توصیه هایی برای افزایش سرمایه در بازار مسکن

دسته بندی ها: اموزشی

توصیه هایی برای افزایش سرمایه در بازار مسکن

در این مقاله خواهید خواند:

سرمایه گذاری  در بازار مسکن خوب است یا بد؟

خرید ملک یکی از بهترین گزینه ها در بازار سرمایه بوده و آینده خوبی را همیشه پیش رو داشته است. در بازارهای کنونی و شرایط اقتصادی کشور این بازار یکی از گزینه های پیش روی افراد بوده و در رقابت با بازارهایی همچون ارز، طلا، خودرو و بورس قرار دارد. اما بازار مسکن به سبب مصرفی بودن آن همیشه مورد استقبال بوده و روند رو به رشدی را تجربه می کند. از طرفی دیگر بازار های موازی مانند بازار بورس نیازمند داشتن سواد منحصر به آن و اطلاعاتی در مورد نحوه خرید فروش و زمان های طلایی آن می باشد که در صورت عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات کافی می تواند مشکلاتی را برای افراد به وجود آورد و موجب از دست رفتن سرمایه های آنها شود. در مقایسه با این بازار ها بخش مسکن به سبب قدیمی و همه گیر بودن آن به راحتی قابل تحقیق و بررسی بوده و گزینه مناسبی برای تمامی افراد می باشد. 

برای سرمایه گذاری های مناسب و سود آور یکی از مواردی که باید به آن توجه بسیار نشان داد، مولد بودن بازار مورد نظر می باشد. به این معنا که سرمایه فرد علاوه مورد خریداری شده و تغییر قیمت آن در طول زمان، مولد سرمایه ای افزون بر این باشد. سرمایه گذاری در بازار مسکن به سبب مولد بودن آن گزینه مناسبی در میان گزینه های موجود می باشد. با خرید خانه افراد دو حالت را پیش رو دارند به این صورت که یا در خانه خریداری شده ساکن می شوند و دیگر مبلغی را به عنوان اجاره پرداخت نمی کنند و به صورت غیر مستقیم مبلغی هر ماه بر درآمد آنها افزوده شده است. در حالت دیگر فرد خانه را به اجاره داده و مبلغی را به صورت مستقیم و به عنوان اجاره بها دریافت می کند.

در هر دو حالت فرد درآمدی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم خواهد داشت. به این ترتیب علاوه بر اصل سرمایه و تغییر قیمت آن در طول زمان درآمدی برای فرد به وجود خواهد آمد و خانه خریداری شده به عنوان سرمایه ای مولد، گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاری خواهد بود.

اما باید توجه داشت که سرمایه گذاری در بخش مسکن نیازمند بررسی های زیادی بوده و برای داشتن سود بالاتر می بایست جنبه های مختلفی را در زمان خرید و یا فروش مد نظر داشت. از جمله این موارد می توان به منطقه مناسب برای خرید، متراژ مناسب و .. اشاره کرد که بایستی در زمان خرید مورد بررسی قرار گیرد و به این نکته توجه داشت که آینده کدام مسکن ها مناسب تر است؟ 

سرمایه گذاری در بازار مسکن

توصیه هایی برای سرمایه گذاری در بازار مسکن

بازار مسکن دارای اصول و قواعدی می باشد که در زمان سرمایه گذاری و فعالیت در این بازار بایستی با آن آشنا باشید. دانستن این اصول می تواند برای افراد موفقیت ها و سودهای بزرگی را رقم زند و در عین حال عدم آگاهی افراد می تواند موجب از دست رفتن سرمایه آن ها و مشکلات حقوقی برای آن ها شود. در ادامه بر برخی از این اصول خواهیم پرداخت که پیش زمینه ورود به بازار مسکن می باشد.

نگاهی بلند مدت داشته باشید

برای سرمایه گذاری در بازار مسکن و خرید املاک باید دقت داشته باشید که بدست آوردن سود و افزایش سرمایه در این بازار نیازمند زمانی نسبتا طولانی می باشد. به عبارتی سود این بازار یک شبه حاصل نشده و برای بدست آوردن شرایط بهتر و مناسب تر صبوری کرد. برای ورود به بازار سرمایه به عنوان اولین توصیه می بایست این نکته را در نظر داشته باشید که سود این بازار در بلند مدت حاصل شده و افزایش سرمایه و تغییر قیمت ملک زود هنگام نخواهد بود. پس دیدگاه خود را تغییر داده و سپس به این بازار وارد شوید!

سرمایه گذاری در بازار مسکن

املاک کوچک را انتخاب کنید

افراد مختلف در زمان ورود به بازار مسکن و فعالیت در این بازار با سرمایه های مختلفی خرید و فروش می کنند و به همین سبب گزینه های مختلفی برای افراد وجود خواهد اشت. اما در این میان املاک کوچک متراژ برای همه افراد با حداقل سرمایه، مناسب بوده و توانایی لازم برای ورود به این بازار را به آن ها می دهد. املاک بزرگتر به سبب سرمایه بالاتری که احتیاج دارند برای همه گروه ها مناسب نبوده و نمی توان آن را گزینه مناسبی برای همه دانست. بر همین اساس می توان در زمان سرمایه گذاری در این بازار روی املاک کوچک متراژ تمرکز کرده و اقدام به افزایش سرمایه کرد. علاوه بر این خانه های کوچک متراژ از نظر خرید و یا اجاره برای متقاضیان این بازار معقول تر و مناسب تر می باشد. به عبارتی می توان این گونه بیان کرد که خانه کوچک متراژ به سبب تقاضای بالا برای این دسته از املاک، به راحتی مورد معامله قرار گرفته و فرایند فروش و یا اجاره آن ها در مقایسه با املاک بزرگ متراژ سریعتر بوده و تبدیل آن به نقدینگی با سهولت و سرعت بالاتری انجام می گیرد. 

در زمان رکود بازار مسکن متراژ پایین ملک راه نجاتی برای مالکان برای مقابله با رکود و کسادی بازار می باشد. چرا که این دسته از املاک همیشه تقاضای بالاتری داشته و به سبب هزینه پایین تر به راحتی و با ریسک پایین تری مورد معامله قرار می گیرند. علاوه بر این در زمان رکود بازار، املاک کوچک متراژ یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری بوده و می توان روی آنها برنامه ریزی کرد و در صورت نیاز و یا افزایش رکود برای مدت طولانی، این گونه املاک به راحتی خرید و فروش شده و قابلیت تبدیل به نقدینگی را خواهند داشت.

سرمایه گذاری در بازار مسکن

سرمایه خود را تقسیم کنید

برای ورود به بازار مسکن و سرمایه گذاری در آن یک میزان حداقلی برای نقدینگی فرد مطرح می شود که در صورت داشتن این میزان پول می تواند وارد این بازار شده و به صورت مناسبی فعالیت داشته باشد. در بسیاری از موارد  افراد با دیدگاه مصرفی و برای استفاده از ملک اقدام به خرید می کنند و با خرید ملک و خانه مورد نظر در آن ساکن می شوند. در این حالت شرایط به گونه ای غیر مستقیم بر روی درآمد فرد تاثیر داشته و به عبارتی هزینه اجاره بها از مخارج خانواده حذف می شود. اما در کنار این موضوع سرمایه در گردش فرد نیز بلوکه شده و دیگر امکان سرمایه گذاری در فرصت های موجود و افزایش آن وجود ندارد.

به همین منظور توصیه می شود اگر هزینه لازم برای خرید خانه را در اختیار دارید، از سرمایه خود در جهت فعالیت در بازار مسکن بهره گرفته و با مقدار اندکی از آن واحد مناسبی را اجاره کنید. به این ترتیب شما می توانید برای افزایش سرمایه خود اقدام کرده و برای آن برنامه ریزی کنید. در این حالت پیشنهاد می شود به پروژه های پیش فروش مسکن فکر کرده و گزینه های موجود در مناطق رو به رشد را مورد ارزیابی قرار دهید. چرا که سرمایه گذاری در مناطق رو به رشد امکان افزایش سرمایه را دوچندان کرده و از طرف دیگر پیش فروش بودن واحد می تواند فرصت مناسب برای تامین سرمایه مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهد.

سرمایه گذاری در بازار مسکن

درجا نزنید

برای ورود به بازار مسکن بایستی با خانه های کوچک شروع کرد اما درجا زدن در این پروسه اشتباه است. خرید خانه های کوچک در ابتدای کار که فرد تجربه و اندوخته مالی کمتری دارد گزینه مناسبی است. چرا که با ریسک پایین سودی را عاید فرد کرده و به او اجازه فعالیت هر چند جزئی در این بازار را می دهد. اما پس از مدتی که فرد تجربه لازم را کسب کرد و با فوت فن خرید خانه آشنا شد می بایست گام را فراتر گذاشته و برای خانه های بزرگتر برنامه ریزی کند. در این صورت فرد می تواند با خرید و فروش خانه های بزرگتر سودی چند برابر را دریافت کرده و سرمایه خود را افزایش دهد. اما تمامی این موارد در صورتی معقول بوده و امکان پذیر خواهد بود که فرد پیش از این تجربیات لازم را کسب کرده و بازار را به درستی شناخته باشد. در غیر این صورت این گونه تصمیمات می تواند خطراتی را برای وی در پی داشته باشد.

سرمایه گذاری در بازار مسکن

برای داشتن سود بالاتر به املاک تجاری فکر کنید

املاک تجاری به عنوان یکی از بهترین گزینه های بازار مسکن همیشه مورد توجه بوده و می تواند سود بیشتری را برای فرد رقم زند. این دسته از املاک با قیمت بالاتری مورد معامله قرار گرفته و به همین دلیل برای همه افراد قابل دسترس نمی باشد. اما اگر سرمایه بزرگ تری در اختیار دارید املاک تجاری می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد. 

همان طور که پیش از این ذکر شد بازار ملک بازاری مولد بوده و می تواند موجب افزایش سرمایه اولیه شود و به عبارتی می تواند سرمایه دیگری را در کنار افزایش قیمت ملک، برای فرد فراهم آورد. این موضوع برای املاک تجاری شرایط بهتری داشته و میزان افزایش سرمایه برای این دسته از املاک بیشتر می باشد. این دسته از املاک همان طور که قیمت بالاتری برای خرید و فروش دارند میزان اجاره بالاتری را نیز تجربه می کنند. املاک تجاری در بخش تقاضا نیز شرایط بهتری دارند. به طوری که در کوتاه ترین زمان ممکن مورد اجاره قرار گرفته و تقاضا برای آن بالا است.

سرمایه گذاری در بازار مسکن

بخر، تعمیر کن، بفروش!

این فرایند به عنوان یکی از ترفند های ورود به بازار مسکن مورد بسیار مورد توجه افراد قرار گفته و فرصت مناسبی برای افزایش سرمایه فرد فراهم می کند. به این ترتیب که فرد با سرمایه ای هرچند جزئی اقدام به پیدا کردن خانه ای متناسب با سرمایه خود کرده و سپس اقدام به تعمیر و بازسازی آن می کند و پس از آن با قیمتی بالاتر از آنچه که خریده است بفروش می رساند. در این فرایند فرد به راحتی می تواند سرمایه خود را با مبلغی اندک افزایش دهد.

پس از تعمیر خانه می توانید ملک مورد نظر را به فروش رسانده و با افزایش سرمایه خود مجدد اقدام به خرید و تعمیر ملک جدید کنید. یا اینکه ملک مورد نظر را به صورت رهن در اختیار مستاجر قرار داده و با پول بدست آمده اقدام به خرید ملک در همان حد و اندازه کنید و با بازسازی و تعمیر آن پروسه ذکر شده را تکرار کنید. علاوه بر این می توان با استفاده از سند ملک وام و تسهیلات مناسبی را از بانک ها دریافت کرده و با افزایش سرمایه خود اقدام به سرمایه گذاری در این فرایند کنید.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (10 رای)
آیا سرمایه گذاری در بازار مسکن توصیه می شود؟

برای سرمایه گذاری های مناسب و سود آور یکی از مواردی که باید به آن توجه بسیار نشان داد، مولد بودن بازار مورد نظر می باشد. به این معنا که سرمایه فرد علاوه مورد خریداری شده و تغییر قیمت آن در طول زمان، مولد سرمایه ای افزون بر این باشد. سرمایه گذاری در بازار مسکن به سبب مولد بودن آن گزینه مناسبی در میان گزینه های موجود می باشد. با خرید خانه افراد دو حالت را پیش رو دارند به این صورت که یا در خانه خریداری شده ساکن می شوند و دیگر مبلغی را به عنوان اجاره پرداخت نمی کنند و به صورت غیر مستقیم مبلغی هر ماه بر درآمد آنها افزوده شده است. در حالت دیگر فرد خانه را به اجاره داده و مبلغی را به صورت مستقیم و به عنوان اجاره بها دریافت می کند.

بازار مسکن برای کدام نوع سرمایه گذاری مناسب است؟ کوتاه مدت یا بلند مدت؟

برای سرمایه گذاری در بازار مسکن و خرید املاک باید دقت داشته باشید که بدست آوردن سود و افزایش سرمایه در این بازار نیازمند زمانی نسبتا طولانی می باشد. به عبارتی سود این بازار یک شبه حاصل نشده و برای بدست آوردن شرایط بهتر و مناسب تر صبوری کرد

چه املاکی برای شروع سرمایه گذاری مناسب می باشد؟

افراد مختلف در زمان ورود به بازار مسکن و فعالیت در این بازار با سرمایه های مختلفی خرید و فروش می کنند و به همین سبب گزینه های مختلفی برای افراد وجود خواهد اشت. اما در این میان املاک کوچک متراژ برای همه افراد با حداقل سرمایه، مناسب بوده و توانایی لازم برای ورود به این بازار را به آن ها می دهد. علاوه بر این در زمان رکود بازار مسکن متراژ پایین ملک راه نجاتی برای مالکان برای مقابله با رکود و کسادی بازار می باشد.

آیا ترفندی برای ورود به بازار مسکن با سرمایه کم وجود دارد؟

برای ورود به بازار مسکن در صورتی که سرمایه اندکی دارید می توانید از روش بخر، تعمیر کن، بفروش! استفاده کنید و به مرور زمان سرمایه خود را افزایش دهید.

کدام املاک سود بالاتری را فراهم می کنند؟

املاک تجاری به عنوان یکی از بهترین گزینه های بازار مسکن همیشه مورد توجه بوده و می تواند سود بیشتری را برای فرد رقم زند. این دسته از املاک با قیمت بالاتری مورد معامله قرار گرفته و به همین دلیل برای همه افراد قابل دسترس نمی باشد. اما اگر سرمایه بزرگ تری در اختیار دارید املاک تجاری می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.