نابسامانی در حوزه مسکن

نابسامانی در حوزه مسکن

حوزه مسکن در کشور نقش حیاتی دارد

مسکن به یکی از بزرگترین معضلات کشور بدل شده است و همین موضوع باعث شده تا تمرکز بر روی حوزه مسکن بیشتر شده و دغدغه کشور شود. باید دقت کرد که موضوع مسکن یک موضوع جهانی است و کشور های مختلف با مشکلات مسکن مواجه بوه اند و همواره در دوره های مختلف در کشور های گوناگون راهکار هایی برای این موضوع مطرح و یا اجرا شده است که اکثر این راهکار ها به بن بست رسیده اند و باعث وخیم تر شدن اوضاع نیز شده اند.

املاک تهران

حوزه مسکن موضوعی است که باید به آن توجه شود و در صورتی که رها گردد به هیچ وجه بر روی روال عادی خود حرکت نمی کند. به ویژه اینکه حوزه مسکن شاهد مافیاهای گوناگونی در دنیا است و همین موضوع به این قضیه دامن می زند.

در ایران نیز وضعیت مسکن همواره دچار عیب و ایراد بوده است . این مشکلات همچون دیگر کشور ها به بخش های عمده ای از کشور اسیب رسانده و باعث ایجاد رکود در تمامی بخش های اقتصاد ایران شده است. البته در طول تاریخ چند ساله جمهوری اسلامی ، همواره با بحث رکود مسکن در دولت های مختلف مواجه بوده ایم و همین موضوع باعث شده است تا دولت ها تلاش زیادی برای برطرف کردن این مشکل یعنی مشکلات حوزه مسکن بنمایند.

حوزه مسکن

اما متاسفانه رکود فعلی حوزه مسکن ، یک رکود بی سابقه است. رکود مسکن در حال حاضر به تمامی بخش های اقتصاد ایران آسیب رسانیده است و همین مشکل باعث شدید شدن وضعیت رکودی در بخش های دیگر نیز شده است. در حال حاضر بخش عمده ای از کشور دچار رکود شده است و همین موضوعات باعث مشکلات فراوانی گشته است.

سیاست های انقباضی که دولت یازدهم آن را پیاده سازی کرد باعث شد تا تورم به صورت کامل مهار شود. این یکی از بزرگترین افتخارات دولت است که توانست کشور را از یک رکود بسیار سنگین نجات داده و نگذارد قیمت ها چندین برابر شود. اما در عین حال این کنترل تورم ، در بسیاری از بخش ها شاهد ایجاد رکود بودیم. این رکود در حوزه مسکن به راحتی کل اقتصاد ایران را تحت الشعاع خود قرار داد و باعث ایجاد مشکلات فراوانی در کشور گشت. متاسفانه دولت اهتمام خاصی برای کنترل رکود در حوزه مسکن به خرج نداد و به راحتی کل اقتصاد ایران فلج شد. به همین علت یعنی رکود در حوزه مسکن ، شاهد تعطیلی بسیاری از کارگاه ها و کارخانه هایی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با حوزه مسکن در ارتباط بودند شدیم.

در تمام دنیا راهکارهایی برای نجات کشور از رکود مسکن وجود دارد که یکی از آن ها ایجاد تسهیلات است. متاسفانه دولت یازدهم در زمینه تسهیلات مسکن فقط شعار های زیبایی داد و نتوانست به شعار هایی که داده بود عمل کند. عمل کردن به شعار افزایش تسهیلات مسکن دور از دسترس است و به همین علت بسیاری از رییس جمهور ناراضی هستند که چرا این شعارها داده شده است.

باید گفت حوزه مسکن علاوه بر نیاز به مسکن زود اثر نیاز به زیرسازی برای بهبود شرایط در دراز مدت دارد و مشکلاتی که در سه سال و نیم گذشته ایجاد شده است زمان زیادی خواهد برد تا به بهبودی کامل برسد. امید است با تغییر رویه در دولت و کابینه دولت یازدهمو روی آوردن به مدیریت های جدید و نه کهنه ، وضعیت حوزه مسکن از این وضعیت خارج شده و به سمت بهبودی پیش برود. باید امید داد به مردم که در ماه های آتی می توانیم شاهد رشد خاص و خوبی در حوزه مسکن باشیم و این اتفاق قطعا به زودی اتفاق خواهد افتاد.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز