استقبال ویژه از ساختمان های نوساز

استقبال ویژه از ساختمان های نوساز

ساختمان های نوساز و آپشن های ویژه سازندگان توانسته است نظر خریداران را جلب کند

همانطور که همه کم و بیش مطلع هستند،بازار مسکن با رکود بی سابقه ای مواجه شده است. این رکود باعث شده تا بسیاری از مشاغل که در کنار بازار مسکن سرپا بوده اند، از نفس بیوفتند. اما در همین بازار رکود و طبق آمار بدست آمده بیش از 52 درصد معاملات مسکن مربوط به خانه های نوساز است. البته دلیل این امر نیز کاملا مشخص است. سازندگان ساختمان ها و آپارتمان های نوساز به علت ایجاد شرایط مناسب پرداخت برای خریدار، جذابیت فوق العاده ای را ایجاد کرده و به همین علت بازار خوبی رو تجربه می کنند.

ساختمان های نوساز

با توجه به بررسی های صورت گرفته در 21 ماه منتهی به ماه دی در شهر تهران، آپارتمان های نوساز در مقایسه با املاک دیگر در فروش ماهیانه ملک روند بسیار خوب و مناسبی دارند. این معاملات در دوره گفته شده رابطه معکوس با نوسانات قیمت ملک و مسکن را داشته اند ؛ به این صورت که متناسب با رشد قیمت آپارتمان، حجم فروش ساختمان های نوساز کاهش پیدا کرده و همینطور با کاهش قیمت، حجم فروش با رشد فزاینده ای مواجه شده است.

البته به جز ساختمان های نوساز، آپارتمان هایی با گروه سنی بیشتر نیز تحت تاثیر فراز و فرود  قسمت مسکن قرار می گیرند . اما در کل استقبال از ساختمان های نوساز به شدت بیشتر از ساختمان های سن دار است. این ساختمان ها اصولا به صورت نقدی به فروش می رسند و شرایط بد اقتصادی مخصوصا در سال های گذشته باعث شده مردم به خرید نقدی ساختمان تمایل چندانی نداشته باشند.

البته قیمت مسکن های تازه ساز در سال جاری با افت و خیز جالبی مواجه بوده است به این صورت که در نیمه اول سال میزان فروش کاملا نزولی بوده اما در پاییز این جهت تغییر پیدا کرده و حالا روند خوبی را تجربه می کند.

تقریبا می توان به صورت آماری گفت که همواره نیمی از خرید و فروش ها در بازار مسکن مربوط به ساختمان های نوساز است. این در واقع یک نکته مثبت در بازار رکود زده مسکن به حساب می آید. استقبال از ساختمان های نوساز باعث می شود سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز رقبت بیشتری پیدا کرده و در نتیجه رشد ساخت و ساز بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد. بیش از 50 نمونه شغل در زمینه ساختمان فعالیت دارند که رکود حاکم بر ان بعث اسیب رسیدن به آن ها شده است.  حل شدن این موضوع می تواند به رشد اقتصادی کشور منجر شود.

یکی از دلایل رشد اخیر در معاملات ساختمان های نوساز تغییر فصل است که کاملا طبیعی است. ما نکته بسیار مهم در این زمینه، آپشن های ویژه ای است که سازندگان برای خریداران گذاشته اند. با توجه به این تغییر فصل، سازندگان راه هایی را برای جذب سرمایه در پیش گرفته اند . به این صورت که مقداری از پول را در حین عقد قرار داد گرفته و اسباب کشی را به پرداخت 80 تا 90 درصدی کل بهای ملک منوط می کنند. این آپشن و دادن فرصت به خریدار، توانسته رضایت اکثر خریداران را به صورت کامل جلب کرده و سرمایه ای را هم در اختیار سازندگان قرار دهد.

همین آپشن های تعریف شده توسط سازندگان و صاحبان املاک، باعث شده بدون کم شدن محسوس قیمت در این فصل، شاهد رشد در خرید و فروش باشیم . مشاورین املاک تهران نیز به این قضیه اذعان دارند که قیمت مسکن نسبت به ماه های پیش تغییر چندانی نکرده است اما فروش آپارتمان های نوساز و یا تازه ساز به شدت افزایش یافته است.

البته با همه این تفاسیر هنوز انتظارات مد نظر مسئولان و مردم در زمینه رشد بازار مسکن تحقق نیافته و هنوز همه منتظر این اتفاق هستند.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز