رکود مسکن و فرصت طلبی چشم بادامی ها

رکود مسکن و فرصت طلبی چشم بادامی ها

چینی ها می خواهند از فرصت رکود در ایران بهترین استفاده را ببرند

بازار مسکن ایران و همچنین بازار ساختمان و ساخت و ساز در ایران با رکود بسیار شدیدی مواجه شده و این رکود در همه بخش های کشور ریشه دوانده است. رکودی که باعث بیکاری بسیاری از افراد و ورشکستگی بسیاری از کارخانه ها و کارگاه ها شده و خانواده های بسیاری را با مشکل تامین کوچکترین احتیاجات زندگی مواجه ساخته است. این رکود که در سه سال و نیم گذشته شدت گرفته است به علت عدم توجه به داخل و برون نگری بسیار زیاد دولت مردان دولت یازدهم به این سادگی ها قابل حل نخواهد بود و اثرات زیان بار آن تا مدت ها بر پیکره اقتصاد ایران خواهد ماند.

املاک تهران

یکی از مواردی که در روزهای اخیر و همزمان با آغاز به کار چهارمین نمایشگاه بین المللی نما، سازه و تکنولوژی های نوین به وقوع پیوست ، حضور نمایندگان شرکت های مختلف ساختمانی کشور چین در این نمایشگاه بود. در حالی که بازار ساختمان در ایران با رکود مواجه است، حضور این افراد و گرفتن غرفه در چنین نمایشگاهی جای سوال و تامل دارد. اما موضوع زمانی جالب تر می شود که این افراد در مصاحبه با خبرنگاران از نتیجه حضور خود در این نمایشگاه راضی بودند. یکی از غرفه داران چینی به خبرنگار سایت صدف 22گفته که با وجود رکود در کشور ایران ، استقبال خوبی از غرفه ما شد و انتظار چنین استقبالی را نداشتیم.

چینی ها بازار هدف خود را خوب شناخته اند و برای آن برنامه های بلند مدت زیادی دارند. این افراد با توجه به اینکه میزان استقبال کنندگان از نمایشگاه بسیار پایین بود و در مجموع زیر 5000 نفر از نمایشگاه دیدن کردند، رضایت زیادی از این نمایشگاه داشتند و اعلام آمادگی کردند تا در نمایشگاه های آتی ساختمان در ایران نیز شرکت کنند. این شرکت ها می خواهند از فضای بازی استفاده کنند که برجام برای آن ها به ارمغان آورده است. برجامی که قرار بود به نفع کار و کارگر ایرانی باشد حالا بیشتر به نفع خارجی ها شده و حتی شرکت های چینی هم برای حضور متفاوت با گذشته برای ایران نقشه های فراوانی تدارک دیده اند.رکود

البته به گفته مسئولین حضور این افراد و این شرکت ها در نمایشگاه صرفا برای معرفی سیستم ها و کالاهای نوین بوده است و در صورتی که بخواهند وارد بازار ایران شوند باید تکنولوژی آن را نیز به همراه خود بیاورند و گرنه اجازه فعالیت به آن ها داده نمی شود. این حرف نکته بسیار مهمی است که در گذشته نیز بسیار شنیده شده اما در موقع عمل به آن هیچ گونه اعتنایی نشده است.

آنچه که مشخص است رکود کمر اقتصاد ایران را بعد از تورم های بی حد و حساب شکسته و مشکلات فراوانی را برای کشور فراهم کرده است. بی انصافی است اگر مردمی که در دوران رکود پای دولت خود ایستاده اند و زحمت ها و ورشکستگی ها و بیکاری ها را به جان خریده اند، پس از عبور از رکود ، سهم از دست رفته خود در دوران رکود را در جیب رقبای خارجی خود ببینند و احساس سرشکستگی پیدا کنند.

البته ناگفته نماند که حضور چینی ها در عرصه ساختمان در ایران با چالش های بسیار زیادی مواجه است. رقبای ایرانی در عرصه ساختمان نه تنها در کشور بلکه در خاورمیانه یکه تازی می کنند و بدون رقیب هستند. حضور شرکت های چینی قطعا برای این شرکت های معتبر ایرانی چالش آفرین خواهد بود اما به راحتی رقبای چینی را شکست خواهند داد. بیشتر نگرانی ها در مورد شرکت های بزرگ و معتبر نیست ، بلکه در مورد شرکت ها و کارگاه های جزئی است که چرخه زندگی 3 الی 4 نفر با آن می چرخد. نان بعد از رکود باید به همان هایی برسد که در زمان رکود سختی بسیاری کشیده اند.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز