دولت برای بخش مسکن چه اقداماتی انجام داده است؟

دولت برای بخش مسکن چه اقداماتی انجام داده است؟

عباس آخوندی از کارهای دولت برای خانه دار شدن افراد میگوید

توسعه مسکن

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با ایجاد شوک در بازار مخالف هستم، گفت: تسهیلات صندوق پس‌انداز اواخر امسال و اوایل سال آینده وارد بازار می‌شود.

عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وام 60 میلیون تومانی مسکن در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته است، گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وام نوسازی بافت‌های فرسوده را به بانک مسکن ابلاغ کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وزیر راه و شهرسازی در خصوص اینکه چرا دولت توجهی به بخش مسکن ندارد، افزود: بخش مسکن نیاز به اقدامات مستحکمی دارد، اقداماتی که خانوار بتواند زندگی‌اش را بر آن اساس تنظیم کند تا به الان هرچه که گفته و بیان شده به سرانجام خواهد رسید، به همین خاطر به دنبال این بودیم که به سراغ حساب پس انداز برو یم و این سیاست‌ها را پیگیری کنیم. تا همین امروز نیز صندوق پس انداز مسکن بیش از 421 میلیارد تومان پس انداز دارد و کسانی که پس انداز کرده‌اند حتما ظرف ماه‌های آینده تسهیلات تضمینی دریافت می‌کنند. بیشترین استقبال نیز در شهرهای متوسط صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه با ایجاد شوک در بازار مخالف هستم و اقدامات شوک گونه فقط به نفع سوداگران و به ضرر مردم خواهد بود، ادامه داد: اقدامات بلند مدت را پیگیری می‌کنیم تا خانوارها بتوانند بر این اساس زندگی خود را تامین کنند.

آخوندی افزود: اقداماتی برای تشویق مرتب مردم به پس انداز، افزایش سطح تسهیلات و کاهش نرخ سود در آینده پیگیری می‌شود و اگر این کارها در دوره 2 الی 3 ساله صورت گیردریال خانوارها به این سیاست‌ها اعتماد می‌کنند و حسن آن این است که کسی که پس انداز می‌کند به دلیل تعهدی بودن پس‌انداز، مطمئنا به آن دسترسی دارد و میزان پس انداز هم بهترین پشتوانه برای تامین مالی خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه سیاستی که در وزارت راه و شهرسازی تعقیب می‌شود و بانک مرکزی، سازمان مدیریت و وزارت اقتصاد هم به تدریج قانع شده‌اند که از این سیاست‌ها حمایت کنند، همین سیاست بوده است، گفت: سیاست‌هایی مانند لیزینگ و انواع سیاست‌های موجود دیگر فقط می‌تواند کمکی مقطعی به حل مسئله مسکن باشد ولی راه حل اصلی حل بحران مسکن نیست.

وی با بیان اینکه برای خروج از رکود موضوع تبدیل بانک مسکن به بانک توسعه‌ای پیگیری می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر بانک مسکن یک صندوق پس انداز است ولی باید بیش از این از ظرفیت‌های این بانک استفاده کرد؛ به این معنا که این بانک باید به نهاد مالی تبدیل شود که عدم تعادل‌های سرمایه‌گذاری در بخش مسکن را تعدیل و جبران کند.

آخوندی تصریح کرد: خمیر مایه اصلی سیاست‌های موجود همین سیاست است و ما براساس مذاکراتی که با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی داشتیم، توانستیم در مجمع عمومی بانک مسکن موضوع تبدیل بانک مسکن به بانک توسعه ای را به تصویب برسانیم و سایر امور آن را دنبال می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی  ادامه داد: در شرایط رکود و تنگنای مالی٬ ساماندهی این کار بسیار سخت است، چراکه مفهوم تبدیل یک بانک به بانک توسعه‌ای نیاز به چند هزار میلیارد تومان سرمایه دارد ولی من مطمئن هستم این کار انجام خواهد شد و بانک مسکن توسعه‌ای می‌شود.

وی با اعلام اینکه برای زیرساخت‌های حمل و نقل هم این کار انجام خواهد شد و مانند تمام دنیا صندوق جداگانه بزرگراه‌ها٬ آزادراه‌ها و حمل و نقل و توسعه ارتباطات در نظر گرفته می‌شود، گفت: مطالعات این کار انجام شده و به تدریج تمام اینها تبدیل به لایحه و برای مجلس ارسال می‌شود، چون به دلیل مشکلات مالی نمی‌شود امور را سریع پیش برد.

آخوندی با بیان اینکه تسهیلات صندوق پس‌انداز اواخر امسال و اوایل سال آینده وارد بازار می شود، در پاسخ به پرسشی در خصوص ادعای وجود فساد در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: هر کسی ادعایی دارد، باید مدارک آن را به وزارت راه و شهرسازی بفرستد ولی مدارکی در این باره به وزارتخانه نیامده است.

املاک تهران

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز