بازار مسکن و آرامش تابستانه

بازار مسکن و آرامش تابستانه

آرامش در معاملات بازار مسکن حکم فرماست

طی بررسی های بانک مرکزی در بازار مسکن تهران ، منطقه یک رتبه بالاترین قیمت و منطقه 18 رتبه پایین ترین قیمت برای خرید و فروش خانه را به خود اختصاص دادند.

در راستای بررسی های بانک مرکزی گران قیمت ترین خانه ها در منطقه یک تهران و ارزان قیمت ترینشان در منطقه 18 یافت می شوند.

میانگین قیمت در منطقه یک برابر با 9 میلیون و 890 هزار تومان و در منطقه 18 برابر با دو میلیون و 290 هزار تومان گزارش شده است. که این قیمت ها نسبت به خردادماه سال 95 ؛در منطقه یک  ، دو درصد و در منطقه 18 هشت درصد افزایش داشت.

املاک تهران

طبق آخرین گزارشات در خصوص بازار مسکن درشهر تهران ، مشخص می شود با وجود کاهش معاملات مسکن در خردادماه سال جاری ، در سه ماهه اول سال 96 حجم معاملات در بازار مسکن نسبت به بهار سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

دراولین فصل امسال میانگین قیمت معامله هر متر مربع واحد مسکونی در تهران به 4 میلیون و 490 هزار تومان رسید که نسبت به سال گذشته 4,9 درصد افزایش قیمت داشت. فعالان بازار مسکن معتقدند کاهش معاملات پس از خردادماه به علت قرارگرفتن در ماه مبارک رمضان رخ داده است .

بازار مسکن

به این دلیل که اکثر مردم ایران  مایلند در تابستان نقل و انتقالات خود را انجام دهند، در تابستان امسال باوجود کاهش کاهش 0.8 درصدی معاملات مسکن، قیمت هر مترمربع واحد مسکونی 5.4 درصد افزوده شد.

قیمت مورد پسند مشتریان چیست؟

در طی بررسی ها در بازار مسکن تهران واحد های مسکونی پرفروش در خرداد ماه سال جاری ، آن دسته از وحدهایی بودند که قیمت آن ها درهر مترمربع بین سه تا سه میلیون و پانصد بود. که 13 درصد از معاملات مسکن تهران را شامل می شد. در این بین 12 درصد معاملات در حدود 2.5 تا سه میلیون درهر مترمربع و 11درصد از خرید و فروش ها بین سه ونیم تا چهار میلیون در هر مترمربع واقع شد. با این حساب 61.6 درصد از معاملات در قیمت های کمتر از میانگین قیمت تهران انجام گرفته است.

در زیر نمودار توزیع فراوانی تعداد واحد های مسکونی معامله شده برحسب قیمت هر مترمربع بنا آورده شده.

پرفروش ترین متراژ ها

توزیع فراوانی تعداد واحدهای معامله شده بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در خرداد ماه سال 1396 مشخص می کند که بیشترین بخش از خرید و فروش ها مختص واحدهای مسکونی با زیربنای 60 تا 70 متر می باشد . این متراژ 15,7 درصد از معاملات مسکن تهران در خرداد ماه را به خود اختصاص داده اند. واحدهای دارای زیربنای 70 تا 80 متر و 50 تا 60 متر در مرتبه های بعدی قرارگرفتند.موارد ذکر شده به ترتیب 13.8 درصد و 13.5 درصد  از کل معاملات را شامل می شوند.به این ترتیب نیمی از معاملات مسکن متعلق به واحدهایی است که زیربنای کمتر از 80 متر را دارا بوده اند . نمودار زیر نشان دهنده توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب زیربنا است:

با توجه به نمودار های ارائه شده بیشتر معاملات در رنج واحدهای 60تا70 متری و با قیمت نسبی سه تا سه و نیم میلیون تومان در هر مترمربع انجام گرفته است. بازار مسکن تهران خرداد ماه را در حالی پشت سر گذاشت که با مصادف شدن سومین ماه فصل بهار با ماه خرداد کاهش نسبی معاملات خود را تجربه کرد.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز