اوضاع خرید مسکن مهر پرند چگونه است؟

اوضاع خرید مسکن مهر پرند چگونه است؟

برای اینکه به شهرستان پرند بروید کافی است از اتوبان همت بگذرید و وارد اتوبان آزادگان شوید و مسیر جاده تهران - ساوه را طی کنید. از اینجا به بعد مسیر پر تردد است، وقتی از دو راهی شهرستان اسلامشهر بگذرید تابلوهای شهرستان پرند خودنمایی میکند.

وقتی وارد شهرستان پرند شدید مجموعه آپارتمان هایی که به طور منظم ساخته شده اند نظرتان را جلب خواهد نمود، وارد یکی از دفاتر مشاور املاکی که کنار این ساختمان هاست می شویم، منتظر پایان صحبت مشاور املاک با مشتری خود می مانیم، روی حرفهای مشاور با آن فرد که خواهان خرید مسکن مهر پرند بود دقیق می شویم: با پولی که می توانی در تهران به زحمت یک ساختمان را رهن کامل کنی، در پرند میتوانی به آسانی یک واحد آپارتمان با امکانات و متراژ بیشتر  را بخری.

فرد دیگری درباره نگرانی اش از کیفیت ساخت مسکن مهر پرند از مشاور املاک می پرسد که در پاسخ مشاور املاک می گوید: هدف  و سیاست اولیه در ساخت ساختمانهای مسکن مهر ضد زلزله بودن و حفظ کیفیت بوده است، ولی متاسفانه حجم زیاد این پروژه و تعداد بسیار زیاد این ساختمان ها به خصوص در مسکن مهر پرند باعث شد که سه الی چهار فاز مسکن مهر در قالب 200 پروژه به پیمانکاران واگذار گردد. وجود پیمانکاران مختلف باعث وجود ساخت های مختلف متناسب با هدف و روش پیمانکار شد. به طور مثال بعضی از پیمانکاران برای ضد زلزله سازی ساختمان ها اقدام به سبک سازی کردند که متاسفانه در همان سبک سازی هم استاندارد های لازم رعایت نشده است.

وی در پاسخ خبرنگار ما راجع به شرایط خرید مسکن مهر پرند گفت: بسته به فازها و پروژه های مسکن مهر قیمت ها متفاوت است. به غیر از ساختمانهای شخصی ساز همه پروژه ها دارای وام هستند، ساخت های قدیمی تر دارای وام 20 و 25 تومان است و سری های بعد با وام 30 و 35 و جدید ترین ساختها نیز با وام 40 تومانی عرضه می شوند، بنابراین برای خریدن یک واحد 54 یا 58 متری به حدود 25 تا 30 تومان پول نقد نیاز است.

مشاور املاک در پاسخ فرد متقاضی خرید مسکن مهر پرند درباره میزان اقساط وام ها گفت : اقساط این وام ها 400 تومان است، از طرفی این وام ها توسط دولت به پیمانکار داده شده است و فرد خریدار کافی است فقط یک سفته 60 میلیونی با امضای یکی از اعضای درجه یک خانواده اش در بانک بگذارد. این در صورتی است که مسکن را مستقیما از پیمانکار خریده باشد وگرنه باید فیش حقوقی اش را در ضمانت بانک قرار دهد و اگر فیش حقوقی ندارد وکالت فیش حقوقی از یک نفر دیگر بگیرد.

از یکی دیگر از مشاورین املاک در حوالی یکی از میادین شهرپرند درباره سازندگان فازهای مختلف در پرند پرسیدیم که در پاسخ گفت: قبل از سال 90 بعضی از فازها توسط صنایع دفاع ساخته شده اند و تعدادی دیگر شخصی ساز اند. ولی فازهای 4،5و 6 و بعضی از  قسمت های فاز3 به مسکن مهر تعلق دارد.

وی همچنین درباره تعداد فاز های موجود در پرند و همچنین تفاوت آن ها افزود: در شهر پرند فازها 7 تا و از شماره 0 تا 6 است.متراژ ها هم تفاوت دارد و شامل واحدهای 54 متری تا 100 متری است.

این مشاور املاک افزود فصل معاملات مسکن معمولا تا انتهای فصل تابستان است و قیمت خرید مسکن مهر پرند در این برحه زمانی در فاز 0 تا 3  از متری 1میلیون و 300 تومان تا 2 میلیون و 200 تومان بوده است.

نزدیک یکی از میدانها از یک راننده تاکسی که مشغول جمع کردن مسافر برای فلکه دوم صادقیه بود درباره وضعیت موجودی وسایل نقلیه پرسیدیم که در جواب گفت: از پرند به تهران و برعکس هم ون هست و هم تاکسی مستقیم. اتوبوس و مترو هم هست که به برخی فازها نزدیکتر است.

وی همچنین درباره قیمت تاکسی گفت قیمت بین 3 هزار و پانصد تا 5 هزار و پانصد است.

از مجموع این بررسی ها می توان نتیجه گرفت که زندگی در پرند با وجود فاصله سی کیلومتری آن از تهران برای افرادی که محل کارشان تهران است مقرون به صرفه به نظر می رسد. اما تنوع در کیفیت ساخت و سازهای این محدوده  ارزیابی کیفی آن را مشکل می کند و وجود گسل و احتمال وقوع زلزله در سراسر کشور دلیل دیگری است تا ضرورت بالا بودن ایمنی این ساختمانهای انبوه ساز چه برای خرید چه برای سرمایه گذاری بیشتر از پیش مورد توجه قرار گیرد تا ریسک نابودی سرمایه ها را بتوان کاهش داد.

منبع : اقتصاد آنلاین

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (19 رای)