مسکن مهر و رویای اتمام

مسکن مهر و رویای اتمام

مسکن مهر خواه یا  ناخواه به اتمام می رسد و چه بهتر که این اتفاق زودتر بایفتد

در حالی که در ماه های گذشته خبرهای خوشی از سمت بازار مسکن مهر به گوش می رسید اما در چند هفته گذشته همه این خبرها به تلخی گراییده است. در واقع با تمامی هیاهوهای رسانه ای در مورد تکمیل مسکن مهر و مصوبه بسیار خوب سشورای پول و اعتبار برای افزایش تسهیلات و ابلاغ آن به بانک مسکن ، هنوز هیچ خبر خاصی نشده است. از همان ابتدا بسیاری از کارشناسان صحبت های مسئولین دولتی در زمینه مسکن مهر را تبلیغاتی خوانده و آن را عملی ندانستند.

املاک تهران

از همان ابتدای کار قرار بود با افزایش تسهیلات کام مسکن سازان و خریداران املاک شیرین شود اما متاسفانه تلخ شد. از روز اولی که قرار بود وام توسط بانک مسکن عرضه شود، شرایطی برای مسکن سازان مطرح شد که بسیاری از آن ها آن شرایط را نداشتند و اگر هم داشتند تا درست کردن مدارک و شرایط، زمان و وقت کشته می شد. کم کم با اضافه شدن و سخت شدن تعهدات و همچنین شرایط مواجه شدیم و همین امر باعث دلنگرانی مسکن سازان شد.

مسکن مهرمسکن مهر یکی از طرح های ملی دولت قبل بوده است که دولت فعلی از ابتدای روی کار آمدنش تمایلی به کار بر روی آن نداشت و مسکن مهر را طرحی مزخرف خواند. اما حالا و در آستانه انتخابات این پروژه ملی مورد توجه دولت قرار گرفته است و با مصوبه و تزریق پول قصد اتمام آن را دارد. اما متاسفانه حتی این بار هم بحص مسکن مهر برای دولت جدی نیست . مسکن مهر برای اتمام نیاز به عزم جدی دارد که در دولت مشاهده نمی شود. هرچند بسیاری از مشکلات بوجود آمده در این پروژه مربوط به دولت قبل است. عدم نیازسنجی صحیح ، عدم استفاده از مصالح مرغوب و نقشه های استاندارد و بسیاری از موارد دیگر، موجی از مشکلات را برای دولت فعلی به ارمغان آورده است. اما آنچه که مشخص است این دولت باد تمامی تلاش خود را برای پایان دادن به این پروژه به کار گیرد و همانطور که دولت نیز قول داده، تا پایان کار دولت مسکن مهر نیز به اتمام برسد. اما حالا خبرها حاکی از این موضوع است که تسهیلات فعلا از بانک ها پرداخت نمی شود. این خبر خوبی برای مسکن مهری ها نیست و می تواند عواقب بسیار بدی را برای این پروژه به همراه داشته باشد. علت توقف پرداخت وام، اتمام بودجه تسهیلات بیان شده است. این در حالی است که بانک مسکن موظف است از طرق مختلف اقدام به جمع آوری بودجه برای تسهیلات بنماید. یکی از دلایل این اتفاق می تواند این دلیل باشد که اولویت از بازار مسکن مهر خارج شده است. علت این مدعا این است که وام های بسیار بالا تر و حجیم تر از این در حالی که بازار مسکن در حال خروج از رکود است داده می شود تا مسکن سازی خصوصی رونق بیشتری پیدا کند. اغفال از وام مسکن مهر در این شرایط حاکی از تغییر دوباره سیاست نسبت به این پروژه می باشد. در صورتی که دولت یازدهم نتواند تا پایان عمر دولت این پروژه مهم و کشوری را به اتمام برساند مشکلات فراوانی برای وی ایجاد خواهد شد. در حالی که این قول توسط افراد عالی رتبه دولت یازدهم داده شده است ، برخی دیگر از نسئولین اینقول را نادیده گرفته و همچنان حرف خودشان را می زنند. خواه یا ناخواه این پروژه که پول بسیار زیادی نیز برای آن خرج شده ، برای کشور ایجاد شده است تا بسیاری از افراد از بی خانمانی نجات پیدا کنند و اتمام سریعتر آن می تواند رضایت مندی بسیاری از هموطنانمان را در پی داشته باشد. بهتر است با نگاه کلان دولت به این موضع مراقب این سنت نیز باشد

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز