پروژه مسکن مهر و پایانی که معلوم نیست کی برسد

پروژه مسکن مهر و پایانی که معلوم نیست کی برسد

پروژه مسکن مهر باید با همیاری بانک مسکن و عدم وقت کشی انجام شود

پروژه مسکن مهر که یک پروژه ملی محسوب می شود با فراز و نشیب های فراوانی درگیر بوده و حالا دارد به ایستگاه آخر نزدیک و نزدیکتر می شود. دولت یازدهم قول داده است تا این پروژه حداکثر تا پایان عمر این دولت به اتمام برسد و تا پایان عمر دولت کمتر از 6 ماه باقی مانده است. به منظور ترغیب خریداران به خرید واحد های مسکن مهر، شورای پول و اعتبار تصویب کرد تا وام 30 میلیونی مسکن مهر به 40 میلیون افزایش پیدا کند. این مصوبه سریعا به بانک مسکن ابلاغ شد تا روند پیگیری های آن به طول نیانجامد. سرانجام در شنبه ای که گذشت سوت آغاز پرداخت وام های 40 میلیونی نواخته شد

املاک تهران

با تصویب و اجرای این طرح بسیاری از کارشناسان امیدوارند تا اتمام پروژه مسکن مهر را در تابستان مشاهده کنند. البته آن چیز که از ابتدا مشخص بوده و هست این موضوع است که اجرا شدن این مصوبه باید به درستی صورت پذیرد. نکته ای که بارها در خلال مقالات همین سایت نیز مشاهده شده است.

اما پس از اجرایی شدن طرح زمزمه هایی به گوش می رسد که برای پرداخت وام شرط و شروط هایی گذاشته شده که برخی سازندگان را با نگرانی های زیادی رو به رو کرده است. یکی از بزرگترین مجموعه های مسکن مهر که با شرایط جدید می تواند رونق بسیار خوبی بگیرد، مسکن مهر پردیس است. شرایط اولیه گذاشته شده برای تعلق وام این است که نباید هیچ کدام از واحد ها اقساطی به فروش رفته باشند و حداقل 60 درصد نیز پیشرفت فیزیکی کرده باشند. مجموعه پردیس هر دو این شرط ها را داشته و بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اما شرط و شروط اخیر بانک مسکن بسیاری از مسکن سازان را نگران ساخته است. برخی از این مسکن سازان معتقدند که بانک مسکن هیچ تمایلی به افزایش وام نداشته و تحت فشار وزارت راه این موضوع را پذیرفته است و حالا می خواهد با وقت کشی مانع خروج این پول هنگفت از بانک شود. به گفته برخی سازندگان مسکن مهر پردیس، به علت اینکه هیچ کدام از شروط عادی شامل پردیس نمی شود، شرط و شروط های دیگری برای عدم تخصیص وام یا وقت کشی برای عدم خروج یکباره پول ها از بانک وضع شده است. مثلا یکی از شروط این است که سازنده ها نباید چک برگشتی داشته باشند. این موضوع شاید یکی از خنده دار ترین قوانین باشد . همچنین باید حساب مالیاتی ببرند؛ این درحالی است که مسکن مهر از مالیات معاف است اما اقدام برای مالیات زملن بر بوده و وقت را تلف می کند.

پروژه مسکن مهر

برخی از سازندگان مسکن مهر معتقدند بانک مسکن به جای اینکه به فکر مردم باشد تا پروژه ها را تمام کند، به این فکر است که پول ها به یکباره از این بانک خارج نشود.یکی از شروط دیگری که بانک مسکن گذاشته و اصلا نیازی نبوده این است که گفته برای امضای قرارداد متمم باید به دفترخانه برویم این درحالی است که واقعا نیازی به این کار نیست چرا که قرار نیست وثیقه عوض شود. این کار باعث می شود تا هزینه دفترخانه نیز به هزینه ها اضافه شده و مشکلات و مسائلی را برای سازندگان ایجاد نماید. این کار از نظر حقوقی نیز هیچ لزومی ندارد.

یکی از اعضای هییت مدیره کانون انبوه سازان که از سازندگان مسکن مهر پردیس است می گوید که اگر پرداخت ها به موقع و صحیح صورت پذیرد می توان 30 درصد مسکن مهر پردیس را تحویل داد. اما وقتی 6 ماه است که هیچ پرداختی صورت نگرفته نباید بانک مسکن هم مشکل سازی کند. به اعتقاد وی باید هرچه سریع تر تسهیلات پرداخت شده و به پروژه تزریق شود تا پروژه به تورم بعد از عید نخورد.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز