مقدار واریزی برای مسکن مهر سال 1400 در دولت رئیسی اعلام شد

مقدار واریزی برای مسکن مهر سال 1400 در دولت رئیسی اعلام شد

مقدار واریزی برای مسکن مهر سال 1400 در دولت رئیسی اعلام شد


 

 اعلام مبلغ اقساط وام مسکن ملی در سال 1400

 میزان وام مسکن ملی افزایش یافت.

به گزارش گروه املاک صدف  ؛ وزیر راه از ارسال پیشنهاد افزایش وام طرح ملی مسکن به شورای پول و اعتبار خبر داد. به نظر می‌رسد این اقدام با هدف جبران افزایش قیمت ساخت این طرح انجام می‌شود.

محمد اسلامی با بیان "بدون شک پیشرفت طرح ملی مسکن به مردم بستگی دارد و با پرداخت هرچه سریع تر آورده و تامین آن به پیشرفت کار کمک می‌کنند" اظهار کرد: پیشرفت مالی، نقشه، زمین و مدیریت پروژه در همه شهرهای کشور ساماندهی شده است و  مردم هرچه زودتر واریزی داشته باشند، کار سریع تر به پایان خواهد رسید.

 

صفحات زیر را هم ببینید :


جزئیات افزایش وام مسکن ملی به 150 میلیون تومان
 


 وی با یادآوری این‌که برای دهک های 3 تا 5 حدود 40 درصد قیمت برآورد شده از وام مسکن در نظر گرفته شده و 60 درصد مبلغ را باید متقاضیان تامین کنند، افزود: پیشنهاد افزایش مبلغ وام طرح ملی مسکن از 100 میلیون به 150 میلیون به شورای پول و اعتبار ارسال شده است.

وی ادامه داد: در این مورد ملاحظه موجود این است افرادی که وام را دریافت می کنند توانایی پرداخت قسط را داشته باشند. برای سازنده 80 درصد مبلغی که مورد نیاز است که از طریق تسهیلات تامین می‌شود.

اواسط ماه گذشته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه گفته بود: قیمت ساخت واحدهای طرح ملی مسکن بر اساس فهرست بهای سازمان بودجه است. بر این اساس برای هرمترمربع  2میلیون و 770 هزار تومان است، ولی تعدیل هایی هم مطابق اعلام سازمان برنامه و بودجه در جهت افزایش قیمت به آنها اصابت می کند.

این‌گونه به نظر می‌رسد که وزارت راه و شهرسازی برای جبران افزایش قیمت ساخت واحدهای طرح ملی مسکن، ترجیح داده که مسیر کوتاه و سریع افزایش وام مسکن را طی کند. به این ترتیب متقاضیان طرح ملی مسکن هستند که هزینه تعدیل‌های سازمان برنامه و بودجه را در یک بازه 12 ساله (بازپرداخت وام) پرداخت خواهند کرد.


میزان اقساط وام مسکن ملی

 

در صورت افزایش وام طرح ملی مسکن به 150 میلیون تومان،‌ مبلغ قسط ماهانه در یک دوره 12 ساله به 2 میلیون و 540 هزار تومان افزایش می‌یابد. در مجموع طی 12 سال متقاضی طرح ملی مسکن 367 میلیون تومان پرداخت کند، یعنی حدود 217 میلیون تومان سود.


زمان تحویل مسکن ملی در سال 1400
 

 

علی قائدی معاون دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد وزارت راه و شهرسازی درباره جزییات اجرای مرحله سوم طرح مسکن ملی، گفت: با توجه به مدت زمان تعیین شده برای ثبت نام در این مرحله، مهلت ثبت نام نیازی به تمدید ندارد، با این حال در ساعات آتی درباره تمدید مهلت ثبت نام این طرح تصمیم‌گیری می‌شود.

او با بیان اینکه باید برای ادامه روند بررسی متقاضیان فرصت داشته باشیم و اقدامات لازم را برای پالایش آنها انجام دهیم، گفت: از زمان ثبت نام تا این لحظه ۱۶۵ هزار نفر متقاضی ثبت نام کرده‌اند.
 معاون دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در این مرحله ثبت نام در ۱۹ استان و ۱۸۳ شهر انجام شده است، گفت: تاکنون در دو مرحله ثبت نام انجام شده و در ۵۰۰ شهر توانسته‎ایم ثبت نام داشته باشیم، ولی در این دوره تنها برای برخی از شهر‌ها توانستیم زمین تهیه کنیم.

قائدی یاد آور شد: ثبت نام برای دوره‌های بعدی منوط به تامین زمین است و اینکه ثبت نام تنها برای بخش‌هایی انجام می‌شود که متقاضی برای آن وجود داشته باشد و بتوانیم برای این مناطق زمین تامین کنیم.

او اظهار کرد: در استان تهران در این مرحله تنها برای رباط کریم توانستیم زمین تامین کنیم و تنها متقاضیان در این شهر‌ها می‌توانند ثبت داشته باشند.

معاون دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بسیاری از متقاضیانی که در دو مرحله قبل نتوانستند آورده خود را تامین کنند از دور کنار گذاشته می‌شوند، افزود: مهلت پرداخت برای تکمیل آورده متقاضیان چندین بار تمدید شده و متقاضیانی که نتوانستند آورده خود را تکمیل کنند از دور کنار گذاشته می‌شوند.
 قائدی بیان کرد: برای این مرحله سعی کرده‌ایم ثبت نام را برای شهر‌هایی در نظر بگیریم که تاکنون زمین برای آنها تامین نشده و ثبت نامی در آنجا انجام نشده است.

معاون دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه برای شروع پروژه‌ها، بانک مسکن تسهیلاتی را به پروژه‌ها اختصاص می‌دهد که به مرحله فونداسیون و یا تکمیل فونداسیون رسیده باشند، افزود: بنابراین برای اجرای پروژه باید متقاضیان آورده خود را تکمیل کنند تا از تسهیلات بانک‌ها بتوانیم استفاده کنیم.


قیمت هر متر مربع واحد مسکن ملی چقدر است؟

 

قائدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا میزان تسهیلات مسکن ملی افزایش خواهد یافت و همین امر باعث افزایش نرخ تمام شده امروز می‌شود یا خیر؟ گفت: افزایش میزان تسهیلات ارتباطی به نرخ تمام شده ساخت مسکن ملی ندارد و ما در ابتدا با توجه به محدودیت منابع بانکی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات تخصیص داده بودیم، ولی با توجه به افزایش هزینه‌های ساخت از جمله فولاد و سیمان و سایر مصالح ساختمانی، ما پیگیری کردیم که میزان تسهیلات از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.

قائدی تاکید کرد: دستگاه‌های متولی طرح مسکن ملی نرخ هر متر مربع مسکن ملی را ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرده‌اند که البته این برای نرخ امروز است و اگر شرایط کشور به سمتی برود که ثبات اقتصادی داشته باشیم هزینه‌ها افزایش نمی‌یابد.

او اظهار کرد: در صورتی که هزینه‌ها افزایش یابند و نرخ مصالح ساختمانی بیشتر شود ممکن است قیمت‌ها تغییر کند، نرخ تمام شده در طرح مسکن ملی ثابت نیست، اما اراضی که برای آنها در نظر گرفته‌ایم ۹۹ ساله هستند و مبلغی بابت آن دریافت نمی‌شود.

 

 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (49 رای)