تأثیر قیمت دلار بر بازار مسکن

تأثیر قیمت دلار بر بازار مسکن

تأثیر قیمت ارز بر بازار ملک و املاک

طی افزایش قیمت دلار در چند روز گذشته، گمانه زنی های کارشناسی و غیرکارشناسی زیادی مطابق چند سال اخیر برسر زبان ها و روی سایت های مختلف قرار گرفته که چکیده ی آنها خبر از این میدهد که باز هم اکثریت مردم در حال افتادن در همان دیگ همیشگی هستند از هول حلیمی که هرگز در کار نبوده است.

شاید طی همین چند روز اخیر بارها شبیه این جملات را شنیده باشید ؛

  • دلار گرون شد! همه چی میره بالا
  • سریع برو ماشین بخر چون میره بالا
  • و ...

خیلی جملات دیگر از همین دست. باز هم برخی اشتباه همیشگی را تکرار می کنند و هجوم می برند به سمت خالی کردن انبار تولیدکنندگان خودرو و صف بستن جلوی صرافی ها و طلافروشی ها و تسریع در تورمی چندلایه و شدید. شبیه داستانی که در سالهای 90 تا 92 بر سر بازار ملک و املاک اتفاق افتاد و حبابی تشکیل شد به بزرگی و گشادی یک کلاه که تا وقتی حباب نترکید ، خریداران داغ آن روزها متوجه کلاهی که بر سرشان رفته نشدند.

مگر می شود یک اشتباه را دو بار تکرار کرد؟ رکودی که بازار ملک طی این دو سال و نیم تجربه می کند حاصل همان حبابی است که تنها عده ای توانستند از آب گل آلود بازار آن روزها ، ماهی های چاق و چله ای بگیرند، در مقابل اکثریتی را می شناسم که از خریداران پیگیر آن روزها تبدیل شده اند به فروشندگان پیگیر ولی سرخورده و ناامید این روزها، البته با کلی ضرر و زیان.

حالا در این مقاله هشدار می دهم ؛ یک حباب دیگر در حال شکل گرفتن است. نه اینکه چیزی نخرید... نه. اما به صرف اینکه «در حال گران شدن است، بخریم تا گران تر نشده» یک اشتباه فاحش است و دقیقا عمل آورنده ی تورم.

در این آشفته بازار، ملک و املاک و علی الخصوص پیش خرید- به شرط سلامت بودن امتیاز و تعاونی- خیلی مطمئن تر از طلا و سکه و پراید است. در بازار پیشفروش حتی با 2 میلیون تومان هم می شود سرمایه گذاری کرد و به همان اندازه به سود رسید. بنابراین فکر نکنید که برای سرمایه گذاری در ملک و املاک حتما باید سرمایه زیادی داشت.

سرمایه گذاری در چیتگر

منطقه 22 تهران همچنان بازار مناسبی است برای سرمایه گذاری های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با هر میزان سرمایه ای. با پیشنهادهای متنوع در بخش مسکونی ، تجاری و اداری. بنابراین یکی از بهترین و مطمئن ترین راه های عقب نماندن از بازار سرمایه گذاری ، پیش خرید از پروژه های و املاک چیتگر می باشد.

با امید به آینده ای روشن برای تمام کسانی که تنها با تفکر به سرمایه گذاری در بازار ملک و املاک ، یک قدم از اطرافیان خود جلوتر هستند.

نگارنده ؛ بزرگمهر کیانی

پس از مطالعه مطلب نظر خود را در پایین همین صفحه درج نمایید

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز