خرید ویلا به صرفه تر از همیشه

خرید ویلا به صرفه تر از همیشه

خرید ویلا مشارکتی با توجه مردم روبرو شده است

خرید ویلا یکی از آرزوهایی است که در ذهن اکثر مردم می گذرد و هر کس به نسبت توان خود دوست دارد زمانی برای خرید ویلا در شمال اقدام کند. اما تحقق این آرزو کار سختی به نظر می رسد. خرید ویلا در شمال اولا هزینه ی بسیار بالایی دارد که هر کس با هر میزان از توانایی مالی قادر نیست آن را تامین کند و هم اینکه دردسر های خاص خود را دارد. خرید ویلا حتما باید از املاک معتبر صورت بگیرد. بهترین مکان برای خرید این نوع ویلا ها در تهران و از طریق مشاورین املاک تهران است .

خرید ویلا

اما حالا راه های جدیدی برای ویلا دار شدن با هزینه های کمتر ابداع شده است و می توان امیدوار بود مردم به آرزوهای دور و دراز خود دست پیدا کنند. یکی از راه های جدید ویلا دار شدن به شکل خرید زمین و واگذاری مسولیت ساخت به فروشنده است. برخی از افراد فعال در بازار ویلا در شمال معتقد هستند که این طرح به راحتی می تواند هزینه خرید ویلا را تا 20 درصد کاهش دهد.

با توجه به شروع سال جدید و حجم بالای سفر های نوروزی به شمال کشور ، خرید و فروش ویلا نیز در این منطقه سر سبز کشور شدت گرفته است و خریداران زیادی برای خرید یا گرفتن قیمت به بنگاه های معملاتی در شمال مراجعه می کنند و همین امر باعث شده است راه سوم نیز در پیش روی این افراد قرار بگیرد. دو راه قبلی یعنی خرید نقدی و همچنین خرید اقساطی از مدت ها پیش در دستور کار بوده ولی بیشتر به درد افرادی می خورد که از تملک مالی نسبتا بالایی برخوردار باشند و نیازی به مشارکت نداشته باشند. اما حالا راه سوم را برای ویلا دار شدن برخی افراد با میزان سرمایه پایین تر فراهم می کند.

با توجه به شرایط بد اقتصادی که در سال های گذشته به خصوص در سه سال و نیم اخیر و با روی کار آمدن دولت یازدهم ، شرایط خرید نقدی ویلا آنچنان از استقبال خوبی برخوردار نبوده است. برای خرید اقساطی نیز افراد باید 40 تا 60 درصد کل مبلغ را به صورت یکجا بپردازند که با توجه به این شرایط اصلا عقلانی و به صرفه نیست . چرا که اقساط باقیمانده نیز باید ظرف مدت 6 ماه پرداخت شوند که عموما مطلوب نیست

اما حالا با شرایط مشارکتی افراد می توانند با توجه به بودجه ای که دارند و همچنین سلیقه ای که دارند صاحب ویلا در شمال کشور شوند. این شرایط در حالی به عنوان یکی از داغ ترین موارد در عید 96 به حساب می آید که دو راه دیگر تقریبا هیچ تب و تابی را حس نمی کنند. در سال های اخیر ویلا های نوساز و تازه ساخته شده با استقبال خوبی مواجه نشده و ویلاسازان را نا امید کرده است. دلیل اصلی فروش نرفتن این ویلاها رکود حاکم بر بازار مسکن است که نه تنها املاک بلکه ویلا ها را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. باید توجه داشت که این رکود بیشتر به علت سیاست های انقباضی دولت ایجاد شده و همچنان ادامه دارد.

اما طرح مشارکتی می تواند رکود در بخش ویلا را دور بزند. این طرح برای کسانی که برای یکسال آینده عجله ای برای ویلا دار شدن ندارند مناسب است و همین موضوع می تواند افراد زیادی را جذب کند. نکته بارز دیگر این طرح این است که افراد می توانند به سلیقه خود ویلا سازی کنند و نیاز های خود را درون ویلای خود تامین نمایند. به همین منظور پیش بینی می شود بهار امسال خرید ویلا مشارکتی با افزایش چشمگیری مواجه شود و رکود را به صورت کامل نقض کند.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز