چه نوع ملکی بخریم؟

دسته بندی ها: اموزشی

چه نوع ملکی بخریم؟

در این مقاله خواهید خواند:

بازار مسکن و نحوه سرمایه گذاری در آن

با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تغییرات بسیار آن در چند ماه گذشته شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری در بازار مسکن فراهم نبوده و تنها افرادی که پیش از این دارای مسکن بوده اند و یا از طریق سرمایه گذاری در بازار های موازی اندوخته ای دارند، توان سرمایه گذاری در این بازار را داشته و این امکان برای آن ها فراهم می باشد. اما به این حال با توجه به نیاز افراد به داشتن سرپناه و ضرورت آن شاهد ورود افراد و سرمایه آن ها به این بازار هستیم. با توجه به نکات ذکر شده و اهمیت بررسی بازار برای حفظ و لفزایش سرمایه می بایست در زمان خرید و سرمایه گذاری نکاتی را در نظر داشت تا بتوان انتخاب مناسب و بهتری اتخاذ کرد. از جمله نکاتی که برای سرمایه گذاری در بازار مسکن می بایست در نظر داشت، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستیابی به سود در بازار مسکن نیازمند گذشت زمان بوده و به عبارتی بازار مسکن جزو بازار های بلند مدت می باشد.
  • بهترین زمان برای ورود به بازار مسکن و سرمایه گذاری در آن، زمان رکود بازار می باشد.
  • بهنرین زمان برای خروج از بازار و یا به عبارتی فروش ملک اواخر رونق بازار می باشد.
  • با توجه به هدف خود برای سرمایه گذاری انتخاب مناسب را انجام دهید.
  • گزینه های مختلف برای سرمایه گذاری را بررسی کرده و با توجه به نیاز و سرمایه خود انتخاب مناسب را انجام دهید.
  • با توجه به میزان سرمایه خود روش های مختلف برای سرمایه گذاری در این بازار مانند پیش خرید، مشارکت در ساخت، ساخت و ساز را مورد بررسی قرار دهید.
  • در صورت نیاز به مبلغی برای خرید بهتر، ملک خود را برای رهن گذاشته و با استفاده از این مبلغ خانه ای بهتر خریداری کنید.
  • تنها به دلیل ارزان تر بودن برخی خانه ها برای خرید آن اقدام نکنید.
  • پیش از اقدام به خرید اطلاعاتی هر چند جزئی پیرامون املاک و معاملات ملکی کسب کنید.
  • پیش از خرید خانه های وکالتی، اوقافی، مشاع و املاکی از این قبیل بررسی های لازم را انجام داده و با افراد متخصص این امر مشورت کنید.

بازار مسکن و نحوه سرمایه گذاری در آن

اقدامات لازم پیش از خرید ملک

اقدام به خرید ملک مانند هر تصمیم دیگری نیازمند بررسی بوده و می بایست از جنبه های گوناگون به آن پرداخته شود. زمانی که قصد خرید ملکی را دارید بایستی ابتدا بر اساس نیازهای خود و اولویت های شخصیتان بررسی هایی را انجام داده و با اطمینان کامل وارد معامله شوید. لذا به عنوان اولین قدم می بایست نیازها و اهداف خود را مورد بررسی قرار داده و از آن ها کاملا آگاه باشید. برای این منظور موارد زیر را در نظر گرفته و آن ها را مشخص کنید:

  • هدفتان از خرید ملک سرمایه گذاری است یا با هدف سکونت قصد معامله و خرید ملک دارید؟
  • میزان سرمایه شما چه مقدار است و آیا توانایی پرداخت اقساط وام جهت افزایش سرمایه خود را دارید یا نه؟
  • برای نزدیکی به خانواده و یا محل کار منطقه خاصی را در نظر دارید؟
  • برای رفت و آمد نیاز به استفاده از وسایل نقلیه عمومی را دارید؟
  • آیا شرایط آب و هوایی منطقه برای افراد خانواده اهمیت دارد؟
  • آیا خانه ای با تعداد خواب بالا نیاز دارید یا نه؟
  • سکوت و آرامش محله و کم بودن تردد افراد برایتان اهمیت دارد؟
  • با توجه به شرایط افراد خانواده طبقه خاصی را مد نظر دارید؟

پس از بررسی موارد ذکر شده و تعیین معیار ها و اولویت هایتان می بایست مناطق مناسب با شرایط خود را تعیین کرده و محدوده قیمتی املاک در آن نقاط را مورد ارزیابی قرار دهید. در صورتی که منطقه مورد نظر شما داراری نرخ بالایی می باشد می توانید روی مناطق نزدیک برنامه ریزی کرده و برای بهتر بودن شرایط رفت و آمد، نقاطی را که دارای مترو می باشند و دسترسی مناسبی به منطقه مورد نظر شما دارند را انتخاب کنید. برای انتخاب منطقه مورد نظر اگر انتخاب شما محدود به مناطق خاصی نمی باشد می توانید بهترین مناطق تهران برای سرمایه گذاری و یا سکونت را مورد بررسی قرار داده و روی آن ها تمرکز کنید.

پس از انتخاب منطقه و محدوده مورد نظر یکی از بهترین راه ها مراجعه به بنگاه های معاملاتی آن منطقه می باشد که می توانند کمک بسیاری به شما در انتخاب ملک و خرید بهتر باشند. مسکن صدف یکی از با سابقه ترین دفاتر املاک در منطقه 22، آماده ارائه خدمات پیرامون معاملات ملکی و راهنمایی های لازم در مورد خرید و فروش مسکن در منطقه 22 به عنوان یکی از بهترین مناطق تهران از نظر آب و هوا و دارا بودن شرایط مناسب برای زندگی و سرمایه گذاری می باشد.

پس از بررسی های ذکر شده یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشت انتخاب نوع ملک می باشد. به طوری که انتخاب درست منطقه و نوع ملک می تواند به سود آوری بیشتری ختم شود و برای سرمایه گذار شرایط بهتری را فراهم آورد. لذا پس از بررسی اولویت های فردی و امتخاب منطقه می بایست روی نوع ملک متمرکز شده و با توجه به هدف خود از سرمایه گذاری در بازار مسکن انتخاب مناسبی را انجام داد.

اقدامات لازم پیش از خرید ملک

اهمیت انتخاب نوع ملک

سرمایه گذاران در بازار مسکن با اهداف متفاوتی در این بازار فعالیت کرده و بسته به هدف خود می توانند انواع مختلفی از املاک را انتخاب کرده و اقدام به خرید و فروش کنند. در این میان خانه های نوساز، خانه های چند سال ساخت، خانه های کلنگی و زمین ها به عنوان گزینه هایی است که افراد انتخاب کرده و می توانند روی آن ها سرمایه گذاری کنند. هر کدام این املاک دارای شرایط خاص خود بوده و می بایست با تحلیل های مناسب مورد انتخاب قرار گیرند. به طور معمول افرادی که در بازار مسکن سرمایه گذاری می کنند با هدف سکونت به آن وارد شده و در کنار آن قصد افزایش سرمایه خود در طول زمان را نیز دارند. اما در کنار این مورد ما شاهد خرید و فروش املاک کلنگی، زمین و ... نیز هستیم که انتخاب آن ها بستگی به هدف فرد برای سرمایه گذاری دارد. لذا در ادامه به بررسی گزینه های موجود در شرایط مختلف خواهیم پرداخت.

سکونت و انتخاب نوع ملک

اگر فردی با هدف سکونت وارد بازار مسکن شود می بایست این گونه به ماجرا نگاه کند که همزمان با سرمایه گذاری قصد سکونت داشته و باید ملک مورد نظر شرایط لازم جهت رفاه حال وی و خانواده او را داشته باشد. توصیه ما برای افرادی که قصد سکونت و سرمایه گذاری به صورت همزمان را دارند این است که برای خرید خانه های چند سال ساخت اقدام کرده و نکات زیر را مد نظر داشته باشند. خانه های چندسال ساخت روند نزولی ارزش ملک با گذشت زمان و بالا رفتن عمر ساختمان کمیتر از خانه های نوساز می باشد. به عبارتی خانه های نوساز در چند سال اولیه افت بالاتری را در مقایسه با خانه های چندسال ساخت تجربه می کنند.

در زمان انتخاب ملک با قصد سکونت امکانات رفاهی منطقه و محله را بررسی کرده و دسترسی آن را نیز مد نظر داشته باشید. دسترسی های مناسب به راه های ارتباطی و مراکز درمانی و همچنین بازارهای خرید می تواند روی کیفیت زندگی و رضایت افراد تاثیر زیادی داشته باشد. 

شرق تهران به سبب شرایط مناسب برای زندگی و پایین تر بودن قیمت املاک برای سرمایه کذاری و سکونت به صورت همزمان مناسب می باشند. اما اگر سرمایه بالاتری دارید منطقه غرب تهران از نظر پیشرفت و سودآوری؛ شرایط بهتری را تجربه می کند.

  • خانه های نوساز کیفیت بالاتری برای زندگی دارند اما به مرور از ازرش آن ها کاسته می شود.
  • خانه های چند سال ساخت در محدوده شرق تهران گزینه مناسبی برای سکونت و همچنین سرمایه گذاری می باشند.
  • خانه های چندسال ساخت با متراژ پایین گزینه های خوبی برای سرمایه گذاری می باشند.
  • متراژ پایین ملک به سبب عدم نیاز به سرمایه بالا تقاضای بالاتری برای آن ها وجود دارد و در زمان رکود بازار مسکن به راحتی خرید و فروش می شوند.

سکونت و انتخاب نوع ملک

انتخاب نوع ملک با قصد سرمایه گذاری

برخی افراد به سبب داشتن خانه با هدف سرمایه گذاری وارد بازار مسکن می شوند که این گونه افراد نیازی به در نظر گرفتن شرایط لازم برای سکونت ندارند. برای این دسته از افراد در نظر گرفتن سودآوری و پیشرفت منطقه و نوع ملک اهمیت بالاتری داشته و افراد می توانند گزینه هایی مانند خانه های کلنگی و یا زمین را بررسی و انتخاب کنند. 

در زمان خرید ملک با قصد سرمایه گذاری می بایست روی املاکی با کف قیمتی  سرمایه گذاری کرد. چرا که گذشت زمان و بالا رفتن عمر ملک تاثیری بر روی قیمت آن نخواهد داشت. با این دیدگاه خانه های کلنگی گزینه بسیار مناسبی می باشد چرا که این نوع املاک به سبب بالا رفتن عمر آن در کف قیمتی قرار داشته و در این حالت تغییرات بازار و افزایش قیمت به طور مشهود در این نوع املاک اتفاق خواهد افتاد. برایسرمایه گذاری بر روی خانه های کلنگی می توان با هدف ساخت و ساز؛ نوسازی بنا و یا خرید و فروش وارد شد که در هر صورت این نوع خرید با سود بالایی همراه خواهد بود.

در کنار این نوع املاک گزینه دیگری که بسیار مورد توجه می باشد خرید زمین است. زمین به عنوان گزینه بسیار مناسب برای سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات؛ همیشه با سود بالایی همراه بوده و در طولانی مدت سود دهی بالایی دارد. 

  • در مجموع برای این نوع سرمایه گذاری می توان نکات زیر را مد نظر داشت:
  • سود آوری در بازار مسکن در بلند مدت اتفاق خواهد افتاد و می بایست با نگاهی طولانی مدت وارد این بازار شد.
  • برای سرمایه گذاری و سودآوری بالاتر می بایست ملکی را خریداری کرد که در طول زمان افت قیمت ناشی از عمر بنا را نداشته باشد. به عبارتی در کف قیمت خود قرار داشته باشد.
  • خرید زمین و خانه های کلنگی همیشه با سود همراه می باشد و گزینه مناسبی برای سودآوری خواهند بود.
  • اگر قصد فروش ملک را در فاصله ای کوتاه دارید خرید آپارتمان گزینه بهتری در مقایسه با زمین و یا خانه های کلنگی می باشد.
  • خرید و فروش خانه های کلنگی و زمین در بسیاری از مواقع به دلیل تقاضای پایین برای آن ها خرید فروش سختی را در پیش دارند.

انتخاب نوع ملک با قصد سرمایه گذاری

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (1 رای)
سرمایه گذاری در بازار مسکن چگونه با سوددهی همراه خواهد بود؟

سرمایه گذاری در بازار مسکن می بایست با رویکردی بلند مدت صورت گیرد و تنها در این صورت سوددهی مناسبی خواهد داشت. در کنار این موضوع می بایست به نوع ملک انتخاب شده نیز اهمیت داد چرا که می تواند سود حاصله را بیش از انتظار افراد رقم زند.

اگر قصد سرمایه گذاری در بازار مسکن را داشته باشیم چه نوع ملکی مناسب خواهد بود؟

برای پاسخ به این سوال گزینه هایی را می بایست مورد بررسی قرار داد که در کف قیمت خود قرار دارند. ایم موارد در مقاله به طور کامل بررسی و شرح داده شده است.

آیا خانه های نوساز برای سرمایه گذاری مناسب اند؟

خانه های نوساز بهترین نوع املاک در بازار مسکن می باشند اما نه برای سرمایه گذاری!!!

خانه های نوساز برای سرمایه گذاری مناسب اند یا خانه های چند سال ساخت؟

خانه های نوساز برای زندگی بسیار مناسب اند اما می بایست شرایط فرد مورد بررسی قرار گیرد و بین خانه های نوساز و یا چندسال ساخت انتخاب درست انجام شود. برای بررسی های لازم نکات ذکر شده در مقاله را مد نظر داشته باشید