با 150میلیون تومان کجای تهران می‌توانید صاحب‌خانه شوید؟+جدول قیمت

با 150میلیون تومان کجای تهران می‌توانید صاحب‌خانه شوید؟+جدول قیمت

تحقیقات نشان می دهد یکی از منطقه های شهر تهران که همیشه در مورد قیمت مسکن، پایین ترین سطح موجود در شهر تهران را دارا بود و خرید مسکن در آن منطقه های راحت تر از مناطق دیگر بود، منطقه 12 شهرداری شهر تهران است.

درست است که منطقه ی دوازده یکی از قطب های موثر فعالیت های اقتصادی در شهر تهران محسوب می شود و اگر کسی بخواهد در این منطقه یک واحد تجاری اجاره کند، قیمت آن واحد تجاری بسیار زیاد خواهد بود، به خصوص اگر آن ملک در بازار قرار گرفته باشد، اما به همان اندازه هم قسمت هایی که بافت مسکونی دارند و محله هایی که برای سکونت مناسب هستند به دلایل مختلف با قیمت هایی بسیار کمتر از عرف قیمت در سایر مناطق شهر تهران عرضه می شوند و خرید مسکن در این منطقه راحت تر است.

املاک تهران

تحقیقات و گزارشات به دست آمده حاکی از این است که منطقه دوازده شهر تهران به میزان حدوداً 90 کیلومتر مربع دارای وسعت می باشد که اگر دقیق تر نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که بیشتر از نیمی از این وسعت را بافت فرسوده تشکیل می دهد. با این که این بافت های فرسوده ی منطقه ی دوازده  در تمام قسمت های این منطقه اعم از پهنه های تجاری و پهنه های مسکونی گسترده هستند، اما آن دسته از بافت های فرسوده ای که در پهنه های تجاری واقع شده اند، بسیار کمتر از عوامل بیرونی مانند فرسودگی در بافت ها تاثیر می گیرند و به همین دلیل است که از ارزش ملک و قیمت آن ها کاسته نمی شود.

اما هر چقدر این تاثیر پذیری در میان واحدهای تجاری کمتر است، در برابر آن قیمت واحدهای مسکونی واقع شده در این منطقه تاثیر بسیار زیادی از مسئله ی بافت فرسوده می پذیرد و به همان نسبت قیمت واحدهای مسکونی در آن منطقه ارزان تر می شود.

شایان دکر است که میان قیمت واحدهای مسکونی در این منطقه و شاخص هایی مانند عرض گذر، نمای کلی بافت مسکونی، و تعداد واحدهایی که نوسازی شده اند، با بافت فرسوده ارتباط مستقیمی و وابستگی زیادی وجود دارد.

یکی دیگر از علت های مهمی که باعث شده تقاضا برای سکونت در این منطقه کم باشد و به همان نسبت قیمت مسکن افت کند غلبه یافتن بافت تجاری بر بافت مسکونی آن منطقه هست که آن هم به دلیل رواج پیدا کردن مسئله ی "شب مردگی" است.

به این ترتیب بیشتر کسانی که از مشتریان اصلی و همیشگی محله های مسکونی در منطقه دوازده شهر تهران هستند، ساکنان قدیمی و اصیل این محله ها هستند که سالیان سال است در آن منطقه سکونت دارند.

به جز آن ها خانه های قدیمی و فرسوده ای نیز در این منطقه وجود دارند که این خانه ها به کارگرانی که به صورت فصلی قصد سکونت در آن منطقه را دارند اجاره داده می شود.

املاک تهران

اما لازم است به این موضوع نیز اشاره کنیم که در طول چند ماه گذشته و در پی تغییر و تحولاتی که برای اقتصاد ایران اتفاق افتاد، و چون قیمت مسکن نیز متاثر از این تغییرات با رشد قیمت روبرو شد، بسیاری از شهروندان قدرت خرید و اجاره ی مسکن در منطقه های دیگر تهران را از دست دادند و به همین علت به سوی منطقه دوازدهم سرازیر شدند تا از مسکن موجود در آن منطقه که نسبت به مناطق دیگر قیمت مناسب تری داشت استفاده کنند.

در حال حاضر خرید مسکن در منطقه دوازده شهر تهران یکی از مناسب ترین گزینه ها برای خرید آپارتمان زیر 300 میلیون تومان به حساب می آید و از این جهت تقاضای خرید در آن نسبت به قبل کمی بیشتر شده است.

در جدول زیر قیمت قطعی فروش آخرین معاملات آپارتمان مسکونی در محله های متفاوتی از منطقه دوازده که معمولا در گروه محله های فرسوده واقع شده اند، جمع آوری شده است:

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز