پیش فروش در منطقه 22 ، ضلع شمال دریاچه چیتگر

پیش فروش در منطقه 22 ، ضلع شمال دریاچه چیتگر

پروژه های پیش فروش مطمئن در نواحی مختلف منطقه 22 (بین میدان موج تا بلوار طبیعت)

 

املاک مسکن صدف 22  :   یکی از متفاوت ترین جاذبه های پایتخت ، دریاچه چیتگر تهران یا دریاچه شهدای خلیج فارس است . شهرک چیتگر به عنوان معروفترین مجموعه تفریحی بزرگ تهران ، درست در غرب تهران واقع شده است . دریاچه چیتگر از جنوب به بزرگراه همدانی ( حکیم ) ، از شمال به بزرگراه همت ، از شرق به بزرگراه آزادگان و از غرب به منازل مسکونی منطقه 22 شهرداری تهران محدود می شود .

صفحات زیر را هم ببینید :

 

در این مقاله پروژه های پیش فروش مطمئن منطقه را مروری خواهیم داشت به تفکیک نواحی مختلف منطقه 22 از لحاظ جغرافیایی و موقعیت مکانی. چرا که طی چند روز اخیر به دفعات مختلف با این سوال مواجه شدم که آیا پروژه های خوب و مطمئن تنها در یک منطقه متمرکز هستند یا اینکه در نواحی مختلف منطقه 22 پراکنده شده اند؟ و اگر جواب مثبت است، آن نواحی و پروژه ها کدام ها هستند؟ بر همین اساس مناسب دیدم که به تفصیل و در چند مقاله این موضوع را بررسی کنیم.

در این مقاله به پروژه های بخش مرکزی منطقه 22 ، یعنی دور دریاچه خلیج فارس و حدفاصل میدان موج تا میدان ساحل می پردازیم.

آنچه مسلم و مبرهن است مرکزیت دریاچه خلیج فارس در منطقه 22 می باشد. به گونه ای که تمامی برج های خوب منطقه که زمانی پیش فروش های مطمئن و مناسبی بوده اند، در اطراف دریاچه ساخته شده اند و هم اکنون برج های شاخص منطقه 22 را تشکیل می دهند. برج هایی همچون برج های پارسیا، عرفان، امین، صیاد، آسمان، قائم، احرار، 12 فروردین، برلیان، ایزدیار، سروناز، خیام و ... از برج هایی هستند که دریاچه را در میان خود محصور کرده اند. البته شایان ذکر است برج هایی که نام بردم تماما ساخته شده و مسکونی هستند. به جز برج های فوق پروژه های تجاری اداری چندی نیز وجود دارند که یا ساخته شده اند مثل مجتمع آفتاب و یا در حال ساخت هستند که پیشفروش محسوب می شوند مثل آرتمیس واقع در ساحل شمالی دریاچه با دید ابدی، برج مجلل لکسون در ساحل شرقی با دید ابدی، پروژه ملت 2 واقع در جنب مجتمع آفتاب به نام بازار بزرگ مادر و نام های دیگری همچون آیرانا، یاس 3، گلستان خیام، هیئت علمی و غیره که از پروژه های پیشفروش تجاری اداری می باشند. اما پروژه های مسکونی پیش فروش اطراف دریاچه که منظور اصلی ما هستند در ناحیه اطراف دریاچه از میدان موج تا میدان ساحل و میدان دریاچه تا بلوار طبیعت (انتهای پارکینگ غربی) که تقریبا یک خط ساحلی را تشکیل می دهند، انگشت شمار هستند. دلیل آن نیز مرکزیت دریاچه است و اینکه بسیاری از پروژه های پیش فروش که در چند سال گذشته شروع به کار کرده اند، کار خود را به سرانجام رسانده و اکنون از برج های قابل سکونت محسوب می شوند که از آنها نام بردم. اما پروژه های مسکونی پیش فروش اطراف دریاچه ؛

  • برج های ایزدیار فاز 3 ؛ تعاونی ایزدیار از سازندگان خوشنام منطقه است که فازهای 1 و 2 پروژه ایزدیار را در کارنامه خود ثبت کرده است و تا به امروز واحدهای ایزدیار از بهترین و پرمتقاضی ترین واحدهای منطقه بشمار می روند. فاز 3 نیز در قالب 3 برج 20 طبقه جنب میدان موج در حال ساخت است و تمام واحدها 152 متری و 3 خوابه هستند که تا یکسال و نیم آینده تحویل می شوند. حدود قیمت تمام شده متری 3 میلیون تومان است.
  • برج ساحل (سپانیر)؛ برج 18 طبقه تجاری، مسکونی ساحل که متعلق به شرکت نفت است توسط تعاونی سپانیر ساخته می شود و در مرحله نازک کاری است. در 3 طبقه پایین، پارکینگ ها، لابی و تجاری با ارتفاع سقف 7 متر قرار دارند و 15 طبقه بالایی به واحدهای مسکونی تعلق دارد. کل سازه برج به صورت نیم دایره است و در ضلع شمالی میدان ساحل واقع شده است. واحدهای 100 متری جنوبی هستند با دید کامل دریاچه و واحدهای شمالی 116 متری با دید کامل کوه. طبقه 13 به واحدهای 165 متری 3 خوابه تعلق دارد و طبقات 14 و 15 نیز 4 واحد 400 متری دوبلکس را تشکیل می دهند. تحویل برج ساحل بین برج 6 تا 10 سال 96 خواهد بود و تمامی اعضا طبقه و جهت واحد خود را انتخاب کرده اند. حدود قیمت واحدهای مسکونی در برج ساحل بسته به طبقه و جهت آنها از 3 تا 8 میلیون تومان می باشد.
  • برج پاسارگاد (همت) ؛ برج 18 طبقه همت پاسارگاد بین میدان ساحل و میدان دریاچه واقع شده است که مراحل پایانی ساخت را سپری می کند و زیر یکسال با تحویل آن فاصله دارد. متراژ واحدها از 101 متر شروع می شود تا حدود 130 متر و قیمت تمام شده براساس هر متر بنای مفید 2.8 تا 3.5 میلیون تومان بسته به طبقه و جهت واحدها در نوسان است.
  • برج های 12 فروردین (فاز جدید)؛ شرکت سکنی ساحل در حالی برج های 12 فروردین را تحویل داد که هیچ پروژه مسکونی در رینگ اول دریاچه وجود نداشت. واحدهای 12 فروردین همه 127 متر و 3 خوابه هستند با امکانات و متریال درجه یک و عالی. کل پروژه در ساحل شرقی دریاچه واقع شده است و قیمت واحدها شناور است مابین 3.5 تا 4.6 میلیون تومان. این پروژه به کارکنان نیروی انتظامی ج.ا.ا تعلق دارد و از مرغوب ترین پروژه های منطقه محسوب می شود.
  • برج لبخند؛ از معدود پروژه های شخصی ساز منطقه محسوب می شود که بسیار لوکس و مهندسی ساخته شده است با امکانات کامل و مصالح خارجی و برند. به تازگی ساخت آن به پایان رسیده است در 18 طبقه که 3 طبقه پایینی تجاری ، پارکینگ و لابی هستند و 15 طبقه بالا همه یک تیپ و مسکونی هستند در متراژهای 64 ، 101، 124، 128، 133 و 174 متری که برخی دید دریاچه را دارند و برخی دید کوه را دارا هستند. برخلاف واحدهای تعاونی ساز، تمامی واحدهای برج لبخند با کابینت و کمد دیواری، آب و برق و گاز و تلفن و ماهواره مرکزی هستند. تمام طبقات لابی خصوصی دارند و برج دارای بام سبز است با آلاچیق اختصاصی. قیمت واحدهای برج لبخند از پایه متری 6 میلیون رو به دریاچه و 5.5 میلیون پشت به دریاچه می باشد که هر طبقه 3 درصد ضریب طبقات دارد.
  • برج های صدف؛ برج های 20 طبقه صدف مربوط به شرکت تعاونی اتوبوسرانی شرکت واحد می باشد که در قالب 2 برج کنار هم در مراحل نهایی کار بوده و نهایتا تا اردیبهشت 96 تحویل خواهد شد. 3 طبقه ابتدایی و 3 طبقه انتهایی واحدهای 110 تا 130 متری هستند و طبقات میانی 4 تا 17 را واحدهای 92 تا 95 متری 2 خوابه تشکیل می دهند که همه تیپ و یک شکل هستند. برج های صدف کمی بعد از انتهای پارکینگ غربی و بلوار طبیعت واقع شده اند و تمام اعضا انتخاب واحد کرده اند و طبقه و جهت واحدها مشخص است. میانگین قیمت واحدهای برج صدف از متری 3.2 در طبقات پایین شروع شده تا متری 4.7 در طبقات بالا با دید ابدی دریاچه.
  • برج افرا؛ برج تجاری، مسکونی، اداری افرا دقیقا پشت برج لبخند واقع شده است و توسط تعاونی مسکن مرزبانی نیروی انتظامی ج.ا.ا در حال ساخت است که سال 97 تحویل می شود. طبقه همکف آن تجاری بوده و 11 طبقه اول اداری و 11 طبقه بالایی هم واحدهای مسکونی را در بر می گیرد. تمام واحدها دارای طبقه و جهت مشخص هستند و قیمت تمام شده براساس بنای مفید متری 3.5 میلیون می باشد.

به پروژه های ناحیه فوق می توان اسامی دیگری همچون جام جم مربوط به صداوسیما و پروژه شاهد را نیز اضافه کرد که بدلیل عدم خرید و فروش آنها در بازار، اطلاعات چندانی از آنها در دسترس نیست. در مقاله بعدی به پروژه های پیشفروش در قسمت غربی دریاچه می پردازیم که از لحاظ اهمیت نیز پس از بخش مرکزی و اطراف دریاچه، بیشترین اهمیت را در منطقه 22 دارا می باشد.   نگارنده ؛ بزرگمهر کیانی

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (3 رای)