درهای ساختمان و بررسی آنها

دسته بندی ها: اموزشی

درهای ساختمان و بررسی آنها

در این مقاله خواهید خواند:

درهای ساختمان

در های ساختمان یکی از مواردی است که بایستی در زمان خرید خانه و یا دفاتر اداری به آن توجه بسیاری داشته باشید. جرا که در صورت معیوب بودن و نداشتن کارایی مناسب می تواند دردسرهایی را برای شما و دیگر افراد ساکن در خانه ایجاد کند. به منظور بررسی این مورد، در زمان خرید خانه در های مختلف ساختمان را از نظر جنس و طراحی آن ارزیابی کرده و دستگیره ها، چارچوب درها،قفل و شرایط امنیتی آن را در نظر بگیرید.

در ورودی

در ورودی خانه یکی از مهمترین مواردی است که در زمان خرید باید به آن توجه داشت. چرا که علاوه بر زیبایی بایستی امنیت خانه را نیز تامین کند. ضد سرقت بودن در ورودی و در نظر گرفتن قفل های مطمئن برای آن موجب امن تر بودن خانه شده و در نتیجه اهمیت بسیاری می یابد. برخی از درهای ورودی حتی بدون نیاز به مهارت خاصی براحتی باز شده و از نظر امنیت ساختمان می توانند خطرناک باشند. اما برخی از در های ورودی که انواع مختلفی از آنها را در بازار شاهد هستیم از ایمنی و امنیت بالایی بهره مند بوده و آسایش بیشتری را برای ساکنین رقم زده است. برخی درهای ورودی ظاهری چوبی دارند اما تجهیزاتی ایمن، داخل آن کار گذاشته می شود. به طوری که داخل در، دارای اسکلتی فلزی بوده و تمامی بخش های جانبی که جهت بالا بردن ایمنی اضافه می شود روی این اسکلت قرار می گیرد. درهای ورودی بسته به جنس، سیستم امنیتی بکار رفته در آن، قفل ها و ... متفاوت بوده و از کشور های مختلفی وارد می شوند. لذا در زمان بررسی این بخش از خانه دقت لازم را داشته و از سالم و ایمن بودن آن مطمئن شوید. 

نکته دیگری که برای درب های ورودی بایستی در نظر داشت عایق بودن آن است. این بخش از ساختمان بایستی عایق صدا بوده و حریم خصوصی افراد را حفظ کند. چرا که در آپارتمان ها به سبب بالا بودن میزان رفت و آمد و سرو صدا، عایق نبودن در ورودی می تواند آسایش افراد را بر هم زده و دردسر هایی را در پی داشته باشد.

در زمان بررسی در ورودی، چشمی در را نیز بررسی کرده و از سالم بودن آن مطمئن شوید.

در ورودی

در اتاق ها

پس از در ورودی ساختمان بایستی به در اتاق ها نیز توجه داشته باشد. در اتاق ها معمولا به صورت چوبی انتخاب شده چرا که اتاق ها از رطوبت و حرارت مسقیم دور بوده و امکان آسب به بافت چوبی در وجود نخواهد داشت. علاوه بر این در های چوبی که طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی را برای آنها شاهد هستیم، می تواند موجب زیباتر شدن فضای داخلی خانه شود لذا به همین سبب محبوب ترین در ها برای اتاق ها درهای چوبی هستند. اما در اتاق ها نیز مانند در ورودی از قف و چارچوب مخصوص خود تشکیل شده که در صورت معیوب بودن می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. درها اگر بصورت حرفه ای و توسط افراد متخصص نصب نشوند، علاوه بر مشکلاتی که در زمان باز و بسته شدن خواهند داشت، امکان آسیب به خود در نیز وجود داشته و می تواند هزینه هایی را برای افراد به وجود آورد. لذا در زمان بررسی خانه، به این موارد توجه داشته باشید تا دچار دردسر نشوید.

در اتاق ها

در حیاط و بالکن

این بخش از خانه ها به سبب تماس مستقسم با رطوبت، هوا و تابش خورشید معمولا از جنس UPVC و فایبرگلاس بوده که دارای خواص بسیار مناسب برا این بخش ها می باشد. این درها دارای ویژگی هایی به شرح زیر بوده و برای بخش هایی خاص از خانه مورد استفاده قرار می گیرند:

  • وزن بسیار کم
  • عایق صوتی
  • عایق حرارتی
  • نارسانا بودن
  • عدم نیاز به رنگ‌آمیزی
  • غیرقابل اشتعال
  • استحکام بالا
  • دوام زیاد

برای بررسی این درها تنها باید توجه داشته باشید که دستگیره و قفل در بخوبی عمل کرده و باز و بسته شدن در مشکل نباشد. علاوه بر این اگر درِ مورد نظر دارای شیشه نیز هست از شکسته نبودن آن مطمئن شده و سالم بودن سطح این درها را نیز بررسی کنید. چرا که اگر دچار خط و خش شده باشند، ظاهری نامناسب خواهند داشت.

در حیاط و بالکن

نکات تکمیلی

  • در زمان بررسی در های ساختمان از سالم بودن تمامی بخش های آن مطمئن شوید.
  • رویه در های چوبی را بررسی کنید که آسیب ندیده باشد.
  • قفل در ها را برای اطمیان باز و بسته کنید.
  • از تاب نداشتن تمامی در های خانه مطمئن شوید.
  • دستگیره در ها را بررسی کرده و از عملکرد درست آنها اطمینان یابید.
  • در زمان بررسی چارچوب ها بخصوص در خانه های قدیمی، امکان وجود موریانه را در نظر داشته باشید.
به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (7 رای)