پیدا کردن مسکن، سنتی یا مدرن؟

پیدا کردن مسکن، سنتی یا مدرن؟

کم و بیش همه افراد با پیدا کردن مسکن درگیر بوده اند و تجربه سر زدن به املاک برای خرید مسکن و یا رهن و اجاره کردن آن را داشته اند. در سال های پیش این کار خیلی سخت تر از الان بود. برای پیدا کردن مسکن باید با توجه به میزان پولی که سرپرست خانواده در اختیار داشت، به محله ها و خیابان هایی که می دانست یا تحقیق کرده بود که قیمت مسکن در آنجا متناسب با میزان بودجه اش است مراجعه می کرد. در آنجا از املاکی ها مشورت می خواست و به خانه های مد نظر راه پیدا می کرد. این پروسه یک پروسه زمان بر و گاها خسته کننده بود. البته هنوز هم این مشکل وجود دارد و به صورت کامل ساماندهی نشده است اما ابزار های دیجیتال برای رفع این مشکل اقدامات ویژه ای صورت داده اند.

املاک تهران

طبق بررسی های سایت صدف، بسیاری از متقاضیان خرید یا اجاره مسکن به صورت اینترنتی اقدام به این کار می کنند. در واقع تمامی اطلاعات ملک را ملاحظه می کنند و در صورتی که تمایل داشته باشند به آنجا یا مشاور املاک مورد نظر مراجعه می کنند. این اطلاعات می تواند موارد مختلفی را در بر بگیرد. مهم ترین اطلاعات عکس های واضح و متنوع از نماهای داخلی و خارجی ساختمان است. اگر این عکس ها حرفه ای و مناسب تهیه شوند، فرد آگاهی بهتری نسبت به ملک پیدا می کند.نکته بعدی که آن هم بسیار مهم است میزان پرداخت و شرایط پرداخت برای مسکن آماده فروش و میزان رهن و اجاره برای مسکن های آماده اجاره است. در صورت در اختیار قرار دادن اطلاعات شفاف قیمتی به مشتری دیگر شاهد اتلاف وقت هر دو طرف نخواهیم بود.

پیدا کردن مسکن

یکی از مکان هایی که به صورت دیجیتالی در آن خرید و فروش ملک صورت می گیرد و آگهی های فروش املاک در آن گذاشته می شود، اپلیکیشن های موبایلی است. درست است که این نرم افزار ها توانسته اند روند دسترسی به تصویر مسکن و قیمت آن را ساده تر کنند اما مشکلات زیادی به همراه داشته اند. از مهم ترین مشکلاتی که این اپلیکیشن ها داشته اند در مورد آگهی های فروشی است که صاحب خانه می گذارد و در آن تمام واقعیت را بیان نمی کند و یا نشان نمی دهد. همین امر باعث می شود تا برخی افراد به مشاهده آگهی ها در فضای مجازی بد بین شوند.

اما بهترین راه برای دیدن و بررسی مسکن ها، مراجعه به سایت های تخصصی حوزه مسکن است . این سایت ها علاوه بر این که به عنوان یک متخصص به مسکن نگاه می کنند تمام واقعیت یک ملک را در اختیار خریدار قرار می دهند. اعتبار این سایت ها می تواند کمک بسیار زیادی به خریداران نماید تا با خیال راحت مسکن را در خانه انتخاب کرده و سپس به آن مشاور املاک مراجعه کنند تا خانه را به صورت حضوری مشاهده کنند.

افراد برای انتخاب مسکن با مراجعه به این نوع سایت های معتبر می توانند در وقت و هزینه های خود به شدت صرفه جویی کنند. آمار ها نشان داده است که جامعه ایرانی به این سمت می رود که در سال های آینده حتی خرید مسکن را نیز به صورت تماما دیجیتالی انجام دهد اما در حال حاضر با شرایط این چنینی فاصله زیادی داریم. اما آن چیزی که مشخص است این است که در حال حاضر افراد زیادی برای فروش خانه خود عکس و مشخصات آن را درون اینترنت می گذارند و بسیاری از افراد نیز در اینترنت و نه در محله ها به دنبال خانه برای خرید یا اجاره می گردند. این روند روند خوبی است که سایت هایی مثل صدف 22 با اعتمادی که مردم به آن دارند توانسته در فضای مجازی نیز مثل فضای حقیقی خوش بدرخشد.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز