راه های نوین برای معاملات مسکن

راه های نوین برای معاملات مسکن

تغییر و تحول در نحوه عرضه و تقاضا به بازار مسکن رسیده است

روال معاملات مسکن در حال تغییر وتحول بوده و عرضه و تقاضا در سال های گذشته و به خصوص در هفته های گذشته تغییراتی کرده است. در گذشته روالی که مرسوم بوده و تقریبا همه به آن عادت کرده بودند این بود که فرد متقاضی مسکن به مشاوران املاک محدوده مورد نظر خود مراجعه کرده و در بین فایل های ارائه شده توسط مشاور املاک، ملک مد نظر خود را پیدا می کرد. البته برخی افراد و حتی برخی از مشاورین املاک، خانه ها و آپارتمان های موجود را درون روزنامه ها و اخیرا درون اپلیکیشن ها گذاشته و شرایط آن را به اختصار توضیح می دهند. البته درون اپلیکیشن ها می توان عکس و توضیحات بیشتری نیز قرار داد تا افراد اطلاع بیشتری پیدا کنند. همچنین برخی از مشاورین املاک با سابقه و معتبر نیز اقدام به تاسیس سایت نموده تا اطلاعات املاک موجود برای فروش یا اجاره را درون آن بگذارند و از این طریق خدمات بهتر و به روز تری به مخاطبین ارائه دهند.

املاک تهران

اما اکنون به شیوه نوین تری مواجه هستیم که برخی از افراد در هفته های اخیر از آن استفاده کرده اند. اما این روش چگونه است؟ در این روش بر خلاف روش ها قبلی، به جای عرضه کننده مسکن، این متقاضی مسکن است که آگهی می دهد. به این صورت که متقاضی مسکن – چه خرید و چه اجاره – شرایط مسکن مورد نظر خود را در قالب آگهی در نیازمندی ها یا اپلیکیشن ها انتشار می دهد و از افرادی که صاحبان ملک هستند می خواهد در صورتی که واحد یا خانه آماده فروش یا اجاره آن ها با شرایط ذکر شده سازگار است با وی تماس بگیرند تا او به آنجا رفته و منزل را ازنزدیک ببیند.

در واقع می توان گفت در بازار مسکن شاهد روش نوینی از پیشنهاد مواجه هستیم که در آن به جای عرضه کننده مسکن ، متقاضی مسکن پیشنهاد ارائه می دهد و به دنبال مسکنی با شرایط خاصی است که خود تعیین نموده است.

این نوع زدن آگهی در واقع یک نوع تحول در زمینه خرید و فروش مسکن ایجاد می کند. چرا که در صورت ادامه دار بودن این روند، دیگر این متقاضبان مسکن نیستند که به دنبال ملک مورد نظر می گردند. بلکه آن ها شرایط مد نظر خود را که شامل همه موارد می شود اعلام می کنند و حالا این صاحبان ملک هستند که به دنبال این افراد خواهند بود. چرا که مشاوران املاک همه فایل های خود را زیر و رو کرده تا خانه ای مناسب با شرایط آن فرد بیابند.

معاملات مسکن

با این شرایط به احتمال زیاد وقت کمتری از متقاضیان مسکن گرفته شده و مشکلات قبلی که مورد انتقاد بسیاری از افراد بود دیگر به وجود نخواهد آمد. البته این شرایط مشکلات خاص خود را داشته و اگر مشاورین املاک به صورت حرفه ای عمل نکنند باعث مزاحمت یا وقت کشی افراد خواهند شد. این مشاوران باید دقت کنند تا خانه ی پیشنهادی شان تمام نکات گفته شده توسط متقاضی را دارا باشد.

اما نکته مهم در مورد متقاضیانی که به این صورت آگهی داده اند این است که بسیاری از متقاضیان به این صورت آگهی داده اند تا اگر شخصی نیاز به پول سریع دارد و می خواهد ملک خود را با قیمت پایین تری بفروش برساند با آن ها تماس بگیرد. البته در این بین به جز افراد شخصی، واسطه ها نیز آگهی داده اند تا به این صورت خانه هایی که در بازار مسکن گران قیمت تر هستند را به این صورت با قیمت پایین تری خریداری کرده و در بازار آزاد با قیمت بالاتر بفروشند. علت هم این است که حداقل در شرایط فعلی و در ابتدای کار این نوع تبلیغات، بیشترین قشری که به این آگهی ها واکنش می دهند، انبوه سازان و یا ساختمان سازانی هستند که می خواهند از بار مخارج تحمیلی خارج شده و واحد های خود را به فروش برسانند.

 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز