نقشه و پلان های داخلی پروژه شهرک شهید خرازی

نقشه و پلان های داخلی پروژه شهرک شهید خرازی

در این مقاله خواهید خواند:

معرفی پروژه شهید خرازی

شهرک خرازی توسط بنیاد تعاون سپاه که دارای رزومه ای قوی و درخشان می باشد، در زمینی به مساحت 38.5 هکتار در منطقه 22 شهرداری تهران در مجاورت اتوبان خرازی در حال اجرا می باشد. پروژه شهرک خرازی آخرین پروژه این تعاونی در منطقه 22 بوده و از دیگر پروژه های اجرا شده توسط آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشخصات شهرک خرازی

شهرک شهید خرازی در غرب دریاچه چیتگر، جنوب بزرگراه همت و در مجاورت شهرک امام رضا واقع شده و شامل 44 بلوک می باشد که در ردیف های شمالی و جنوبی در کنار هم قرار گرفته اند و تعاونی های مختلفی از جمله تعاونی مسکن آماد و پشتیبانی، تعاونی مسکن سپاه حضرت رسول(ص)، تعاونی مسکن هوا فضا، تعاونی مسکن نیروی زمینی، تعاونی مسکن ستاد کل، عملیات اجرایی آنها را به عهده دارند. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید برج های شهرک خرازی در 5 ردیف قرار گرفته و در هر ردیف تعداد برج ها متفاوت می باشد. بلوک های این مجموعه در ردیف های جلویی 32 طبقه بوده و در ردیف های عقبی 25 طبقه می باشند که تعداد واحدهای هر طبقه بسته به تیپ و پلان طراحی شده برای برج متفاوت می باشد.

شهرک شهید خرازی

نقشه برج های شهرک خرازی

برج های پروژه خرازی دارای 3 تیپ متفاوت می باشند لذا مجموع واحدهای هر برج، واحدهای موجود در طبقات، متراژ و همچنین نقشه واحدها متفاوت می باشد. جانمایی تیپ های متفاوت برج های این پروژه که با نام های A، B، C نام گذاری شده اند به شکل زیر می باشد.

برج های شهرک خرازی

مشخصات و پلان برج های تیپ A

همانطور که در تصویر پلان برج های تیپ A مشاهده می کنید این برج ها مستطیل شکل بوده و دارای زاویه می باشند. محل قرارگیری این برج ها بگونه ای است که دو برج با تیپ A در کنار یکدیگر و در بین دو برج با تیپ B قرار گرفته است. 
این برج ها شامل 29 طبقه می باشد که از 25 طبقه مسکونی، 3 طبقه پارکینگ و 1 طبقه لابی تشکیل شده اند. در طبقات مسکونی این برج ها 6 واحد در هر طبقه تعریف شده و در مجموع 150 واحد را شامل می شوند.
واحد های برج های تیپ A بطور متوسط از 118 متر زیر بنا برخوردار هستند.

 

پلان برج های تیپ A پروژه خرازی

پلان واحد1-تیپA پروژه خرازی

پلان واحد2-تیپA پروژه خرازی

مشخصات و پلان برج های تیپ B

این تیپ از برج های شهرک خرازی به شکل مستطیل بوده و دارای پلانی به شکل زیر می باشند. این برج ها شامل 23 طبقه می باشد که از 20 طبقه مسکونی، 2 طبقه پارکینگ و 1 طبقه لابی تشکیل شده اند. در طبقات مسکونی این برج ها 8 واحد در هر طبقه را شاهد هستیم که مجموعه 160 واحد را شامل می شوند. واحد های برج های تیپ  Bبطور متوسط از 110 متر زیر بنا و 2 اتاق خواب برخوردار می باشند.

پلان برج های تیپ B پروژه خرازی

پلان واحد1-تیپ B پروژه خرازی

پلان واحد2-تیپ B پروژه خرازی

مشخصات و پلان برج های تیپ C 

پلان برج های تیپ C که در دو ردیف آخر شهرک دیده می شوند به صورتی است که دارای 4 بال در 4 جهت مختلف می باشند . این برج ها 29 طبقه بوده که از 25 طبقه با کاربری مسکونی، 3 طبقه پارکینگ و 1 طبقه لابی تشکیل شده اند. در هر طبقه از طبقات مسکونی این تیپ از برج ها 8 واحد و در مجموع 200 واحد مسکونی تعریف شده که بطور متوسط دارای 110 متر زیربنا و همچنین 2 اتاق خواب می باشند.

پلان برج های تیپ C پروژه خرازی

پلان واحد1-تیپ C پروژه خرازی

پلان واحد2-تیپ C پروژه خرازی

نمای برج های شهرک خرازی

نمای برج های این مجموعه جدیدترین تکنولوژی های روز را شامل می شود و از بتن الیافی(GRC) تشکیل شده است. بتن الیافی کامپوزیتی مقاوم و دارای پیوستگی مناسب می باشد که از ترکیب سیمان، ریزدانه، الیاف و مواد افزودنی تشکیل شده و به سبب امکان تولید قطعات بزرگ با ضخامت کم(۱ سانتی متر)، برای سطوح مقاوم و پر انحنا بسیار مناسب می باشد. 

نمای برج های شهرک خرازی

نمای برج های شهرک خرازی

نمای برج های شهرک خرازی

امکانات برج های شهرک خرازی

دکوراسیون داخلی واحدهای این مجموعه نیز علاوه بر طراحی زیبا از امکاناتی به شرح زیر نیز برخوردار می باشد.

  • لابی 
  • هلی پد
  • 4 لاین آسانسور باربر و نفربر 
  • سالن اجتماعات
  • سالن ورزشی 
  • شوتینگ 
  • دوربین‌های مداربسته 
  • سرمایش و گرمایش مرکزی
  • پارکینگ و انباری 
  • سیستم اعلام و اطفاء حریق
  • سیستم مانیتورینگ 

طراحی داخلی واحدها

طراحی داخلی واحدها

طراحی داخلی واحدها پروژه خرازی

 

جهت آشنایی بیشتر با پروژه خرازی کلیک کنید

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (37 رای)