برج سازی در منطقه 22 تهران؛ سرمایه گذاری یا سوداگری!

برج سازی در منطقه 22 تهران؛ سرمایه گذاری یا سوداگری!

کمتر کسی در تهران یافت می شود که در پی سرمایه گذاری در بخش املاک بوده باشد و سری به منطقه 22 نزده باشد یا در سایت ها و شبکه های مجازی به تبلیغات پروژه های در حال ساخت و برج های ساخته شده در منطقه 22 برخورد نکرده باشد.

مدت زیادی از احداث و آبگیری دریاچه خلیج فارس در چیتگر می گذرد و این سالها آب دریاچه برای خیلی ها نان کرده است. سازندگان شخصی و ارگانی در قالب شرکت های تعاونی مسکن در سالهای ابتدایی احداث دریاچه چیتگر، زمین های اطراف دریاچه را به قیمت های نازل خریداری کردند و اقدام به عضوگیری و فروش امتیاز نمودند.

 

صفحات زیر را هم حتما ببینید :

 

بسیاری از آنها به وعده هایشان عمل کردند و با یک یا دو سال تاخیر به هر حال خانه های مردم را تحویل دادند و هم خودشان سود هنگفتی بردند و در این راه اعضا را هم در سود خود شریک نمودند که در اینجا روی سخن با آنها نیست، بلکه سازندگانی زمین ها را با پول اعضا خریدند و پس از چندین مرحله قسط گیری از اعضای چندصدنفری خود، پروژه هایشان از حد زمین فراتر نرفت و اعضایی که با هزار آرزو و امید خانه دار شدن پس اندازشان را به حساب این سازندگان واریز کرده اند جز یک دفترچه یا یک برگ کاغذ، چیزی عایدشان نشده است.
سازندگانی که در منطقه 22 برای برج سازی اقدام به خرید زمین می کنند در کل دو دسته اند؛ آنهایی که واقعا قصدشان ساخت و ساز است و تخصص و پشتوانه ی لازم برای انجام این کار را دارند و قطعا این دسته از سازنده ها نیت شان سرمایه گذاری است و همانطور که اشاره شد اعضا را نیز در این راه در سود خود شریک می کنند و این که بتوانند این قافله ی بزرگ را به مقصد برسانند یا نه خود نکته ی دیگری است.

دسته ی دیگر اما نیت شان سوداگری است و از دور چیزی شنیده اند و که برج سازی سود خوبی دارد و به قصد ساخت جلو می آیند اما نتیجه ی کار کاملا واضح است و برخی نیز از ابتدا نیت شان برداشتن و بردن است و اصلا برنامه ای برای ساخت ندارند و می خواهند پولی بردارند و بروند و در این میان... چه بر سر خریداری می آید که سرمایه ی یک عمر خود را در اختیار سوداگران می گذارد و جز حسرت و اندوه چیزی عایدش نمی شود؟
کاش دستگاه نظارتی راه کاری داشت برای تمایز و تفکیک سرمایه گذاران کاربلد و سوداگرانی که از این حفره ی قانونی چه کیسه ها که برای مردم بی نوا ندوخته اند. در مطلب بعدی حتما به مواردی اشاره خواهم نمود که هر فردی به عنوان خریدار با چک کردن این نکات بتواند تفاوت گل یا پوچ را تا حدودی تشخیص دهد.

در همین رابطه بخوانید:

برج سازی در منطقه 22 تهران؛ سرمایه گذاری یا سوداگری! بخش دوم

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (18 رای)