گران ترین محله های تهران

دسته بندی ها: اموزشی

گران ترین محله های تهران

در این مقاله خواهید خواند:

گران ترین محله های تهران

با توجه به گستردگی شهر تهران شاهد محله هایی با شرایط گوناگون و متفاوت از یکدیگر هستیم که بسته به اولویت های فردی افراد با درجات مختلف به لحاظ فرهنگ، شغل، سطح مالی و ... در هر یک از آن ها سکونت دارند. با توجه به شرایط آب و هوایی و دسترسی به امکانات رفاهی قیمت املاک در مناطق 22 گانه تهران شرایط متفاوتی داشته و شاهد گوناگونی آن ها هستیم. برخی مناطق تهران از آب و هوای مطلوب و همچنین امکانات شهری و رفاهی بهتری برخوردار بوده لذا املاک در این مناطق که عموما بالا شهر تهران می باشند، قیمت بالاتری را نیز تجربه می کنند.

با توجه به امکانات و شرایط زندگی در مناطق مختلف تهران، می توان محله های زیر را گران ترین محله های تهران برشمرد:

نیاوران

در دوره های گذشته این بخش از پایتخت آکنده از نی‌زار‌ بوده و لذا مردم برای جمع‌آوری آنها به این منطقه می آمدند. بر همین اساس این منطقه به اسم نی آوران یا همان نیاوران معروف است. نیاوران در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز قرار گرفته و جزو منطقه 1 شهرداری تهران می باشد.  این محله در لیست بهترین محلات تهران قرار داشته و به سبب امکانات عالی، موقعیت جغرافیایی و آب و هوای دلپذیر این محله، به بهشتی کوچک شهرت یافته است و زندگی عیان‌نشین در این محله به وضوح دیده می شود. از جمله برج های لوکس این محله می توان به مجتمع آلتون کورت اشاره کرد که جزو بهترین و معروفترین برج های تهران و ایرانمی باشد.

معرفی مجتمع مسکونی نیاوران

نیاوران

الهیه

محله الهیه تهران از شمال تا تجریش، از غرب تا خیابان ولیعصر، از جنوب تا چهارراه پارک‌وی و از شرق تا پل رومی و جاده قدیم شمیران را شامل شده و جزو منطقه ۱ شهرداری تهران و شهرستان شمیرانات به شمار می رود. خیابان فرشته، مشهورترین خیابان این محله، برج ها و ساختمان ها لوکسی را در خود جای داده است که ازجمله معروف ترین برج های این خیابان می توان مجتمع چناران پارک رزیدنس را نام برد. علاوه بر این در محله الهیه ساختمان‌های سفارت مربوط به کشورهای مختلف نیز دیده می شود.

تجریش

محله تجریش، مرکز شمیرانات بوده و در محدوده‌ی منطقه‌ی یک تهران قرار دارد. این محله در دامنه‌ کوه‌های البرز قرار داشته و لذا به سبب ارتفاع بالاتر، از آب هوایی خنک تر و مطلوب تر در مقایسه با دیگر نقاط تهران برخوردار می باشد. محله تجریش به سبب وجود بازار تجریش و برخورداری از مراکز خرید بسیار در اکثر مواقع شلوغ و پر رفت و آمد می باشد. این محله در اواخر سال و با نزدیک شده به نوروز حالو هوایی بسیار مطلوب و زیبایی دارد. در میان محلات مختلف تهران، تجریش به لحاظ برخورداری از امکانات رفاهی، در رتبه های اول قرار دارد.

زعفرانیه

محله زعفرانیه تهران از سمت شمال به ارتفاعات توچال، از جنوب  به محله‌ی تجریش و محمودیه و از سمت غرب به ولنجک می رسد. زعفرانیه یکی از گران ترین محله های تهران به شمار می رود که به سبب مرتفع‌ بودن محله از آب و هوای معتدل و مطلوبی برخوردار است. لذا این محله با وجود بالا بودن قیمت ها یکی از محبوب ترین محله های تهران برای خرید ملک به شمار می رود.

فرمانیه

محله فرمانیه تهران یک از لوکس ترین مناطق تهران است که برج ها و ساختمان های لاکچری بسیاری را در آن شاهد هستیم. این محله که یکی از قدیمی ترین و در حال حاضر یکی از مدرن ترین محلات تهران به شمار می رود، در منطقه 1 تهران قرار دارشته و برج های معروفی مانند برج آسمان را در خود جای داده است. سفارت ایتالیا، نروژ، سوئد، هلند، جمهوری چک و ترکمنستان نیز در این محله قرار دارد.

معرفی برج رولکس در خیابان فرمانیه تهران

کامرانیه

کامرانیه

کامرانیه یکی از مرتفع ترین محلات شمال تهران می باشد که در دامنه قله کلکچال واقع شده است. در گذشته این محله از تهران آکنده از باغ و  بوستان بوده و همچنان نیز می توان برخی از آثار آن باغات را در این محله شاهد بود. این محله نیز به سبب برخورداری از آب و های مطلوب و همچنین امکانات رفاهی مناسب جزو گرانترین محلات تهران به شمار رفته برج های و ساختمان های لوکسی و زیبایی را درآن شاهد هستیم که از جمله این برج ها می توان برج روما رزیدنس، یکی از مجلل‌ترین برج‌های ایران را نام برد.

اقدسیه

محله اقدسیه تهران به دلیل همجواری با کاخ نیاوران (محل سکونت محمدرضا پهلوی) مورد توجه بسیاری از ثروتمندان بوده و یکی از محله‌های لوکس و اعیان‌نشین منطقهٔ یک تهران به شمار می رود. از جمله بهترین مشخصات اقدسیه می توان به آب‌ و هوای مطبوع و فضای سبز این محله اشاره کرد. ۴ سفارت‌خانه ازبکستان، نیوزیلند، چین و سوئد نیز در محله اقدسیه تهران قرار گرفته است. اقدسیه یکی از محله های لوکس و گران تهران است که در شمال شرق پایتخت واقع شده است.

معرفی مجتمع مسکونی لاله در منطقه اقدسیه تهران

محله اقدسیه تهران

ولنجک

واژه ولنج یا ولنگ به معنای جای رها شده می باشد و ولنجک، جای رها شده کوچک معنی می یابد. ولنجک جزو منطقه 1 تهران به شمار رفته و در شمال غرب پایتخت، در میان کوهپایه‌های قله توچال قرار دارد. محله ولنجک از گذشته‌های دور به شکل باغ‌های بسیار و پررونق بوده و در حال حاضر نیز املاک ویلایی، لوکس و با متراژ بالا را در آن شاهد هستیم.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (1 رای)