معرفی مجتمع مسکونی نیاوران

دسته بندی ها: معرفی برج های معروف

معرفی مجتمع مسکونی نیاوران

در این مقاله خواهید خواند:

معرفی مجتمع مسکونی نیاوران

مجتمع مسکونی نیاوران یکی از زیباترین و خاص ترین ساختمان های پایتخت می باشد که به دوستی با درختان و فضای سبز معروف است. این ساختمان در منطقه شمیران تهران قرار گرفته و به سبب مجاورت با خیابان نیاوران این نام برای آن برگزیده شده است. 

معرفی مجتمع مسکونی نیاوران

زمین این مجموعه که وسعتی برابر با 13000 مترمربع دارد، به سبب موقعیت مکانی آن و قرارگیری در دامنه کوه های البرز منطقه ای ییلاقی بوده و از درختان کهنسال زیادی برخوردار است.با توجه به ارزش درختان و قدمت آنها، در زمان ساخت این بنا در حالی که مجوز های لازم برای قطع درختان در دست بوده، از بخش نسبتا وسیعی از زمین چشم پوشی شده است تا بتوان نسبت به حفظ درختان اقدام کرد. لذا با توجه به تصمیمی که با دخالت معمار ساختمان انجام گرفته شد طرح مجموعه در وسعتی برابر با 11000 مترمربع، پیرامون درختان موجود و با محوریت آنها پیاده سازی شد و اکنون شاهد درختان و بنای مجموعه در دل یکدیگر هستیم.

معرفی مجتمع مسکونی نیاوران

معرفی مجتمع مسکونی نیاوران

طراحی مجتمع مسکونی نیاوران که توسط مهندس محمدرضا نیک بخت، یکی از موفق ترین طراحان این عرصه، اجرا شده است از فضاسازی بسیار متفاوتی برخوردار می باشد که بر اساس فرم قرارگیری درختان در محدوده مورد نظر طراحی شده است. با توجه به اولویت طراح و کارفرما به منظور حفظ درختان، معماری ساختمان نیاوران به گونه ای طراحی شده است که دارای انحنا و فرو رفتگی هایی در بخش های مختلف ساختمان می باشد و در کنار درختان موجود زیبایی منحصر بفردی را بدست آورده است.

معماری : شرکت مهندسان مشاور مرمت و معماری زندیگان (محمدرضا نیکبخت)
سال اجرا : 1384
مساحت : 11000 مترمربع
همکاران : محمدرضا نیک بخت٬ شهرام بهزادیان٬ بهزاد حیدری٬ حامد بدری احمدی٬ مهتا حیدری

معرفی مجتمع مسکونی نیاوران

مشخصات مجتمع مسکونی نیاوران

ساختمان نیاوران که از معماری ایرانی برخوردار است دارای محیطی بسیار زیبا به همراه حیاط مرکزی و درختان کهنسال می باشد که توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این مجموعه دارای فضاهایی می باشد که موجب تهویه مطبوع هوا بصورت کاملا طبیعی بوده و از فضای سبز موجود بهره بسیاری برده است. به طوری که راه پله های مجموعه به صورت نیمه باز طراحی شده و دارای فضاسازی بسیار خوب و زیبایی می باشد. درختان بلند قامت این مجموعه به سبب طراحی متفاوت و خاص آن در بخش های مختلفی از ساختمان دیده شده و در دل انحناهای بنا جای گرفته اند. این نزدیکی ساختمان و درختان علاوه بر تفاوت چشم انداز و زیبایی ساختمان محیطی بسیار دنج و لطیف برای ساکنین این مجموعه فراهم آورده که یکی از بزرگترین نقاط قوت ساختمان و معماری آن می باشد.

مشخصات مجتمع مسکونی نیاوران

مشخصات مجتمع مسکونی نیاوران

مشخصات مجتمع مسکونی نیاوران

مجموعه نیاوران در کنار فضای سبز و طراحی زیبا و دنج خود از فضاهای مختلفی برخوردار می باشد و موجب شده تا این مجموعه برای یک زندگی آرام و درجه یک از شرایط بسیار ایده آلی بهره مند باشد. ساختمان 8 طبقه نیاوران دارای 5 طبقه 6 واحدی است که مجموع 30 واحد مسکونی را در خود جای داده و در کنار مشاعات ساختمان که شامل لابی، سالن اجتماعات، سالن ورزشی و استخر می باشد یکی از لوکس ترین مجتمع های این منطقه را تشکیل داده است. واحد های ساختمان نیاوران دارای زیربناهای متفاوتی از 80 تا 300 متری می باشد که از طراحی بسیار خوبی نیز برخوردار هستند و در کنار امکانات این مجموعه شرایط مناسب و ایده آلی برای زندگی فراهم آورده است. 

مشخصات مجتمع مسکونی نیاوران

مشخصات مجتمع مسکونی نیاوران

دیگر طبقات مجموعه که به پارکینگ، استخر و لابی مجموعه تعلق گرفته است در تراز همکف و یا زیر زمین تعبیه شده اند تا بیشترین بهره وری از تراکم ساختمانی را ایجاد کرده و از فضاهای موحود استفاده درستی شده باشد. به طوری که طبقه همکف ساختمان به لابی مجموعه و سالن اجتماعات تعلق گرفته و فضاهای دیگر از جمله پارکینگ، انباری، سالن ورزشی، استخر و موتورخانه ساختمان در طبقات زیر زمین قرار گرفته اند. 

مشخصات مجتمع مسکونی نیاوران

فضاسازی مجموعه

  • زیرزمین (۲-): مجموعه استخر و سالن ورزشی
  • زیرزمین (۱-): پارکینگ، اتاق سرایدار، موتورخانه، انباری ها و کمد فصلی
  • همکف: لابی ساختمان و سالن اجتماعات
  • طبقه 1 تا 5: واحد های مسکونی 

امکانات مجتمع مسکونی نیاوران

یکی از بهترین و پرطرفدارترین امکانات این ساختمان وجود درختان و فضای ایجاد شده توسط آن ها در ساختمان می باشد که موجب رویایی بودن فضای موجود شده است. معمار این مجموعه علاوه بر حفظ درختان و تطبیق بنا با آن ها فضاهای زیبایی را نیز در حیاط مجموعه ایجاد کرده است که علاوه بر چشم انداز بی نظیری که فراهم آورده، محیطی مناسب برای زمان استراحت و آرامش ساکنین به وجود آورده است. استفاده از سنگ های طبیعی و آب نماها در کنار درختان فضای بسیار جذاب و خیره کننده ای را ایجاد کرده تا بتوان این مجموعه را به عنوان یکی از زیباترین بناهای پایتخت به حساب آورد. 

امکانات مجتمع مسکونی نیاوران

امکانات مجتمع مسکونی نیاوران

امکانات مجتمع مسکونی نیاوران

علاوه بر این همانطور که پیش از این گفته شد برای این مجتمع فضاها و امکانات رفاهی بسیاری از جمله استخر، سالن ورزشی و سالن اجتماعات نیز در نظر گرفته شده است که می تواند بخش زیادی از نیاز افراد ساکن در این مجموعه را پاسخگو باشد. 

ساختمان مجتمع نیاوران علاوه بر معماری بیرونی و خارجی بسیار زیبا، از دکوراسیون و طراحی داخلی بسیار خوبی نیز برخوردار می باشد. بطوری که علاوه بر استفاده از متریال با کیفیت از طراحی و ترکیب رنگی بسیار درستی برای ساخت واحد ها استفاده شده و در نتیجه زیبایی و شکوه ویژه ای را برای آن رقم زده است. در واحد های این مجموعه شاهد پنجره های بلند و قدی هستیم که علاوه بر تامین نور خانه از چشم انداز زیبایی برخوردار بوده و از فضای سبز موجود در حیاط و اطراف ساختمان بیشترین بهره را برده است.

امکانات مجتمع مسکونی نیاوران

در مجموع می توان برای اسن مجتمع زیبا و لوکس امکانات زیر را برشمرد:

  • لابی 
  • فضای سبز بسیار زیبا
  • استخر
  • سالن ورزشی
  • سالن اجتماعات
  • متریال با کیفیت
  • پارکینگ و انباری
  • نورپردازی زیبا در نقاط مختلف ساختمان
  • ایجاد فضاهای نیمه باز و تهویه مطبوع
  • معماری بسیار زیبا و منحصر بفرد

امکانات مجتمع مسکونی نیاوران

امکانات مجتمع مسکونی نیاوران

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (43 رای)