برج 18 طبقه ساحل (سپانیر)

برج 18 طبقه ساحل (سپانیر)

اگر دریاچه خلیج فارس رفته باشید و حدفاصل میدان موج تا میدان ساحل و از آنجا تا میدان دریاچه را رد شده باشید یقینا بسیاری از پروژه های معتبر و به نام منطقه 22 را در همین مسیر کوتاه دیده اید. این خط سیر که ذکر شد خط ساحلی شمال دریاچه را در بر می گیرد و وجود پروژه های معتبر منطقه 22 در این مسیر، اعتبار آن را دوچندان می کند.

در میان تمامی پروژه هایی که در این مسیر قرار گرفته اند، برج ساحل شاید خاص ترین آنها باشد، به دلیل ظاهر متفاوت و قوس دار بودن بنا و همچنین موقعیت مکانی خاص آن- دقیقا ضلع شمالی میدان ساحل- برج ساحل یا طبق آنچه معروف شده و آن را به نام تعاونی سازنده اش، سپانیر می نامند یک برج 18 طبقه تجاری مسکونی است که مربوط به شامل واحدهای جنوبی 100 متری با دید ابدی دریاچه و واحدهای شمالی 117 متری با دید کوه است. طبقه 13 را واحدهای 127 تا 165 متری 3 خوابه تشکیل داده اند و طبقات 14 و 15 نیز تعداد 4 پنت هاوس دوبلکس 400 متری قرار دارد که بناست به صورت آزاد فروخته شوند و تمامی اعضای تعاونی از محل فروش واحدهای پنت هاوس سهم دارند.

پروژه سپانیر یا برج ساحل هم اکنون در مرحله نازک کاری بوده و تعاونی یک بازه زمانی 4 ماهه یعنی از برج 6 تا 10 سال 96 را برای تحویل نهایی در نظر گرفته است که باتوجه به سرعت کار تعاونی، این برآورد زمانی چندان بیراه نیست و به احتمال زیاد در همان مهلت تعیین شده، تمامی واحدها تحویل می شوند.

برج ساحل از نظر موقعیت مکانی یکی از بهترین نمره ها را می گیرد و کمتر پروژه ای در منطقه با این موقعیت مکانی مناسب می توان یافت. برج ساحل از نظر نوع سازه و اجرا نیز یکی از جذاب ترین ویژگی ها را داراست هرچند که در چنین برج هایی که نمای بیرونی خاصی را طراحی می کنند-عموما کروی- بخشی از نقشه داخلی واحدها فضای مفید خود را از دست می دهند که این موضوع دقیقا جزو ضعف های پروژه می باشد. در مورد برج ساحل نیز قوس دار بودن نمای برج باعث افت کیفی نقشه واحدهای شمالی 117 متری شده است. واحدهای 100 متری جنوبی البته، از آنجایی که در قسمت بیرونی قوس قرار دارند، از نقشه و پلان بهتر و معقول تری برخوردارند.

از نظر پیشرفت فیزیکی اگر بخواهیم برج ساحل را مورد بررسی قرار دهیم باید گفت پروژه هایی از این دست که به این مرحله از ساخت می رسند، یعنی اسکلت را به پایان می رسانند، سقف و کف را می زند و تیغه چینی را انجام می دهند و به سفت کاری و نازک کاری می رسند، مطمئنا سررشته کار را در دست دارند، که اگر غیر از این بود می بایست تا این مرحله به مشکل یا مشکلاتی برخورد می کردند و از برنامه زمانبندی عقب می افتادند. برج ساحل و پروژه هایی شبیه به آن که در مرحله سفت کاری یا جلوتر هستند و تا این مرحله بدون تاخیر پیش رفته اند، مسلما سازنده های کاربلد و قابل اعتمادی دارند که توانسته اند کار را به این مرحله برسانند، بنابراین پروژه سپانیر یا برج ساحل از گزینه وضعیت پیشرفت فیزیکی، نمره قابل قبول و کاملی دریافت می کند.

و اما از نظر اطمینان به اعتبار نقل و انتقال باید گفت تعاونی مسکن سپانیر به صورت کامل روال قانونی نقل و انتقال را انجام می دهد. به این معنی که تمامی واحدها- چه مسکونی و چه تجاری- در دفتر تعاونی دارای دفترچه مالکیت هستند و هر گونه نقل و انتقالی صرفا باید از طریق تعاونی و پس از استعلامات لازم انجام شود. همانطور که می دانید هرگونه نقل و انتقالی که از فیلتر تعاونی عبور کند امکان تقلب و فروش امتیاز به دو یا چند نفر را از متقلبین احتمالی سلب کرده و خریداران محترم با خیال راحت می توانند خرید خود را از این پروژه انجام دهند. بابت سند واحدها نیز مثل بقیه پروژه های معتبر، سند تفکیکی تکبرگ برای هر واحد از برج، دو سه سال پس از تحویل و پس از طی مراحل اداری خاص صادر می شود، البته تسریع در این روند بستگی کامل به پیگیری تعاونی سازنده مربوطه دارد.

از منظر سرمایه گذاری اگر پروژه برج ساحل را بخواهیم بررسی کنیم و نظری کارشناسانه ارائه کنیم، باید گفت این پروژه از آنجایی که به زمان تحویل خیلی نزدیک شده و تقریبا به ارزش واقعی خود نزدیک شده، بیش از آنکه برای سرمایه گذاری مناسب باشد-که نیست، چون که برای سرمایه گذاری گزینه های مناسب تری نیز وجود دارند- برای سکونت مناسب است. هم قیمت مناسبی نسبت به خرید نقدی چنین واحدی با چنین امکانات و موقعیت مکانی دارد و هم چیزی به زمان تحویلش باقی نمانده است- نهایتا دی ماه 96 تحویل می شود- بنابراین خرید واحدهای مسکونی برج سپانیر با اینکه سرمایه گذاری نیز محسوب می شود-با درصد سودی اندک- اما بسیار مناسب برای آن دسته از خریدارانی است که قصد سکونت در چند ماه آینده را دارند.

درباره واحدهای تجاری برج سپانیر نیز باید گفت اگر به نیت سرمایه گذاری قصد ورود به بخش تجاری سپانیر را دارید بهترین گزینه خرید برگه های سهامی یک متری از تجاری های سپانیر است و در موعد تحویل، تبدیل کردن سهام به متراژ با قیمتی بسیار مناسب، نسبت به خرید نقدی یک واحد تجاری.

نکته ای که در پایان باید یادآور شد اینکه تمامی واحدهای مسکونی برج سپانیر از واحدهای پنت هاوس دوبلکس حدودا 400 متری برج، سهم دارند و این سهم زمانی با آنها محاسبه خواهد شد که واحدهای پنت هاوس به فروش برسند و قیمت نهایی براساس تعداد واحدها محاسبه شده و سهم هر واحد از پنت هاوس ها بدست آمده و پرداخت خواهد شد.

در انتها باید گفت پروژه برج ساحل یا سپانیر یکی از مناسب ترین و مطمئن ترین برج های موجود در منطقه است که باتوجه به نزدیکی به زمان تحویل، بهترین گزینه برای کسانی است که قصد پیش خرید کوتاه مدت به قصد سکونت دارند. 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز