تداوم رکود در بازار مسکن تا دو سال آینده!

تداوم رکود در بازار مسکن تا دو سال آینده!

نظرات ابوالحسن میرعمادی کارشناس مسکن درباره رکود در بازار مسکن را در مطلب زیر بخوانید

رکود در بازار مسکن

ابوالحسن میرعمادی کارشناس مسکن گفت: رکود بازار مسکن تا دو سال دیگر ادامه می‌یابد و اگر نرخ سود بانکی کاهش نیابد وام‌ها تاثیری نخواهند داشت.

پیش بینی بازار املاک

ابوالحسن میرعمادی بابیان اینکه رکود بازار مسکن تا یکی دو سال آینده ادامه خواهد یافت گفت: وام جدید 60 میلیون تومانی که پرداخت آن به‌تازگی از سوی بانک مسکن آغاز شده است نیز نمی تواند تاثیر چندانی بر روی بازار گذاشته و تحرکی در آن ایجاد کند.

به نقل از موج، میرعمادی تاکید کرد: یکی از دلایل بی تاثیر بودن این وام بالا بودن نرخ سود بانکی آن است زیرا تعداد کمی از متقاضیان توانایی بازپرداخت آن را خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بانک ها اگر بخواهند وام مسکن را در غالب تسهیلاتمسکن برای کمک به خانه‌دار شدن به متقاضیان پرداخت کنند باید سود این وام‌ها را تا سقف 12 در صد کاهش دهند و این وام‌های 60 میلیون تومانی جدید با سود 18 درصدی نمی‌تواند دردی از مردم دوا کند.

این کارشناس مسکن به رکود ماندگار در بازار مسکن اشاره کرد و گفت: هرچند سال یک‌بار بازار مسکن دچار این رکود می‌شود و تجربه نشان داده رکود این بازار 4 تا 5 سال ادامه خواهد یافت.

ابوالحسن میرعمادی گفت: زمانی می‌توان از شرایط رکود اقتصادی و به‌خصوص رکودی که بازار مسکن به آن گرفتارشده است خارج شویم که بتوانیم بانک‌ها را متقاعد کنیم تا نرخ سودشان را کاهش دهد.

میرعمادی در خصوص تأثیر تسهیلات بانکی گفت: هیچ‌کدام از وام‌ها نمی‌تواند تأثیر موردنیاز را بر روی بازار مسکن بگذارد زیرا در کنار بالا بودن نرخ سود بانکی‌شان مبلغ قابل‌توجهی را ندارند.

وی افزود: به‌عنوان‌مثال در وام جدید 60 میلیون تومانی که فقط در تهران نیز به متقاضیان پرداخت می‌شود متقاضی نمی‌تواند با استفاده از این وام خانه‌ای برای خود تهیه کند.

درنهایت این کارشناس مسکن گفت: باید در جای دیگر به دنبال کلید قفل رکود بازار مسکن بود زیرا تجربه این چند سال گرفتاری در رکود نشان داده که هیچ‌یک از راه‌ها و روش‌هایی که مورداستفاده قرارگرفته نتوانسته مشکلی از مشکلات بازار مسکن و به‌خصوص متقاضیان حل کند.

گفتنی است پس از ابلاغ بخشنامه پرداخت وام 60 میلیون تومانی به شعب بانک مسکن پرداخت این وام از روز گذشته در تمامی شعب بانک مسکن تهران با نرخ سود 18 و نیم آغازشده است.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز