نکات کلیدی برای اجاره آپارتمان - قسمت دوم

نکات کلیدی برای اجاره آپارتمان - قسمت دوم

اجاره آپارتمان باید با دقت انجام شود

اگر یک خانه پیش شرط های لازم یرای اجاره کردن از جمله متناسب بودن با بودجه ی شما، واقع بودن در محدوده ی دلخواه شما از نظر نزدیکی به محل کار و محل سکونت والدین، مستقل بودن ملک، فضای لازم متناسب با تعداد اعضای خانواده  و..  را داشته باشد، آنگاه شما باید پیشنهاد مشاور املاک برای بازدید را بپذیرید و از نزدیک سایر خصوصیات آپارتمان را مورد بررسی قرار دهید. در زیر نکاتی را که باید مورد توجه قرار دهید آورده شده است.

املاک تهران

آپارتمان

از زمان تخلیه ی مستاجر قبلی مطمئن شوید. برای اینکار بهتر است که اجاره نامه را شخصا رویت کنید و زمان دقیق تخلیه را از مالک و همچنین مستاجر سوال کنید. اگر منزلی که برای بازدید انتخاب کرده اید تخلیه ی کامل باشد می توانید با دقت، از تمام اشکالات خانه آگاه شوید. وجود اسباب و اثاثیه مانعی برای بررسی همه جانبه می باشد.

در کنار زیبایی ظاهری به استحکام و ایمنی ساختمان توجه کنید. نوساز بودن ساختمان و داشتن تاییده گواهی کار می تواند تا حدی خیال شما را راحت کند. بهتر است سلامت آسانسور و داشتن پله های فرار را بررسی کنید.

در مورد امنیت و فرهنگ ساکنان آن محله و همسایگانتان تحقیق کنید. این مسئله اگرچه در ابتدا ممکن است اهمیت چندانی برای شما نداشته باشد، اما وجود نارضایتی در هریک از این موارد می تواند شرایط را برای شما بسیار سخت کند.

مسیر تردد منطقه ای که آپارتمان در آن واقع شده تا محل های پر رفت و آمد و مهم برای شما نباید شلوغ و آزار دهنده باشد.

در مورد اخلاق و منش صاحب خانه از همسایگان و به خصوص مستاجرین سابق تحقیق به عمل آورید. فراموش نکنید که یک انتخاب درست یک انتخاب آگاهانه است.

تفکیک بودن کنتور ها با توجه به گران شدن حامل های انرژی نکته ی بسیار مهمی است که در همان مرحله ی اول باید نسبت به آن مطمئن شوید. مشا بودن آب نسبت برق و گاز از اهمیت کمتری برخوردار است.

داشتن پکیج نسبت به موتور خانه امتیاز محسوب می شود. چون مدیریت سیستم گرمایش خانه به دست خود شخص می باشد و در صورت خرابی زمان و هزینه های کمتری را باید متقبل شوید.

تعداد طبقات ایدال آپارتمان بین 4 تا 10 طبقه و تعداد واحدهای ایدال تک واحدی است. تعداد طبقات پایین تر هزینه های نگهداری و شارژ را افزایش می شود و تعداد طبقات بالاتر از 10 بر ازدحام آپارتمان می افزاید و سروصدای زیاد ساکنان برایتان ایجاد مزاحمت می کند. آپارتمان های تک  واحدی نسبت به آپارتمان های چند واحدی از محبوبیت بالاتری برخوردارند.

یکی از نکات مهم در انتخاب محل زندگی، دسترسی راحت به مکان های عمومی است. اگر دارای فرزند محصل هستید قبل از بستن قرارداد اجاره، از محل تحصیل فرزندانتان مطمئن شوید تا در آینده آسیب نبینند.

نور منزل بسیار حائز اهمیت است. واحدهای جنوبی نسبت به شمالی از نور مناسب تری برخوردارند. داشتن نور مناسب علاوه بر اینکه در روحیه ی افراد تاثیر بسزایی دارد، باعث میکروب زدایی شده و در سلامت افراد منزل استیجاری نیز موثر است.

سعی کنید از میان گزینه های پیشنهادی آپارتمانی را انتخاب کنید که مربعی شکل باشد، در اینصورت می توانید چیدمان منزلتان را به بهترین نحو انجام دهید. محل آشپزخانه و مکان در نظر گرفته شده برای یخچال، لباسشویی و دیگر لوازم برقی آشپزخانه را به دقت مورد بررسی قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که برای جا دادن وسایل خود در آشپزخانه مشکلی نخواهید داشت. تعداد کابینت های آشپزخانه به خصوص برای خانواده های پرجمعیت باید مناسب باشد. برای حفظ بیشتر پاکیزگی بهتر است آشپزخانه دارای نورگیر باشد.

یکی از موضوعاتی که کمتر به آن توجه می شود بالکن است. سعس کنید منزلی را برای اجاره انتخاب کنید که دارای بالکن باشد، داشتن بالکن علاوه بر بزرگتر نشان دادن خانه برای خشک کردن لباس ها و استفاده ی بهتر از مناظر اطراف، احساس بهتری را به اعضای خانواده می دهد.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز