تاثیر فروش اقساطی مسکن در رونق مسکن

تاثیر فروش اقساطی مسکن در رونق مسکن

فروش اقساطی مسکن از سوی انبوه سازان به نفع اوضاع بازار مسکن است

فروش اقساطی مسکن

حسام عقبایی رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران اجرای طرح فروش اقساطی مسکن را برای خروج بخش مسکن از رکود موثر دانست و گفت: بهتر است سود اجرای این طرح کمتر از 14 درصد قرار داده شود.

حسام عقبایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره طرح فروش قسطی مسکن که از سوی انبوه سازان پیشنهاد شده، اظهار کرد: بازار مسکن اکنون با شرایط رکود روبه رو است بنابراین باید راهکارهایی را برای خروج از این وضعیت و حرکت به سمت رونق در پیش بگیریم.

وی در ادامه افزود: یکی از اقداماتی که می تواند منجر به خروج بازار مسکن از رکود شود پرداخت تسهیلات است اما با توجه به رشد قیمت مسکن طی سال های اخیر تسهیلات 35 میلیون تومانی در در شهر تهران که متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی چهار میلیون و 100 هزار تومان است، فقط 15 درصد از هزینه خرید یک واحد مسکونی را پوشش می دهد بنابراین باید میزان تسهیلات در کنار اتخاذ راهکارهای دیگری برای خروج بخش مسکن از رکود، افزایش یابد.

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران فروش اقساطی مسکن را یکی از راهکارهایی دانست که در شرایط فعلی می تواند منجر به خروج این بخش از رکود شود.

عقبایی با تاکید بر اینکه باید کار مردم را به خودشان بسپاریم تا برای آن راهکار پیدا کنند، گفت:بخش خصوصی اکنون پیشنهاد فروش قسطی مسکن را داده اما دولت هم باید برای این بخش انگیزه ایجاد کرده و مشوق هایی مانند معافیت های مالیاتی و یا ارائه زمین به آنها را در نظر بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه در صورت عملی شدن طرح فروش قسطی مسکن قدرت خرید افزایش یافته و بخش مسکن به سمت خروج از رکود حرکت می کند، تصریح کرد:باید از بانک های مختلف برای اجرای این طرح استفاده شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه طرح فروش قسطی باید برای همه اقشار اجرا شود، گفت: البته اولویت باید با اقشار ضعیف جامعه باشد.

عقبایی درباره اینکه  انبوه سازان این پیشنهاد را برای واحدهای با متراژ بالاتر مطرح کرده اند، اظهار کرد:به اعتقاد بنده این طرح باید برای همه واحدها اجرا شود و حتی می توان گفت اولویت باید با انبوه سازانی باشد که واحدهای با متراژ پایین احداث می کنند.

وی همچنین درباره میزان سود فروش اقساطی مسکن گفت: بهتر است سود کمتر از سود تسهیلات مسکن که اکنون 14 درصد است در نظر گرفته شود تا مورد استقبال مردم قرار گیرد.

املاک تهران

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز