اوضاع مسکن در نیمه دوم سال نود و چهار

اوضاع مسکن در نیمه دوم سال نود و چهار

در مطلب زیر بررسی وضعیت مسکن در نیمه دوم سال میپردازیم

مسکن در نیمه دوم سال

به اعتقاد یک کارشناس اقتصاد مسکن در یک یا دو سال آینده جهش قیمتی در بازار مسکن نخواهیم داشت و در سال آینده اگر اقتصاد کشور از رکود خارج شود، انتظار رشد قیمت طبیعی است، اما جهش قیمتی به وجود نخواهد آمد.

فردین یزدانی، در پیش‌بینی خود از بازار مسکن در نیمه دوم امسال اظهار کرد: بازر مسکن در نیمه دوم سال جاری روندی در ادامه نیمه اول سال به خود می‌گیرد و به نظر می‌رسد اتفاق خاصی در این بازار نخواهد افتاد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بازار مسکن با نرخ سود معقولی که برای سرمایه‌گذاران ساختمانی در سال‌هی اخیر به‌دست آمده است، برسد و هیچ‌گونه جهش ناگهانی قیمت ایجاد نشود.

یزدانی گفت: اگر این بازار را به نتیجه توافق هسته‌ای وابسته بدانیم، دلیل سکوتش این است که حداقل تا زمستان امسال توافق نهایی صورت نمی‎گیرد و تا آن زمان هم بازار همین روند را دارد . از این رو بازار مسکن تا آن زمان بدون تغییر است.

این کارشناس بازار مسکن بیان کرد: در صورت اجرایی شدن توافق نهایی هسته‌ای، وقفه یکساله در برنامه‌های مسکن و اقتصادی ایجاد می‌شود و تا مشخص شدن وضعیت بازار مسکن حدود یکسال زمان‌ می‎برد. از این رو به نظر می‌رسد نیمه دوم امسال اتفاق خاصی در بازار مسکن نخواهد افتاد.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند صنعت ساختمان با ادامه این روند رکودی در سال آینده دچار ورشستگی خواهد، افزود: اینگونه نیست.‎ چرا که این صنعت به طور کلی دچار ورشکستگی نمی‌شود .صنعت ساختمان فعالیتی در حال ورود و خروج است و ممکن است سرمایه‎گذاری کمتری در این صنعت صورت گیرد اما ورشکستگی کامل در این صنعت به جز برخی تولید کنندگان بزرگ بی‌معنی خواهد بود.

این مدرس دانشگاه با اشاره به تسهیلات ایجاد شده در بخش خرید مسکن و افزایش اوراق مسکن اظهار کرد: به هر حال افزایش اوراق مسکن و تسهیلات بانکی در فعال شدن بازار مسکن بی‌تاثیر نیست، اینکه تاثیر آن در چه جهتی باشد بستگی به شرایط کلی دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، یزدانی تصریح کرد: همه اقدامات پراکنده می‌تواند تاثیرات معناداری در بخش مسکن داشته باشد. اینکه فکر کنیم که ادامه رکود به شکل فعلی در سال‌های آینده همانند سال‌های 1391 و 1386 منجر به سودآوری بازار مسکن خواهد شد، اشتباه است و بازار مسکن به آن جهش‌ها نمی‌رسد

املاک تهران

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز