مشکلات اجاره نشینی

مشکلات اجاره نشینی

اجاره نشینی مشکلات فراوانی در جامعه ایجاد می کند

یکی از مشکلات عمده ای که مردم و به خصوص جوانان با آن دست و پنجه نرم می کنند ، مشکل اجاره بها و اجاره نشینی است. در واقع افرادی که نتوانسته اند خود صاحب خانه شوند و کمک ها و تسهیلات دولتی هم نتوانسته کمک شایانی به آن ها بنماید ، قطعا دچار مشکلات فراوانی در زندگی هستند . یکی از مهمترین این مشکلات نداشتن خانه و اجبار برای اجاره نشینی است.

املاک تهران

اجاره نشینی البته مشکلات عدیده ای را با خود به همراه داشته و دارد. مشکلاتی که باعث کاهش رفاه در جامعه می شود و شور و نشاط را از جامعه به صورت کامل می زداید. چهره فردی که به تازگی صاحبخانه شده تماشایی است. حتی همین افرادی که در مسکن مهر پر از مشکل صاحبخانه می شوند، زمانی که وارد خانه خودشان می شوند انگار دنیا را به آن ها داده اند. با اینکه هزینه های مالی بسیاری در پی ورودشان به این خانه انجام داده اند و تعهدات زیادی را برای وام و تسهیلات پرداخت کرده اند ، اما باز می دانند که قرار است در خانه خودشان سکنی گزینند.

اجاره نشینی

همین ارامش قلبی در زندگی افراد از هر چیزی مهم تر است و به همین علت است که برخی پدر مادرهای دختران جوان حاضر نیستند فرزند خود را به پسری بسپارند که خانه ای از خود ندارد. البته در درست یا غلط بودن این تفکر می توان مقالات بسیار زیادی نوشت که در این جا جایی ندارد اما مهم این است که حتی افرادی که تجربه فراوانی در زندگی داشته اند و خود سختی های زندگی را چشیده اند می دانند که حتی بدون شغل هم می توان زندگی کرد و آرام بود اما بدون سرپناه هرگز.

کمک به اینکه جوانان خود صاحبخانه شوند امری بسیار مهم و حیاتی است. چرا که جوانی که خود صاحبخانه باشد به راحتی می تواند جنبش و خروش خود را برای ادامه زندگی حفظ نماید و برای بهبود شرایط خود و خانواده کوچکشان قدم بر دارد. اما اجاره نشینی خود مشکلات فراوانی را در پی دارد و باید به آن دقت فراوانی شود.

اجاره نشینی یکی از معضلات جامعه امروز محسوب می شود. در واقع در اجاره نشینی دو سو وجود دارد ؛ موجر و مستاجر . موجر کسی است که خانه ای دارد و آن را اجاره می دهد و مستاجر کسی است که اجاره نشینی را بر میگزیند. همین موضوع که موجر با اجاره دادن ملک خود به هزینه های گزاف به راحتی پولی را در می آورد که می تواند ان را در چرخه صنعت به کار گیرد، در واقع درآمدی کاذب که باعث اختلاف طبقاتی بسیار زیادی در جامعه می شود. افرادی که اجاره نشینی را بالاجبار در زندگی خود انتخاب می کنند ، در واقع چاره ای ندارند جز اینکه هر روز سفره آن ها کوچکتر شود و زیاده خواهی های موجر نیز بیشتر. به همین علت است که باید دقت کرد که اجاره نشینی بهای سنگینی برای جامعه دارد.

خاته هایی هم که به اجاره می روند عموما مشکلات فراوانی را ایجاد می کنند. در واقع اجاره نشینی علاوه بر مستاجر ، مشکلات زیادی را برای موجر یا همان اجاره دهنده ایجاد می کند. متاسفانه برخی از مستاجر ها دقت لازم در این زمینه که خانه و ملک مربوط به فرد دیگری است و باید در حفظ و نگهداری آن بکوشند را نداشته و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات فراوان در زندگی افراد می شود.

امید است با خانه دار شدن همه افراد در جامعه ، اجاره نشینی به صورت کامل منحل شده و به دست خاطرات سپرده شود و صاحبان املاک نیز با سرمایه گذاری در صنعت باعث چرخش چرخ اقتصاد کشور شوند.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (1 رای)