نقش تصویب برجام در بازار مسکن ایران

نقش تصویب برجام در بازار مسکن ایران

تاثیر تصویب برجام در بازار مسکن-تصویب برجام چه نقشی در بازار مسکن دارد ؟

تاثیر تصویب برجام در بازار مسکن

بیش از دو سال از به رکود رفتن بازار مسکن می‌گذرد و در این مدت هربار کارشناسان بر تغییر شرایط در مسکن ابراز امیدواری کرده‌اند، اما با انجام توافق‌اولیه باز هم انگار آب از آب تکان نخورد و در این دو ماه نیز مسکن در وضعیت رکودی خود باقی ماند.

در این زمان باز هم بسیاری از کارشناسان اعلام کردند که نه‌تنها مذاکرات بلکه نتیجه نهایی آن هم بلافاصله بر بازار مسکن تاثیر گذار نخواهد بود، چرا که بازار مسکن به اقتصاد کل کشور وابسته است و تا زمانی که اقتصاد کشور رو به بهبود نرود، مسکن نیز نجات پیدا نخواهد کرد.

برخی دیگر از کارشناسان مسکن اما نظری دیگر دارند و می‌گویند که همه بلاهای موجود در بازار مسکن به مذاکرات ایران برمی‌گردد.

در این باره نیز عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: اقتصاد مسکن به اقتصاد کل کشور وابسته است و اگر تحولاتی در این بخش ایجاد شود، مسکن هم دچار تحولاتی می‌شود، در غیر این صورت بازار مسکن بدون تغییر باقی می‌ماند.

ایرج رهبر افزود: تصویب کلیات طرح برجام فرصت مناسبی برای ورود سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی است و این عوامل می‌توانند نجات بخش بازار مسکن باشند.

وی افزود: از سوی دیگر، باید دولت و دولتمردان کمک کنند تا در این زمان که سرمایه‌گذاران انگیزه بیشتری برای حضور در ایران دارند، وارد عمل شوند.

رهبر معتقد است: برجام و تصویب طرح‌ کلیات آن یکی از دلایل مثبت برای بخش خصوصی خواهد بود، چرا که در این مدت بسیاری از سرمایه‌گذاران به ایران آمدند و تمایل خود را برای همکاری با ایران اعلام کردند،بنابراین تحولات مثبتی در راه است.تاثیر تصویب برجام در بازار مسکن

به گفته وی، یکی از ابزارهای خروج از رکود و رونق اقتصادی طرح‌ها، برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها و ایجاد انگیزه برای بخش خصوصی است و رونق این بخش ، باعث رونق در سایر بخش‌های اقتصادی می‌شود.

عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران افزود: با شروع تحولات اقتصادی در بازار ،توان خرید مسکن افزایش می‌یابد و همین قدرت خرید باعث رونق و بهبود بازار سرمایه‌گذاری مسکن می‌شود،چه سرمایه‌گذاری خارجی و چه داخلی هریک می‌توانند راهی برای بهبود بازار شوند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، وی یادآور شد: به نظر من این فرصت مغتنمی است تا دولت از توان بخش خصوصی در بخش‌های مختلف بهره‌گیرد و موانع حضور بخش خصوصی را بردارد.

 

املاک تهران

تاثیر تصویب برجام در بازار مسکن

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز