اجاره نشینی دلچسب!

اجاره نشینی دلچسب!

با استفاده از راهکار هایی ساده می توان اجاره نشینی را دلچسب کرد

اجاره نشینی در کشور ما به امری طبیعی تبدیل شده است که در سال های اخیر و با رکود بسیار زیاد مسکن به میزان آن نیز افزوده شده است. متاسفانه رکودی که چند سالی است گریبان گیر بازار مسکن شده است، علت اصلی نا امید شدن افراد از خرید خانه است.

خانواده های زیادی در کشور هستند که به علت نداشتن مسکن اجاره نشین هستند. البته چند سال پیش و زمانی که پروژه ملی مسکن مهر شروع به کار کرد، امید زیادی در دل افرادی که خانه ای از خود نداشتند به وجود آمد. این طرح می توانست باعث خانه دار شدن قشر عظیمی از مردم جامعه شود که مدت ها بود آرزوی خانه دار شدن را داشتند. اما دیری نپایید که این امید ها به یاس بدل شد و افراد امید خود را برای خرید خانه از دست دادند. متاسفانه طرح بسیار خوب مسکن مهر که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته بود، با شتاب اجرایی شد و عدم کارشناسی درست این طرح، باعث شد تا مشکلات فراوانی بر سر آن به وجود بیاید. حالا خیلی از افراد هستند که میزان زیادی از سرمایه خود را برای خرید مسکن مهر تقدیم کرده اند اما هنوز موفق به خرید مسکن نشده اند و همچنان اجاره نشینی را تجربه می کنند.

املاک تهران

 اجاره نشینی اما مشکلات بسیار زیادی را با خود به همراه دارد. افرادی که اجاره نشین هستند صاحب خانه را متهم به بدرفتاری و درک نکردن آن ها می کنند و در عوض صاحبان ملک یا موجر نیز از عدم پرداخت به موقع اجاره و همچنین عدم امانت داری مستاجر ها شاکی هستند. این مشکلات ناشی از عدم درک متقابل دو طرف است که باید به نحوی برطرف شود.

اجاره نشینی

مستاجر باید بداند که خانه ای که اجاره کرده در پیش او به امانت نهاده شده است و باید تا پایان زمان اجاره به صورت کامل از آن نگهداری کند. همچنین باید در حفظ و نگهداری وسایل خانه نیز تمامی سعی و تلاش خود را به عمل آورد. البته ناگفته نماند که هستند بسیاری از مستاجران که برای زدن حتی یک میخ به دیوار هم از صاحبخانه اجاره می گیرند تا مبدا او راضی نباشد و دیوار منزلش خراب شود. اما طیف دیگری از مستجران نیز به هیچ وجه تقیدی نسبت به نگهداری از خانه و یا حتی وسایل آن ندارند. همچنین یکی از نکات مهم که باید مستاجر آن را رعایت کند، پرداخت به موقع اجاره بها است . افرادی که مسکن خود را اجاره می دهند به احتمال بسیار قوی به پول اجاره نیاز دارند و روی تاریخی که قرار است پول به حسابشان واریز شود حساس هستند.

اجاره دهنده نیز باید نکاتی را برای بهتر شدن روابط خود با مستاجرش اجرا کند. موجر باید بداند که به هر حال ممکن است برخی ماه ها برای مستاجر ش مشکلی پیش بیاید و بهتر است در صورتی که اجاره بها عقب افتاد با ملایمت با مستاجر برخورد شود. یکی از مهمترین نکات رعایت حسن خلق در برخورد با مستاجر است تا احساس بدی به وی القا نشود.

خواه نا خواه در کشور ما همیشه مستاجر بوده و همیشه نیز خواهد بود. به همین علت باید راه هایی را پیدا کرد تا رابطه موجر و مستاجر از وضعیت الان بهتر شود تا دوران زندگی مستاجری با مشکلات کمتری مواجه شود. ممکن است یک فرد 1 سال یا 10 سال یا تا آخر عمر خود مستاجر باشد، اما اگر هم موجر و هم مستاجر سعی کنند روابط مناسبی با یکدیگر داشته باشند، این دوران کوتاه یا طولانی با مشکلات کمتری مواجه خواهد شد. بهتر است هر دو طرف با درک متقابل یکدیگر این مشکلات را به حداقل ممکن برسانند.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز