قیمت مسکن افزایش بیشتر از تورم نخواهد داشت منتظر این روند باشید

قیمت مسکن افزایش  بیشتر از تورم نخواهد داشت منتظر این روند باشید

به گفته ی رییس سابق اتحادیه صنف مشاورین املاک کشور حجم معاملات مسکن در چند ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد داشته است.

قیمت مسکن ,مسکن, ارزانی مسکن ,بهبود مسکن, خرید مسکن, معاملات مسکن

به گفته مصطفی قلی خسروی ، اوضاع معاملات مسکن در فصل پاییر و همچنین در سال آینده ، در صورت بهبود اقتصاد ، بهتر خواهد شد که این یکی از اثرات برجام خواهد بود. وی افزود : ما هرروز شاهد اتفاقات خوب در دوره پس از برجام در اقتصاد کشور خواهیم بود،مانند رفع تحریم بانکها و انعقاد قرارد داد های سرمایه گذاری و بهبود شرایط اقتصادی که همه اینها به تدریج بر اقتصاد کشور تاثیر می گذارد ، خوشبختانه در فضای پس از برجام سیاستی در پیش گرفته شد که از هیجانات جلوگیری و جهش قیمت اتفاق نیفتاد.

وی با انتقاد ازبلوکه شدن پول‌ها در بانک‌ گفت : باید پول در دست مردم باشد تا شکوفایی اقتصادی به وجود بیاید،در تمام دنیا پول‌ها بجای سپرده گذاری در بانک‌ها به سمت تولید می‌رود اما در ایران پول‌ها در بانک‌ها بلوکه می‌شوندو لازم است با کاهش نرخ سود سپرده ها این پولها از بانک خارج و به سمت سرمایه گذاری و فعالیت ها ی مولد جهت دهی شود .

این کارشناس بخش مسکن با اعلام اینکه کاهش نرخ سود بانکی می‌تواند موجب رونق مسکن شود، اظهار داشت: دولت باید 60 تا 80 درصد قیمت یک واحد مسکونی را وام بدهد تا صنعت ساختمان فعال‌تر شود، و باید همانند بانک‌های خارج از کشور زمانی که وام گیرنده چند قسطش عقب‌افتاد خانه را به حراج بگذارند، تا پس از فروش آن واحد مسکونی بانک‌ها دوباره قدرت وام دهی داشته باشند .

وی پیش بینی کرد با پایان ماه محرم و صفر بازار معاملات رونق گیرد زیرا به گفته وی مردم در چنین ماههایی به دلیل باورهای مذهبی کمتر اقدام به خرید و فروش می کنند . خسروی درپاسخ به این پرسش که با رونق گرفتن معاملات ، قیمت مسکن آیا با افزایش شدید روبرو نخواهد شد گفت : در سال‌های 68، 86 و 91 شاهد بودیم که قیمت مسکن یکباره جهش پیدا کرد. در سال 91 رشد سه برابری قیمت دلار باعث افزایش سه برابری قیمت مسکن شد و به همین دلیل با قدرت خریداران مصرفی فاصله‌ی بسیاری گرفت و هنوز این فاصله پر نشده است. لذا با توجه به ترمیم نشدن قدرت خرید مردم ، با رونق گرفتن معاملات اگر چه قیمت مسکن قدری افزایش می یابد اما بیشتر از شاخص های نرخ تورم نخواهد بود و جهش قیمتی اتفاق نمی افتد .

منبع اقتصادآنلاین

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز