در جست و جوی خانه ی خوب

در جست و جوی خانه ی خوب

برای خرید یک خانه ی خوب باید نکاتی را رعایت کرد

علاوه بر اینکه یک آپارتمان مناسب باید سلیقه ی خریدار را پوشش دهد، شرایط و ویژگی های یک خانه ی خوب نیز برای خریدار بسیار حائز اهمیت است. مسئله ای که ممکن است متقاضیان مسکن به پاسخ  آن اشراف کامل نداشته باشند.

اینکه خانه ی خوب چه خانه ای است و اساسا یک خانه ی مناسب و ایدال برای سکونت چه ویژگی هایی باید داشته باشد سوالی است که اغلب خریداران قبل تهیه ی آپارتمان خود باید به آن پاسخ مناسب دهند.

در ابتدا سه نکته ی مهم را ذکر می کنیم که قبل از ورود به ساختمان باید از آنها مطمئن شویم.

املاک تهران

نکته ی اول و مهم:

مستحکم بودن ساختمان و داشتن اسکلت و فنداسیون استاندارد نکته ی بسیار مهمی در انتخاب ساختمان است. یک ساختمان خوب باید قدرت مقاومت نسبی در برابر انواع بلایای طبیعی را داشته باشد. متاسفانه برخوردار بودن ساختمان از استحکام کافی مسئله ایست که پس از تکمیل ساختمان به راحتی قادر به تشخیص آن نیستیم. کارشناسان، داشتن کارت پایان کار را شرط کافی برای خریداران عنوان کرده اند. بنابراین رویت کارت پایان کار می تواند قدری از نگرانی های خریدار در این زمینه بکاهد.

خانه ی خوب

نکته ی دوم:

اگر داشتن آرامش در منزل برای شما اهمیت زیادی دارد، انتخاب طبقات اولیه به خصوص طبقه ی همکف گزینه ی مناسبی برای شما نیست. چراکه این طبقات بیشتر از بقیه محل رفت و آمد ساکنین هستند و همچنین صدای خودروها و همچنین دود آنها که وارد منزل شما می شود آزار دهنده خواهد بود. طبقه ی اخر نیز به واسطه ی نزدیکی به پشت بام مشکلات خاص خودش را دارد. مشکلات پشت بام بیشتربه ساکنین طبقه ی آخر تحمیل می شود. بنابراین انتخاب طبقات میانی مناسب تر خواهد بود. همچنین هرچه  به طبقات بالاتر برویم چشم انداز زیباتری را خواهیم داشت. این مسئله برای برخی خریداران اهمیت ویژه ای دارد.

نکته سوم :

تعداد مناسب واحدهای آپارتمان مسئله ی دیگری ایست که دغدغه ی بسیاری از خریداران است. باید گفت که آپارتمان های دارای 15 الی 30 واحد مناسب ارزیابی می شوند. آپارتمان های بیش از 40 واحد پر سروصدا هستند و آپارتمان های کوچک هزینه های نگهداری بالاتری را به خریدار تحمیل می کند.

از ابتدای ورود به ساختمان :

طبیعتا اولین چیزی که در ابتدای ورود به ساختمان توجه افراد را به خود جلب می کند نمای ساختمان است که باید متناسب با سلیقه ی خریدار و ترجیحا به روز باشد. استانداردهای معمول عنوان می کند که درب ورودی باید بیش از 110 سانتیمتر باشد و نیز عرض پله ها برای تردد راحت تر باید بیش از 90 سانتی متر در نظر گرفته شده باشند. استاندارد بودن طول پله نیز برای سلامتی زانوها و همچنین ایمنی کودکان و کهنسالان حائز اهمیت است. اگر آپارتمان 4 طبقه و بیش تر باشد داشتن آسانسور مناسب ضروری است.

حال به درون آپارتمان قدم می گذاریم و ویژگی های یک خانه ی خوب را از درون آن مورد بررسی قرار می دهیم. علاوه بر اینکه آپارتمان باید مد نظر و مطابق سلیقه ی خریدار باشد، باید بیشتر قوائد معماری و نقشه کشی در آن رعایت شده باشد.

دستشویی ساختمان باید نزدیک به درب ورودی و دارای تهویه ی مناسبی باشد. اتاق خواب ها بهتر است توسط راهرویی از سالن پذیرایی جدا شوند و جای مناسب حمام نیز در این راهرو می باشد. بزرگ بودن فضای آشپزخانه برای خانم ها اهمیت زیادی دارد و معمولا به آن توجه ویژه ای می شود. بهتر است مکان آشپزخانه نیز در نزدیکی درب ورودی آپارتمان باشد. داشتن بالکن نیز برای یک آپارتمان امتیاز مثبت محسوب می شود. علاوه بر این نکات نور ساختمان نیز مسئله ی مهمی است. داشتن نور مناسب علاوه براینکه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود، باعث از بین بردن میکروب ها می شود و در شادابی افراد نیز تاثیر گذار است.آپارتمان های جنوبی از نور مناسب تری نسبت به شمالی برخوردارند. همچنین داشتن پنجره و نورگیر و نیز رنگ دیوارها  در روشنایی منزل نقش بسزایی دارند.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز