گران شدن مسکن مهر پردیس

گران شدن مسکن مهر پردیس

مسکن مهر پردیس مجددا افزایش پیدا کرد

مسکن مهر پردیس

مدیر سابق کارگروه دستورالعمل شماره 3 افزایش قیمت مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی گفت: افزایش مجدد قیمت مسکن مهر پردیس بدون ابلاغ در حال اجراست، وی افزود: شرکت عمران بدون اخذ مجوز مصوبه شورای عالی مسکن یا وزارت راه اقدام به بالا بردن قیمت ها نموده است.

سیامک جوانبخت، اظهار کرد: در فاز 3 که آغاز ساخت آن سال 88 بوده از محل دستورالعمل‌های شماره 1 و 2 افزایش قیمت وزارت راه و شهرسازی ریالی به سازنده تعلق نگرفت، ولی با ابلاغ دستورالعمل شماره 3 این پروژه نیز مشمول افزایش قیمت شد.

وی با بیان این‌که اوایل سال گذشته رقمی حدود 230000 ریال (23 هزار تومان) برای هر مترمربع واحدهای مسکن مهر فاز 3 تعیین شد، تصریح کرد: البته این رقم  پس از کسر مبلغ جریمه برابر مفاد تفاهم‌نامه حدود 141000 ریال و خالص محاسبات به‌ازای هرمترمربع 89000 ریال بوده که باید از متقاضیان دریافت می‌شد.

وی ادامه داد:‌ با ابلاغ رقم کلی (23000 تومان) طی اطلاعیه شماره 46 شرکت عمران پردیس، متقاضیان مجبور به پرداخت 2.5 برابری رقم خالص شدند.

وی یادآور شد: پیرو همین موضوع و بی‌نتیجه ماندن اعتراضات و پیگیری‌های بعضی از نهادها مجدداً طی چندماه پس از آن اطلاعیه جهت تحویل واحدها وپس از تغییر مدیریتی در این شهر، به‌یک‌باره رقمی حدود 670000 ریال برای افزایش قیمت واحدهای این فاز ــ بر اساس دستورالعمل شماره 3 ــ ابلاغ شد.

مدیر سابق کارگروه دستورالعمل شماره 3 افزایش قیمت مسکن مهر با بیان این‌که متقاضی رقمی حدود 7 برابر رقم خالص را باید پرداخت کند تا واحدش تحویل شود، گفت: در غیر این‌صورت سازنده بدون نظارت شرکت عمران شهرجدید پردیس از تحویل واحد امتناع می‌کند ضمن اینکه تعهدنامه‌ای نیز از متقاضی مبنی بر عدم مراجعه به مراجع قضایی از وی اخذ شده است.

جوانبخت در ادامه با بیان این که در این شرایط سؤال اینجاست آیا سازنده باید منتظر افزایش مجدد قیمت‌ها در این بخش باشد، تأکید کرد: شرکت عمران بدون اخذ مجوز و مصوبه از شورای عالی مسکن یا وزارت راه و شهرسازی، به‌صورت مختار اقدام به افزایش قیمت کرده است.

مدیر پروژه فاز 3 پردیس اوایل تیرماه سال‌جاری نیز با تأیید افزایش 52 هزار تومانی واحدهای این پروژه و با بیان این‌که این افزایش به‌دلیل تعرفه‌های آب، برق و گاز است به تسنیم گفته بود: به‌طور میانگین هر متقاضی باید حدود 5 میلیون تومان دیگر پرداخت کند.

سلیم عبدی اظهار کرد: پروژه‌های شرکت سرمایه‌گذاری مسکن  بر اساس دستورالعمل شماره 3 وزارت راه و شهرسازی مشمول افزایش قیمت شده است.

وی با بیان این‌که افزایش قیمت هر مترمربع پروژه‌های مسکن مهر شرکت سرمایه‌گذاری مسکن حدود 67 هزار تومان است، بیان کرد: این شرکت 15 هزار تومان ــ بابت تأخیر ــ جریمه شده و به این ترتیب متقاضیان باید برای هر مترمربع حدود 52 هزار تومان پرداخت کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی با بیان این‌که 1200 تا 1300 واحد شرکت سرمایه‌گذاری مسکن باقی مانده تا تمام شود، گفت: افزایش قیمت شامل 3500 واحد می‌شود و واحدهایی که تحویل شده در زمان تحویل سند باید مابه‌التفاوت افزایش قیمت را پرداخت کنند.

عبدی با بیان این‌که افزایش قیمت شامل 2500 واحد تحویل شده در سال‌های قبل نمی‌شود، تصریح کرد: واحدهایی که افزایش قیمت آن از چند روز ابلاغ شده باید این مابه‌التفاوت را پرداخت کنند.

وی میزان افزایش قیمت را حدود 5.2 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: متقاضیان حدود دو میلیون تومان آن را پرداخت کرده‌اند و باید حدود 3 میلیون تومان دیگر را نیز بپردازند.

املاک تهران

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز