آیا محل مسکن مورد نظر شما مناسب است؟

آیا محل مسکن مورد نظر شما مناسب است؟

 

در انتخاب محل مسکن باید دقت کنید

آیا منطقه و محل مسکن مهم است؟ آیا تنها متراژ یک آپارتمانبرای انتخاب مهم است؟ آیا داشتن امکانات رفاهی یک ساختمان در هنگام خرید خانه در اولویت است؟ آیا فقط باید خانه نوساز و صفر خرید؟ و چندین وچند آیا دیگر که در زمان خرید ملک یا آپارتمان ذهن خریداران را به خود مشغول می‌کند.

محل مسکن

شاید در پاسخ تمامی سؤالاتی که ذهن خریداران را درگیر می‌کند تنها می‌توان گفت که تا زمانی که افراد اولویت‌هایشان در انتخاب ملک را مشخص نکنند نتیجه­ای جز سردرگمی نخواهند داشت چراکه تنوع در آپارتمان‌ها و امکانات آن‌ها بسیار زیاد است. اما یکی از مواردی که نمی‌توان در زمان خرید خانه از آن چشم‌پوشی کرد محل مسکن است.

املاک تهران

اگر آپارتمانی با تمامی ویژگی‌هایی که دلخواه شماست در فاصله 300کیلومتری از محل کار شما قرار داشته باشد، آیا شما این خانه را به‌عنوان محل مسکن خود انتخاب می‌کنید؟ به بیان ساده‌تر فاصله محل مسکن تا محل کار برایتان چقدر مهم است و همین‌طور فاصله با اقوام و خویشاوندان برای شما چقدر مهم است. متناسب با وابستگی افراد به خانواده‌هایشان افرادی هستند که حتی حاضر نیستند به‌غیراز یک خیابان هیچ جای دیگری از این کره خاکی را به‌عنوان محل مسکن خود قبول کنند و در سر دیگر این طیف افرادی هستند که حاضر به تغییر موقعیت خود تا فراتر از مرزهای شهر و استان خود هستند.

به‌طورکلی هرچقدر شما فرد منعطف‌تر و سازگارتری با شرایط مختلف باشید انتخاب‌های بیشتری برای خرید ملک خواهید داست اما هرچقدر حساسیت‌های شما بیشتر شود بازه انتخاب محل مسکن شما نیز محدودتر می‌شود، حساسیت‌هایی مانند عدم تحمل آب‌وهوای سردسیر یا گرمسیر، حساسیت نسبت به وجود سکوت و آرامش و یا حساسیت نسبت به همسایگان و سطح فرهنگ و هنجارها.

به‌هیچ‌وجه نمی‌توان اظهار داشت که باید این حساسیت‌ها را کنار گذاشت و با آن‌ها مقابله کرد چراکه محل مسکن شما باید محلی برای آسایش و راحتی شما باشد پس بهتر است به‌جای اینکه این موضوعات را از ذهن خود پاک‌ کنید به این فکر کنید که اگر هرکدام از این موارد برایتان اهمیت دارد باید تا حد امکان در زمان انتخاب محل مسکن خود آن‌ها را در نظر بگیرید.

اما اگر بخواهیم ازنظر کارشناسی برای یک محل مسکن مناسب ویژگی‌هایی را عنوان کنیم قطعاً باید از موارد زیر نام ببریم.

کوچه و خیابان که بر اساس اصول شهرسازی ساخته‌شده باشد

وجود فضای سبز و پارک برای تفریح کودکان

دسترسی مناسب به خیابان‌های اصلی شهر

دسترسی سریع به مراکز بهداشت و درمان در مواقع اضطراری

دسترسی به وسایل نقلیه عمومی همچون مترو و اتوبوس

دسترسی به مراکز خرید و همین­طور مراکز آموزشی

متأسفانه در کشور ما محله‌ای با این ویژگی‌ها فقط یک آرمان به‌حساب می‌آید که به دلیل پراکندگی بافت شهری و نبود یا کمبود رعایت اصول شهرسازی می‌باشد. البته ممکن است در برخی مناطق بتوان درصد بالایی از این ویژگی‌ها را مشاهده نمود اما قطعاً برای ورود به آن مناطق باید با موضوعی به نام محدودیت بودجه کاملاً بیگانه بود. درواقع بسیاری از افراد امروزه به دلیل وضعیت بودجه خود در زمان انتخاب محل مسکن برای خود مجبور به کنار گذاشتن دیگر پارامترهای مورد انتظار خود از یک‌ خانه می‌شوند اما این قطعاً درست‌ترین تصمیم نیست.

بهتر است در کنار بودجه خود لیستی از دیگر پارامترهایی که برایتان اولویت دارند را آماده کنید تا راحت‌تر انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم در لیست پارامترهای مورد انتظار خود از خانه‌ای که قصد خرید آن را دارید حتماً به محل مسکن فکر کنید و اگر توان خرید ملک در محل آرمانی را ندارید حداقل یک محل مسکن مطلوب و قابل‌قبول برای خود تعریف کنید تا در زیر سقفی که برای خود خریداری می‌کنید بتوانید زندگی همراه با آسایش و آرامش را سپری کنید.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز