تسهیلات ساخت بدون سپرده به انبوه سازان تعلق می گیرد

تسهیلات ساخت بدون سپرده به انبوه سازان تعلق می گیرد

مبلغ تسهیلات ساخت بدون سپرده به تفکیک هر شهر چه قدر خواهد بود؟

بانک مسکن اعلام کرد، انبوه سازانی که شرایط دریافت تسهیلات ساخت بدون سپرده را دارند می توانند در بازه های زمانی مختلف جهت گرفتن این وام اقدام کنند. همچنین طول دوره مشارکت مدنی از 12 تا 36 ماه بوده و بر مبنای تعداد واحدهای مسکونی در  پروژه های ساختمانی می باشد.

برای سازندگانی که نهایتا 5 واحد مسکونی در پروژه خود ساخته اند مدت اولیه قرارداد مدنی 12 ماه می باشد.همچنین این مدت برای آپارتمان هایی که دارای 6 تا 20 واحد مسکونی هستند، 18 ماه می باشد. به این منظور که سازندگان از تاریخ اخذ وام بدون سپرده، 18 ماه زمان دارند تا به ساخت یا تکمیل پروژه خود اقدام کنند.گفتنی است پس از زمان فوق سازندگان می بایست نسبت به بازپرداخت وام دریافتی به وسیله فروش اقسساطی واحد ها اهتمام ورزند. شایان ذکر است مدت های 24 ماه ، 30 ماه و 36 ماه برای زمان اولیه بازپرداخت قرار داد مشارکت مدنی برای ساختمان هایی که به ترتیب دارای 21 تا 50 واحد، 51 تا 10 واحد و همینطور 101 واحد هستند در نظر گرفته شده است. این زمان بندی به گونه ای طراحی شده است که پروژه های دارای واحدهای زیاد، توانایی آن را داشته باشند تا در مدت زمان بیشتری اقدام به بازپرداخت تسهیلات خود کنند چرا که مدت ساخت چنین آپارتمان هایی طولانی تر است. نرخ سود تسهیلات چه در زمان شروع بازپرداخت و چه در هنگام منتقل کردن وام ساخت به خریدار 18 درصد تعیین گردیده است. بدیهی است که سازندگان و سرمایه گذاران صاحب صلاحیت نیازی ندارند تا سپرده ای نزد بانک به امانت گذارند.در این صورت سود اسمی با سود تسهیلات واقعی برابری می کند.

املاک تهران

بررسی های انجام شده در تهران و 6 کلانشهر از جمله اصفهان، تبریز، کرج، اهواز، شیراز، مشهد نشان می دهد که هنوز هم  به سازندگان ساختمان به روش سنتی مبلغ 100 میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی وام تعلق می گیرد. اما میزان تسهیلات برای ساختمان هایی که با روش صنعتی ساخته می شون حداکثر 130 میلیون تومان می باشد. منظور از روش صنعتی ساخت و ساز استفاده از آخرین تکنولوژی های وارد شده به داخل می باشد که برای بالا بردن بهره وری و کاهش هزینه ها، همچنین پایین آوردن سرانه مصرف انرژی موثر است، می باشد. با این حال بانک مسکن برای ساخت هر واحد مسکونی با شرایط صنعتی 150 میلیون وام بدون سپرده پرداخت می کند. در جزایر کیش و قشم هم برای ساخت مسکن به روش سنتی مبلغ 100 میلیون تومان به عنوان تسهیلات تخصیص می یابد. اما برای ساخت صنعتی آپارتمان ها این تسهیلات به 120 میلیون تومان می رسد.چنانچه ساخت با استفاده از نوین ترین فناوری موجود انجام شود مبلغ وام تا 120 میلیون تومان افزایش می یابد.این مبلغ به ازای هر واحد مسکونی خواهد بود.

علاوه بر این برای مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر و همچنین مناطق آزاد کشور تسهیلات بدون سپرده از سوی بانک مسکن پرداخت می شود. مبلغ این وام برای ساخت به روش سنتی 90 میلیون تومان ، برای ساخت پروژه هایی که با روش صنعتی پیش می روند 110 میلیون تومان و در صورت استفاده از تکنولوژی های روز وجه تسهیلات 130 میلیون تومان تعیین گردیده است.

انبوه سازان ما بقی شهرها نیز می توانند برای ساخت سنتی 70 میلیون تومان، ساخت به روش صنعتی 90 میلیون تومان و در صورت استفاده از تکنولوژی روز 100 میلیون تومان به ازای هر واحد دریافت کنند.

ناگفته نماند انبوه سازان شهرهایی که از شاخص توسعه یافتگی کمتری بهره برده اند می توانند از وام 50 میلیون تومانی برای هر واحد مسکونی استفاده کنند.همچنین برای ساخت واحدها به صورت صنعتی در این مناطق مبلغ 70 میلیون تومان به عنوان تسهیلات پرداخت می شود.

منبع:خبرآنلاین

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز