژه های پیشفروش اطراف دریاچه می توان به پروژه های تجاری اداری آرتمیس، تجاری اداری آیرانا، تجاری اداری لکسون، مسکونی جام جم، مسکونی شاهد، مسکونی باران و چند پروژه در مرحله زمین اشاره نمود.

غرب دریاچه چیتگر

شاید با قطعیت بتوان گفت بیشترین حجم پروژه های پیشفروش منطقه 22 در قسمت غرب دریاچه واقع شده است. در این قسمت بجای ذکر پروژه ها شاید بتوان از شهرک هایی که در حال ساخت هستند نام برد. پروژه هایی که در این قسمت و نزدیک به دریاچه هستند به پروژه های مسکونی لوکس پارلمان، مسکونی افرا، مسکونی بهاران، مسکونی صدف می توان اشاره نمود و پس از آن شهرک مسکونی چیتگر واقع شده است که از سه پهنه تشکیل شده و توسط تعاونی های مرتبط با بنیاد تعاون ارتش در حال ساخت است. پهنه A تقریبا تحویل شده است و چند برج آن نیز نزدیک به تحویل می باشد. پهنه های B و C نیز در مرحله تیغه چینی و اسکلت بوده با تحویل های 2 و 3 ساله که بهترین منطقه چیتگر جهت سرمایه گذاری می باشند و به صورت امتیازی خرید و فروش می شوند. از شهرک چیتگر و بلوار پژوهش که گذر کنیم به شهرک شهید خرازی می رسیم که غرب بلوار اردستانی واقع شده است که از 44 برج 32 طبقه تشکیل شده است و در مرحله نازک کاری و نما هستند و توسط 5 تعاونی مرتبط به سپاه ساخته می شوند با تحویل حدود یک سال و نیم آینده که واحدهای این پروژه نیز به صورت امتیازی خرید و فروش می شوند. از این شهرک نیز که به سمت غرب عبور کنیم خانه های سقف شیروانی شهرک دانشگاه شریف قرار دارد که ساخته شده و غرب این شهرک، شهرکی مدرن در حال شکل گرفتن است به  نام مرواریدشهر یا شهرک الهیه غرب که بی شک بروزترین و مدرن ترین شهرک در منطقه 22 خواهد بود. تعاونی های مختلفی در مرواریدشهر در مراحل گوناگون ساخت از گودبرداری تا نازک کاری و نما در حال ساخت هستند که از بارزترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود؛ برج مسکونی مروارید بقیه اله (یک و دو)، مسکونی مروارید بهارستان، مروارید خیام، الماس بهداری، سیمان تهران، مروارید دانشگاه تهران، خانه سینما، خادمین شهرداری، آتش نشانی و ... که در مجموع مرواریدشهر از 54 برج تشکیل می شود.

شهرک مسکونی چیتگر

 شهرک شهید خرازی

بلوار کوهک

غربی ترین بخش منطقه 22 بلوار کوهک نام دارد که پروژه های زیاد و رو به رشدی را در خود جای داده است. در کل بلوار کوهک منطقه پرطرفدار و نزدیک به بافت پارک چیتگر می باشد. با ساخت مجتمع تجاری اداری طوبی و همینطور وجود ایستگاه مترو چیتگر سبب شده است منطقه بلوار کوهک به یکی از پرطرفدارترین بخش های منطقه 22 بدل شود. همینطور ساخت شهرک 1400 واحدی یاس2 یا زیتون و همینطور برج های در شرف تحویل هواپیمایی کشوری تاثیر مستقیم روی بافت تراکم رو به پیشرفت منطقه کوهک داشته است و این روند همچنان با پیشرفت فیزیکی پروژه های جدید ادامه دارد. از پروژه های پیشفروش بارز بخش کوهک می توان به موارد زیر اشاره کرد؛ مسکونی فرزانگان، مسکونی انرژی، مسکونی کوهک، برج مجلل آترا، برج مسکونی نارنجستان، مدیران شهرداری، راهور ناجا، شمیم رحمت و... که تقریبا اصلی ترین پروژه های پیشفروش بخش کوهک می باشند.

بلوار کوهک

شمال اتوبان خرازی

شاید طی چند سال گذشته این تفکر در ذهن خریداران منطقه 22 بوجود آمده باشد که بخش شمال بزرگراه خرازی نسبت به جنوب آن که دریاچه واقع شده است، از نظر دسترسی و امکانات ضعیف تر باشد. که تا حدودی نیز می توان به این طرز تفکر حق داد اما با ساخته شدن پروژه های جدید لوکس و فول امکانات باید نگاهی نو به این بخش از منطقه 22 بیاندازیم. سازندگان و تعاونی های بنام منطقه نیز با لبریز شدن اطراف دریاچه و جنوب خرازی توجه ویژه ای به زمین های بکر شمال خرازی داشته اند و از پروژه های شایان ذکر این بخش می توان از برج های لوکس سفید، شهرک آبشار، مسکونی همت، مسکونی شمشاد و ... نام برد.

شمال اتوبان خرازی

خرگوش دره شرق آزادگان

از نظر موقعیت مکانی دورترین و البته دنج ترین بخش منطقه 22 نسبت به دریاچه بخش شرق آزادگان می باشد که پروژه های در حال ساخت آن بیشتر از پروژه هایی است که تحویل شده اند. این بخش بیشتر مناسب آن دسته از خریدارانی است که در پی سکونت در منطقه دنج و آرام هستند و از پروژه های به نام و فعال این بخش پروژه مسکونی دانشگاه تهران، مسکونی عقاب یک و دو، مسکونی آفتاب مجلس و ... می باشند.

خرگوش دره شرق آزادگان

شهرک های اطراف منطقه 22

از شاخص ترین شهرک هایی که اطراف بافت اصلی شهرک گلستان می باشند شهرک صدرا، شهرک یاس، شهرک چشمه، دهکده المپیک و ... هستند که هر کدام از این شهرک ها مزایا و نکات مثبت خود را دارند. پروژه های شاخص این بخش ها مسکونی عقیق، برج های دوقلوی خاتم، برج های سپهر پردیس المپیک، برج های تامین اجتماعی و... هستند که به نسبت موقعیت مکانی هر کدام خریداران خود را دارند.

شهرک گلستان

شهرک گلستان یا همان شهرک راه آهن یکی از محله های قدیمی و پرطرفدار منطقه 22 می باشد که به سبب شرایط محیطی و جغرافیای این بخش مورد استقبال سرمایه گذاران و خریداران مسکن طی سال های گذشته بوده است. شهرک گلستان در حدفاصل بخش شرقی دریاچه چیتگر و اتوبان آزادگان قرار داشته و به نوعی در قسمت شمالی پارگ جنگلی چیتگر واقع شده است. با توجه به موقعیت این شهرک در منطقه و دسترسی های بسیار برای آن شاهد افزایش ساخت و ساز ها و سرمایه گذاری های متعدد در این بخش از منطقه 22 هستیم که از جمله آن ها می توان به پروژه دارایی اشاره کرد. 

شهرک گلستان که یکی از قدیمی ترین بخش های منطقه 22 می باشد به سبب وجود خانه های ویلایی بسیار؛ دارای سبک متفاوتی در مقایسه با دیگر نقاط منطقه بوده و افراد بسیاری را برای زندگی و یا سرمایه گذاری به خود جذب کرده است.

شهرک گلستان

شهرک چشمه

با توجه به تاریخچه منطقه 22 و  قدیمی بودن برخی محلات و شهرک های آن؛ شهرک چشمه که در حد فاصل میدان المپیک تا ابتدای آزادگان قرار دارد؛ دارای قدمتی 40 ساله بوده و دارای بافتی متناسب با آن زمان می باشد. با توجه به پیشرفت منطقه 22 این بخش نیز دچار این روند رو به رشد شده و تحولاتی را از سر گذرانده است. اما در مجموع می توان این شهرک را یکی از قدیمی ترین بخش های منطقه دانست که غالبا دارای ساختمان هایی قدیمی و اکثرا 3 طبقه می باشد. یکی از پروژه های اجرا شده در این شهرک پروژه موفق عقیق می باشد که یکی از جدیدترین ساختمان های شهرک به شمار می رود.

شهرک سرو آزاد

این شهرک که در ضلع غربی پارک جنگلی چیتگر و در نزدیکی باغ ملی گیاه شناسی قرار گرفته است؛ دارای شرایط بسیار مطلوبی برای زندگی بوده و یکی از خوش آب و هواترین محله های منطقه 22 می باشد. شهرک سرو آزاد(آزادشهر) در سال 52 برای کارکنان ایران خوردو ساخته شده و یکی از محلات قدیمی منطقه 22 می باشد اما ساخت و سازهای انجام شده در این محله تغییرات زیادی را برای آن رقم زده است که در آینده ای نزدیک این شهرک را به یک شهرک مدرن تبدیل خواهد کرد.

شهرک سرو آزاد

دهکده المپیک

این بخش از منطقه 22 در گذشته جزئی از اراضی کن و منطقه 5 تهران بوده اما پس از تقسیم اراضی و تاسیس منطقه 22 جزئی از این منطقه جدید به شمار می رود. دهکده المپیک در شمال غربی منطقه 22 قرار دارد و شامل دو بافت قدیم و جدید می شود. بافت قدیمی آن که در دهه 40 قبل از انقلاب ساخته شده، مربوط به ساختمان های دهکده المپیک است و بافت جدید آن در بلوار دهکده المپیک(از همت تا میدان المپیک) قرار دارد. این بخش از منطقه که محله ای دنج و آرام می باشد به سبب نزدیکی به باغ های کن دارای آب و هوای بسیار مطلوبی بوده و به سبب دوری از بخش های پر رفت و آمد و شلوغ منطقه 22 آرامش و آسایش بیشتری برای ساکنین فراهم آورده است.

دهکده المپیک

منطقه 22 یکی از مستعدترین مناطق تهران از نظر رشد ملک و مسکن و توسعه شهری می باشد که میزان رشد مسکن در این منطقه طی 5 سال گذشته گواهی است بر این ادعا کما اینکه این میزان رشد با تکمیل شدن پروژه های کلان تجاری اداری و خدماتی رفاهی بیش از پیش نیز خواهد بود. بنابراین نفس ورود به منطقه 22 خریداران را در موقعیت برد و سوددهی قرار می دهد. پس از این مرحله با بررسی و اخذ مشاوره ی تخصصی خریداران می توانند بهترین منطقه چیتگر را نسبت به بودجه و سلیقه خود انتخاب کنند.

 بهترین محله منطقه 22

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (61 رای)