مالیات بر ساخت و فروش املاک

مالیات بر ساخت و فروش املاک

مالیات بر ساخت و فروش املاک افزایش پیدا کرد

در این بخش به مالیاتی که ، بر ساخت و فروش املاک ،دربازار مسکنتاثیر گذاشته به نقد و بررسی می پردازیم. برای ساخت و فروش املاک،مالیاتی در نظر گرفته می شود.بازار معاملات مسکن فرمول جدیدی برای مالیات دارد. فرمول عبارت است از مالیات بر ساخت و فروش ملک ،که باید مورد ارزیابی قرار گرفته شود .

تعدادی از گروه های ساخت و ساز در کلان شهر ها از جمله پایتخت ،به خاطر فرمول مالیات بر ساخت و فروش ملک،دیگر به فروش املاک نپرداختند .در واقع به خاطر ابهاماتی که ایجاد شده در بازار های مالیاتی،در بازار ممکن است در قیمت نهایی ملک تاثر چندانی داشته باشد. این دلیل باعث ، انصراف تعداد زیادی از فروشندگان مسکن از ساخت و فروش ملک شده است .

املاک تهران

بر اساس تحقیق و بررسی هایی که درباره مالیات بر فروش اپارتمان نوساز شده تحلیل گران متوجه شده اند که دو اثر بسیار مهم در بازار مسکن دارد.اولین تاثیر روانی و دومین تاثیر واقعی نیز می باشد .طبق گزارش محققین ، این تاثیری که روانی است به صورت کوتاه مدت نمایان می شود و دومین تاثیرکه واقعی است به صورت فصلی نمایان می گردد .محققین بر این باور هستند که اقشار جامعه توان تغییر قیمت فروش را نداشته و یک واکنش فعلی ایجاد می شود .

فروش املاک

مالیات بر ساخت و فروش اپارتمان ، که یک فرمول جدیدی می باشد،تاثیرات زیادی را در معاملات ملک می گذارد . که این تاثیرات باعث ایجاد یک تنش ،و یا یک جو روانی در بازار ایجاد می کند. بازار مسکن وردیابی به واکنش ان ،تغییرات چندانی را داشته است

حتی در برخی از این مناطق سازندگان املاک اعتصاب موقتی خود را اعلام کرده است و دست از فروش املاک خود بر داشته است  با ایجاد این تغییر، گروه های دیگری تصمیم به ساخت و فروش املاک می گیرند .منشا اصلی تغییر ناگهانی ای رویداد، واسطه های بازار املاک می باشند.این واسطه های بازار املاک ،سعی در عوض کردن نرخ مالیات بر ساخت و فروش املاک را دارند .

با عوض کردن نرخ مالیات، برساخت و فروش املاک تاثیرات مستقیم و انی فرایند فروش املاک را شاهد خواهیم بود .در ارتباط با عوض کردی این مالیات، بعضی از محدودیت ها ایجاد می شود. این محدودیت ها تضمینی برای فروش بیشتر و یا ساخت بهتر و بیشتر املاک نیست.چندی پیش مالیات های مستقیم در هیات دولت از قیمت املاک منطقه ای به درامد حاصل از ساخت و فروش املاک تغییر پیدا کرد .

در واقع هیئت دولت از دو ملاک اصلی قیمت منطقه ای ملک و تغییرات حاصله از قیمت اصلی فروش اپارتمان استفاده کرده است.در واقع نرخ ملکی که ممکن است در منطقه ای باشدو قیمتی که روی ان می گذارند،با نرخی که باید باشد خیلی تفاوت داشته باشد. در اینجا اگر از فرمول مالیات بر معاملات و املاک استفاده نشود ، تضاد ایجاد می گردد.

اگر سازندگان املاک و مسکن تصمیم بگیرند از ، فرمول ساخت املاک و مالیاتی که میدهند استفاده کنند ، تاثیر روانی ان در اقشار جامعه کم می شود و خریداران به فروشندگان املاک ساختمانی ، اعتماد می کنند و پولشان را برای خرید ان واحد مسکونی که نیاز دارند می پردازند .

اگر تاثیرات روانی بتواند اثر کند ،تاثیرات واقعی خود را به خوبی نشان می دهد .تاثیرات واقعی هم ، همان اعتماد خریداران املاک مسکن به فروشندگان املاک می باشد .زمانی هم که تاثیرات روانی و هم تاثیرات واقعی با یکدیگر پیش بروند ، دیگر شاهد رکود بازار مسکن نمی باشیم و از فرمول مالیات بر ساخت و فروش مسکن به درستی استفاده نگردیده است و قیمت املاک در هر منطقه به درستی در اختیار خریداران خواهد رسید و افراد سود جو دیگر به هدفشان نمی رسند .

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز