بازار مسکن در شب عید چگونه خواهد بود؟

بازار مسکن در شب عید چگونه خواهد بود؟

نظر مشاورین املاک در خصوص بازار مسکن در شب عید چیست؟

50 نفر مشاور املاک تهران، از مناطق 22 گانه شهر تهران در نظرسنجی ،وضعیت بازار مسکن در شب عید، شرکت کردند.

قیمت مسکن اخیرا ثبات خوبی دارد و همه اطلاعات و داده ها نشان از ورود این  بازار به فاز پیش رونق دارد . نظرسنجی صورت گرفته از 50 دلال بخش مسکن در تهران از نتایج جالبی حکایت دارد که به تفصیل به آن می پردازیم.در این نظرسنجی اطلاعاتی  در زمینه فضایبازار مسکن در شب عید  و همچنین، شرایط لازم برای رونق بازار املاک مورد پرسش قرار گرفت.

این اشخاص بر این باورند که برای رونق بازار مسکن می بایست در قدم اول فروشندگان ذهنیت خود را از توان خرید طرف متقاضی اصلاح کنند؛ و قیمت ملک را با عقلانیت و احتیاط معین کنند.همچنین این بنگاه داران مبنی بر 50 متغیر، بازار شب عید را با قید شرایطی خاص گرمتر دانستند.

مشاورین املاک به دلیل ارتباط تنگاتنگ با خریداران و فروشندگان و به خاطر داشتن شناخت کافی از ظرفیت بازار نمونه آماری این نظرسنجی قرار گرفتند.بنگاه داران بر این باورند که دستاورد افت پاییزی برای خریداران «سلب نیروی محرک از نوسانات قیمت مسکن» می باشد.در نیمه اول امسال رشد قیمت مسکن یک تا 2 درصد برآورد شده است در حالی که در طول دو ماه اخیر این رشد به صفر رسیده است.مشاوران حفظ خونسردی در اعلام قیمت پیشنهادی را معقول ترین رفتار از طرف سمت عرضه بازار می دانند.بنا بر اعلام نظر مشاورین املاک طی چند ماه اخیر با موراد زیادی «انصراف از خرید در لحظه جست‌وجو» مواجه شده اند. این بدان معناست که تعداد اندکی از متقاضیان فقط دوبار به بنگاه مراجعه کرده اند.این واقعیت بیان می کند که حجم زیادی از خریداران به بازار مسکن اعتماد نموده اند و گمان می برند بتنوانند با برخورداری از تسهیلات مسکن خانه دار شوند ولی در عین حال توان پرداخت قیمت های بالا را ندارند. خریداران با اطلاع از قیمت های قبلی برای یافتن خانه در محله ای خاص اقدام می کنند و وارد بنگاه می شوند از این رو می بایست فروشندگان قیمت پیشنهادی خود را بر مبتنی بر قیمت 3 ماه گذشته معین کنند و از دستکاری قیمت های موجود در فایل های قدیمی پرهیز کنند.

نتایج نظرخواهی از تمامی بنگاه داران 22 منطقه شهر تهران نشان از آن دارد که اکثر دلالان املاک افت خرید و فروش در فصل پاییز را امری مقطعی ارزیابی می کنند. با این حال 70 درصد از بنگاه داران، اولین نشانه خروج از رکود را افزایش حجم تقاضای بازار نسبت به پاییز سال گذشته می دانند.از طرف دیگر گروهی که 30 درصد جامعه آماری را تشکیل می دهند به  کاهش تقاضا در پاییز امسال رای داده اند و تقارن ایام محرم و صفر را علت کاهش متقاضیان خرید مسکن در بازار ملک دانستند.90 درصد از شرکت کنندگان این نظر سنجی باور دارند میزان عرضه پیش شرط رونق بازار مسکن محسوب می شود. همچنین 45 درصد از آنها افزایش میزان عرضه به نسبت فصل تابستان را تایید کردند.در حالیکه 45 درصد مدعی شده اند که تغییر خاصی را در حجم عرضه شاهد نبوده اند.در این نظرسنجی شاهد مغایرت خاصی در اظهار نظر واسطه ها در مناطق مختلف تهران هستیم. با این وجود 55 درصد از دلالان از اصرار فروشندگان جهت افزایش قیمت سخن گفتند.

اکثر مشاورین املاک تهران از تاثیر قیمت های بالای پیشنهادی توسط فروشندگان بر بازار سخن می گویند و مدعی هستند: فروشندگان در فصل جاری قیمت های خود را قدری بالاتر برده اند و بر این مسئله اصرار می ورزند.آنها معتقدند اقبال خریداران در تابستان و خلق رکورد حجم خرید و فروش در مرداد ماه موجب شده تا سمت عرضه بازار با نیاز سنجی دقیق قیمت خود را افزایش دهد.

از طرفی بالا رفتن قیمت ارز در روزهای گذشته بر افزایش قیمت از سوی فروشندگان بی تاثیر نیست.

با این همه اکثر کارشناسان اقتصاد باور دارند که این افزایش قیمت موقتی است اما مشاورین املاک ادامه روند بازار را نامشخص پیش بینی می کنند و بازار مسکن در شب عید را در حاله ای از ابهام پیش بینی میکنند.

منبع:اقتصاد نیوز

نوسانات بازار مسکن در شب عید،بازار ملک در شب عید،مسکن در شب عید چه تعغیری میکند؟،قیمت مسکن در شب عید،پیش بینی بازار مسکن در شب عید 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز