بیمه مسکن برای ساخت و ساز شرکتی

بیمه مسکن برای ساخت و ساز شرکتی

عمر ساختمان پارامتری بسیار مهم به حساب می آید و علت ان این است که هزینه بسیاری برای ساخت یک مسکن می شود که باید بتوان تا مدت زیادی از آن استفاده کرد. در کشور های پیشرفته ساختمان ها تا دهه ها بعد از ساخت قابل سکونت بوده و هیچ مشکلی ندارند. با توجه به نظارت های صورت گرفته در این کشورها، بعد از چند دهه که از ساخت یک مسکن می گذرد، هنوز هم آن ساختمان می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

اما متاسفانه در کشور ما مسکن ها عمر زیادی ندارند. عمر مسکن در ایران چیزی در حدود 20 الی 30 سال است .با توجه به هزینه های اولیه ای که ساخت یک ساختمان در ایران دارد، 20 سال عمر بسیار کوتاهی است. البته این آمار برای عمر نهایی یک ساختمان است. اگر به میزان کارایی یک ساختمان 20 تا 30 ساله نگاه کنیم خواهیم دریافت که کارایی آن به میزان بسیار زیادی تحلیل رفته است. تازه علاوه بر این مشکلات، مشکل اتلاف انرژی نیز در ساختمان های ایرانی به شدت مشکل ساز است. همین موارد است که رسیدن ساختمان های ایرانی به استاندارد های جهانی را دشوار نموده است.

در حال حاضر اقدامات نظارتی فوق العاده ای توسط ارگان های مختلف به کار گرفته می شود تا ساختمان ها با کیفیت بالاتری احداث شوند. از مقررات ملی ساختمان گرفته تا افزایش توان نظارتی، همه و همه برای این ایجاد شده اند تا عمر ساختمان ها و کیفیت ساخت آن ها بالاتر برود.

املاک تهران

به جز استفاده از این مقررات، برای پیشرفت در این زمینه می توان از تجارب کشور های پیشرفته نیز بهره برد تا راه اشتباهی را تجربه نکنیم. در ایران در حال حاضر مسکن سازان سنتی که به صورت سنتی خانه می سازند، بازار ساخت و ساز مسکن را در اختیار دارند. اما در کشور های خارجی اکثر بازار مسکن در اختیار شرکت های تخصصی ساختمان قرار دارد. این شرکت ها تمامی مراحل را به صورت کاملا دقیق انجام می دهند. از تقشه کشی گرفته تا اجرا توسط یک شرکت مهندسی با طراحی ها و محاسبات مهندسی صورت می گیرد. حتی برخی از این شرکت ها پشتیباتی ساختمان را نیز پس از تحویل برعهده می گیرند .

بیمه مسکن

مهمترین نکته از این اقدام کشورهای خارجی که می تواند در الگوسازی در کشور مفید واقع شود این است که مجموعه ای که قرار است ساختمانی را بنا کند، موظف است مجوز های لازم را به صورت کاملا قانونی دریافت کند، در غیر این صورت اجازه ساخت و ساز نخواهد داشت. عموما این شرکت ها از افراد متخصص استفاده می کنند؛ چرا که در صورت بروز مشکل این افراد متخصص به راحتی با تجربه و تخصص خود آن مشکل را برطرف می نمایند. همچنین در این کشورها، به علت مشخص بودن محصولی که قرار است در اختیار مشتری قرار گیرد و همچنین نیاز شرکت به حفظ و توسعه بازار مجموعه خود، کیفیت ساختمان ها به صورت خود کنترلی بالاتر می رود.

به گفته و اعتقاد کارشناسان مسکن، بزرگترین ایراد وارد بر بازار ساخت و ساز ایران، تخصصی نبودن این بازار است. همانطور که گفته شد اکثر افراد به صورت سنتی دست به ساخت و ساز می زنند و همین باعث می شود که ساختمان ها از علم روز و قوانین مفید ساختمانی دور بمانند. به نظر کارشناسان مسکن، تا زمانی که این روند تغییر نکند و بازار مسکن در اختیار شرکت های کاملا حرفه ای نیفتد، امیدی به بالاتر رفتن کیفیت ساختمان ها و افزایش عمر آن ها نخواهد بود.

در کنار وارد شدن شرکت های حرفه ای، ورود بیمه مسکن به عرصه ساختمان اتفاق خواهد افتاد. در صورت بیمه شدن یک ساختمان هم خیال خریدار راحت می شود و هم مسکن ساز می داند که باید چه استاندارد هایی را رعایت کند تا بیمه ساختمانش را بیمه کند.

 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز