ساختمان سازی و نمای ساختمان

ساختمان سازی و نمای ساختمان

ساختمان سازی در سال 96 باید با قدرت بیشتری پیگیری شود

ساختمان سازی و توجه به این صنعت می تواند باعث رونق اقتصاد و به ویژه رونق بازار مسکن شده و رکود حاکم را بشکند. با توجه به داغ شدن رقابت های انتخاباتی ، لازم است کاندیدا ها به این موضع بسیار مهم نیز دقت داشته باشند چرا که تاثیرات فراوانی بر روی اقتصاد داشته و خواهد داشت. در ادامه قصد داریم به یکی از پارامتر های ساختمان سازی اشاره کنیم که با رکودی که در بازار مسکن ایجاد شده ، دچار مشکلات فراوانی شده است.

املاک تهران

در ساختمان سازی پارامتر های بسیار مهمی دخیل هستند و به همین علت است که رکود در ساختمان سازی می تواند باعث رکود در بسیاری از بخش های اقتصادی شود. یکی از مهمترین قسمت هایی که در ساختمان سازی اهمیت دارد ، نمای ساختمان است. اهمیت به نمای ساختمان همواره مورد توجه بوده است ، هر چند در حال حاضر و با توجه به گسترش انبوه سازی از این توجه مقداری کاسته شده است اما همچنان رگه هایی از توجه وجود دارد.

ساختمان سازی

بیشترین توجه به نمای ساختمان، در ساختمان سازی هایی صورت می گیرد که به صورت مصرفی ایجاد می شوند. ساختمان هایی که توسط یک فرد یا یک گروه ساخته می شوند و برای استفاده خود و یا آشنایان ساخته می شوند. البته طبیعتا برخی از واحد های این ساختمان ها و یا کل واحد های ان به فروش می رسد.

یکی از نماهای پرکاربرد که از قدیم مورد توجه بوده است ، نمای ساختمان با استفاده از سنگ گرانیت بوده است. سنگ گرانیت که از انواع سنگ های گرانیتی محسوب می شود ، کاربردهای فراوانی در ساختمان سازی دارد. این سنگ یک سنگ گران قیمت محسوب می شود و هموما ساختمان های خاص برای نمای خود از سنگ گرانیت استفاده می کنند.

در حال حاضر که بازار مسکن و بخصوص ساختمان سازی با رکود مواجه شده است ، اثرات رکود به تمامی جوانب مربوط به ساختمان سازی ریشه دوانده است. یکی از این موارد نمای ساختمان است. در واقع تمامی مصالح به کار رفته در ساختمان به خصوص نمای ساختمان دچار رکود شده اند. با توجه به وضعیت بد اقتصادی ، سنگ گرانیت به عنوان یک سنگ گران قیمت با رکود بیشتری مواجه شده و کارگاه ها و کارخانه هایی که بر روی سنگ گرانیت کار می کرده اند ، با خطر ورشکستگی مواجه هستند.

البته ناگفته نماند که برخی از متریال هایی که در نمای ساختمان به کار می رود ، همچنان به خطرات رکود دچار نشده اند. نماهایی مثل نمای اچ پی ال ، با توجه به میزان بالای سفارشات همچنان رونق خوبی را به خود اختصاص داده و دچار رکود نشده است . البته نمای ساختمان با هر نوع متریالی که کار شود ف باید زیبایی و دیزاین مناسبی داشته باشد تا بتواند نظر رهگذران و خریداران را به خود جلب کند.

حال با توجه به نکات گفته شده ، کاملا ضروری به نظر می رسد که کاندیدا های انتخابات ریاست جمهوری ، توجه ویژه ای به بخش مسکن و به ویژه ساختمان سازی کنند و طرح ها و برنامه های خود را برای این عرصه به صورت مشخص نمایان سازند.

هر چند هر کدام از نامزد های ریاست جمهوری که حائز اکثریت آراء شود کار بسیار سخت و دشواری را در پیش رو دارد ، اما باید تمام توان خود را برای سر و سامان دادن به کشور و ایجاد نشاط و امید در مملکت به کار گیرد که یکی از این راه ها از طریق رونق دادن به بازار مسکن و ساختمان سازی امکان پذیر است. امید است در سال 96 شاهد خروج بازار های کشور به ویژه بازاز ساختمان سازی و مسکن از رکود و ایجاد رونق در تمامی بازارها باشیم

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز