بازار معاملات آپارتمان های ارزان قیمت

بازار معاملات آپارتمان های ارزان قیمت

اگر به گزارشات به دست آمده با دقت نگاهی بیندازیم، متوجه این موضوع خواهیم شد که در فصل پاییز امسال و به خصوص در ماه پایانی آن، یعنی در ماه آذر، آپارتمان هایی که نسبت به دیگر آپارتمان ها از قیمت پایین تری برخوردار بودند، در بازار معامله های خرید مسکن در شهر تهران، از دیگر آپارتمان ها پیشی گرفتند و خرید و فروش آن ها با رشد قابل توجهی مواجه شد. بر مبنای تحقیقات و بررسی های به عمل آمده در مورد اوضاع و احوال معامله های خرید و فروش واحدهای مسکونی در شهر تهران در آذر ماه سال 1397 شاهد این موضوع هستیم که فصل پاییز امسال در حالی به پایان رسید که آپارتمان های ارزان قیمت در بازار معامله های مسکن از نظر خرید و فروش و معاملات در صدر جدول بودند و بالاترین رقم ها را به خود اختصاص دادند.

املاک تهران

بر مبنای گزارشات رسمی که از بانک مرکزی ایران به دست آمده است و به تازگی منتشر شده است، بالاترین حجم و اندازه ی معامله های خرید و فروش مسکن در بین واحدهای مسکونی اتفاق افتاد که دارای قیمتی میان 300 تا 450 میلیون تومان بودند که این موضوع بیانگر این است که این نوع از واحدها بالاتر از 17 درصد از سهم تمام معامله های خرید در بازار مسکن شهر تهران را در فصل پاییز و به خصوص ماه پایانی آن به خود مختص نموده اند و در این زمینه از دیگر آپارتمان ها پیشی گرفته اند. بر اساس همان گزارشات انتشار یافته، پس از واحدهای 300 تا 450 میلیون تومانی که در صدر جدول فروش آپارتمان ها واقع شده اند، آپارتمان هایی با قیمت کل 150 تا 300 میلیون تومان با در بر گرفتن سهم 16.6 درصدی از تمام حجم معامله های انجام شده در ماه آذر سال 1397 در رتبه ی دوم از پر معامله ترین واحدهای مسکونی در شهر تهران قرار گرفته اند و پس از آن ها آپارتمان های 450 تا 600 میلیون تومانی هم در سومین رتبه از پرفروش ترین و پر معامله ترین آپارتمان ها در فصل آبان و فصل آذر سال 1397 قرار گرفته اند و این رتبه ها را از آن خود نموده اند. در نهایت اگر به این آمار و ارقام نگاه دقیق تری بیندازیم و آن ها را به خوبی بررسی و مطالعه کنیم متوجه این موضوع خواهیم شد که در جمع بیشتر از 47 درصد از حجم تمام معامله های خرید مسکن در ماه آذر امسال به آپارتمان هایی تعلق داشت که در بازار مسکن با ارزشی کمتر از 600 میلیون تومان به فروش رسیده بودند. همچنین آمار و ارقام به دست آمده حاکی از این موضوع است که واحدهای مسکونی که در بازه قیمتی میان 5 تا 6 میلیون تومان به ازای هر متر مربع قرار گرفته اند، بالاترین و بیشترین سهم و اندازه را از معامله های خرید مسکن در ماه آذر را در شهر تهران در بر گرفته اند و آمارها حاکی از این است که حدود 10 درصد از حجم تمام معامله های مربوط به خرید مسکن در شهر تهران به این واحدهای مسکونی تعلق دارد.

املاک تهران

و تمام این اتفاقات با وجودی است که متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی در شهر تهران در طول سی روز باقی مانده تا آغاز ماه آذر سال 97 به 9 میلیون و 500 هزار تومان رسید. در نهایت حدود 57 درصد از تمام معامله های صورت گرفته مربوط به خرید مسکن در شهر تهران در فصل پاییز و ماه آذر به واحدهایی تعلق داشت که دارای قیمتی بسیار کمتر از متوسط قیمت مسکن در شهر تهران بودند و با همان قیمت کم معامله شده و خرید و فروش آن ها ادامه یافته است. منبع : دنیای اقتصاد

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز