مسکن و پایانی بر "بساز بفروشی"

مسکن و پایانی بر "بساز بفروشی"

بساز بفروشی در مسکن با ابلاغیه جدید نظام مهندسی به پایان خواهد رسید

در حال حاضر مسکن در وضعیت مناسبی قرار ندارد و دستگاه های مسئول تمامی تلاش خود را برای رفع این مشکل به کار بسته اند. همه دستگاه های نظارتی و عملیاتی در حوزه مسکن تصمیم دارند تا از شرایط رکود بهترین استفاده را کرده و مشکلات موجود در این حوزه را حد المقدور برطرف نمایند تا بعد از عبور از رکود با کشلات کمتری مواجه باشند.

املاک تهران

یکی از مهمترین نهاد های نظارتی در حوزه مسکن پایتخت، سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران است. این سازمان نقش بسیار مهمی در کیفیت و امنیت در ساخت و ساز ها دارد . سازمان نظام مهندسی تهران اخیرا حکمی ابلاغ کرد که بر طبق مفاد آن ساخت غیر حرفه ای مسکن به طور کامل به پایان می رسد و دیگر در شهر تهران هیچ ساختمانی به صورت غیر حرفه ای ساخته نمی شود. همزمان با ارائه و ابلاغ این حکم، فهرست جایگزین بسار بفروش ها نیز منتشر شده است.

مهندس ناظرمسکن

طبق حکمی که توسط این سازمان مهم نظارتی در حوزه مسکن ارائه شده است، مهندسان ناظر موظف هستند از شروع به کار ساختمان هایی که سازنده ذی صلاحی ندارد جلوگیری به عمل آورند. حتی کار فرا تر از این نیز پیش رفته و قرار است ساخت ساختمان های نیمه سازی که سازنده آن شرایط لازم را ندارد ، متوقف گردد.

در فهرست منتشر شده نام 450 سازنده مجاز حقیقی و حقوقی که نظام مهندسی تهران ان ها را به رسمیت شناخته است به چشم می خورد. این به این معنی است که زین پس اگر کسی بخواهد ساختمانی را بسازد باید به این افراد یا شرکت ها مراجعه کند . این یعنی پایانی بر بساز بفروشی در پایتخت و پایانی بر ساخت و ساز های غیر اصولی و غیر ایمن که باعث مشکلات فراوانی نیز شده بود. حالا با مشخص شدن این قهرست نکلیف بسیاری از متقاضیان ساخت و ساز مشخص شده و دیگر دست مکان های غیر قانونی بسته می شود.

لیست منتشر شده حاوی 5 دسته از افراد حقیقی و حقوقی مجاز است . دفاتر سازنده، دفاتر پیمان مدیریت، شرکت های انبوه ساز، شرکت های سازنده پیمان مدیریت و شرکت های سازنده مسکن و ساختمان 5 دسته ارائه شده در این فهرست هستند که هر کدام از این دسته ها شامل زیردسته هایی می شوند. افراد با توجه به نوع ساختمانی که باید بسازند باید به یکی از این 5 عنوان مراجعه کرده و شرکت مورد نظر خود را انتخاب کنند. زین پس دسترسی مالکان ساختمان های کلنگی به سازندگان با صلاحیت تسهیل خواهد شد.

یکی از موارد مهمی که در ابلاغیه اخیر نظام مهندسی به چشم می خورد، تاکید بر حضور تمام وقت و منظم مجری ذی صلاح در محل ساخت و ساز است. اگر این امر به درستی و با دقت صورت پذیرد بسیاری از مشکلات ساختمانی در کشور برطرف می شود. بسیاری از پروژه هایی که بعد ها با کیفیت پایین مصالح رسوایی به بارآورده اند به منظور نبودن افراد ذی صلاح در هنگام ساخت در محل کارگاه بوده است. در این صورت اتفاقات ناگوار در سال های آینده کاهش پیدا خواهد کرد و خریداران مسکن نیز از کیفیت ساختمان خود اطمینان پیدا می کنند.

و نکته مهم تر که هدف آن راحت کردن خیال مهندسان ناظر بوده این نکته است که سازمان نظام مهندسی قول داده است به شکایت بساز بفروش های متخلفی که از سخت گیری یا برخورد مهندسان ناظر گله مند هستند رسیدگی نکند. این امر می تواند کمک بسیار زیادی به مهندسان ناظر نماید تا با خیال راحت به وظایف خود عمل کنند

امید است با این ابلاغیه مشکلات در زمینه ساختمان و کیفیت ساخت آن ها پایان یافته و خریداران رضایتمندی بیشتری نسب به خرید خود داشته باشند.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز