معاون وزیر از پایان رکود بازار مسکن خبر داد

معاون وزیر از پایان رکود بازار مسکن خبر داد

با رشد 9 درصدی خرید و فروش در بازار مسکن، رکود این بخش پایان یافت.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه مدعی شد در 9 ماهه نخست سال، بازار مسکن با 9 درصد رشد از رکود خارج شده است.

حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزات راه و شهرسازی از رشد 9 درصدی خرید و فروش در بازار مسکن نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد. وی که برای شرکت در اولین کنفرانس ایمنی ، بهداشت و محیط زیست به محمود آباد مازندران سفر کرده بود از 116 هزار و 187 معامله مسکن سخن گفت.

مظاهریان در ادامه اعلام کرد: تحقیقات حاکی از روند رشد بازار مسکن در سایر استان های کشور می باشد و این نشان از پایان دوران رکود در بازار مسکن دارد.

حامد مظاهریان دلایل اصلی پایان رکود و افزایش خرید و فروش را وضعیت بازار در 9 ماهه نخست سال جاری و همچنین رشد اقتصادی کشور دانست. همچنین ریل گذاری های وزارت راه و شهرسازی مانند کاهش نرخ بهره وام تخصیص داده شده به خانه اولی ها و همچنین افزایش مبلغ تسهیلات مسکن تا سقف 1 میلیارد و 500 میلیون ریال را در رونق بازار مسکن بی تاثیر ندانست.

معاون وزیر راه و شهرسازی میزان بهره بانکی مخصوص خانه اولی ها را 8 تا 9.5 درصد اعلام کرد.وی افزود برای بافت های فرسوده سود بانکی 8 درصد خواهد بود.

املاک تهران

نرخ سود تسهیلات مسکن از نگاه معاون وزیر

حامد مظاهریان در انتقاد به میزان به بهره بانکی تسهیلات مسکن گفت:وزارت راه و شهرسازی همواره از کاهش نرخ بهره بانکی استقبال می کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود:امیدواریم نرخ بهره تسهیلات بانکی به گونه ای تعیین شود که اسباب رونق بازار مسکن را فراهم کرده و باعث سهولت خرید و فروش شود.

مظاهریان خاطر نشان کرد: میزان رشد کنونی خرید و فروش مسکن به منزله سیگنالی به سرمایه داران و انبوه سازان است که نشان می دهد سرمایه گذاران می توانند سرمایه های خود را دوباره در بازار مسکن به کار اندازند.

خرید مسکن به صورت  لیزینگ  در انتظار  تصویب  شورای پول و اعتبار

حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به طرح لیزینگ مسکن اشاره کرد و افزود: طرح خرید مسکن به صورت لیزینگ هم اکنون در دست بررسی می باشد.

مظاهریان ادامه داد : بانک مرکزی تا حدود زیادی موافق اجرای طرح خرید مسکن به صورت لیزینگ می باشد.به همین منظور طرح جهت تصویب به شورای پول و اعتبار ارسال شده است و ما منتظر نظر نهایی آن شورا هستیم.

قیمت اجاره ها نسبت به سال گذشته گران تر شده است

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:  بررسی های انجام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی نشان می دهد در 9 ماهه  ابتدایی امسال ، مبلغ اجاره با 1.7 افزایش همراه بوده است.

مظاهریان در پایان خاطر نشان کرد: آمار ها همچنین از افزایش اجاره نشینی حکایت دارد. میزان مستاجران نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 11 درصدی همراه بوده است. هم اکنون تعدادی حدود 23 میلیون واحد مسکونی در کشور موجود است.

منبع:اقتصاد آنلاین

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز