بانک مرکزی و پیش بینی درباره بازار مسکن

بانک مرکزی و پیش بینی درباره بازار مسکن

بانک مرکزی پیش بینی کرد که بازار مسکن رونق خواهد گرفت

بازار مسکن

در گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران بانک مرکزی ، رونق تقریبی خرید و فروش های  بازار مسکن در ماه‌های آینده  را پیش‌بینی نمود.

بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در شهریورماه سال 1394 را منتشر کرد که بر اساس این گزارش در شهریورماه سال 1394، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 39.1 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 1.5 درصد افزایش و 2.0 کاهش نشان می دهد.

در ماه مورد گزارش تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 12.9  هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 1.6  و 15.5 درصد کاهش یافته است.

حجم معاملات واحدهای مسکونی شهر تهران در شش ماهه اول سال جاری 2.0 درصد، کاهش نسبت به دوره مشابه سال قبل را تجربه کرد. بخشی از این کاهش در ماه های مذکور متاثر از فضای حاکم بر اقتصاد کلان به ویژه انتظارات فعالان بازار نسبت به تعیین تکلیف مذاکرات هسته ای بوده است.

بانک مرکزی پیش بینی می کند: با مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته ای و کاهش نااطمینانی های متصور در فضای اقتصاد کلان در نتیجه گشایش‌های حاصله در تعاملات بین المللی کشور و تصمیمات اخیر شورای پول و اعتبار در کمک به تسهیل اعتباری بخش مسکن و ارتقای قدرت خرد مسکن خانوار بهبود و رونق نسبی معاملات بازار مسکن در ماه‌های آتی دور از انتظار نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، در شهریورماه 94 شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 11.1 و 12.4 درصد رشد نشان می دهد. نرخ رشد اجاره بها طی ماه های اخیر، همسو با تحولات نرخ تورم از روند کاهشی برخوردار بوده است.

 

املاک تهران

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز