وضعیت فروش کدام خانه ها بهتر بوده است ؟

وضعیت فروش کدام خانه ها بهتر بوده است ؟

واحدهای 100 میلیون تا 150 میلیون تومانی بیشترین فروش را در شهریور ماه گذشته داشته اند.

این در حالی است که بازار فروش واحدهای نیمه لوکس کساد بوده و وضعیت فروش واحدهای لوکس ، با تخفیف ، گرمای نسبی خودش را حفظ کرده است. ( نمودار وضعیت فروش انواع واحد مسکونی را مشاهده می نمایید که از سایت اقتصاد آنلاین استخراج شده است)

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در شهریورماه سال جاری همانند ماههای اخیر واحدهای ارزان قیمت و کوچک متراژ نسبت به واحدهای بزرگ، نیمه لوکس و لوکس، تقاضای بیشتری داشته اند که از وجود مشتریان بالفعل در این بازار حکایت دارد. سهم 59.4 درصدی واحدهای دارای قیمت کمتر از 4.2 میلیون تومان در هر متر مربع نشان می دهد کماکان عرصه برای تولید واحدهای متوسط و نیمه لوکس فراهم نیست. با این حال واحدهای مسکونی لوکس با تخفیف سهم متعادل 7.1 درصدی خود را از بازار به دست آوردند.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب قیمت یک متر مربع بنا در شهریورماه سال 1395 حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی "3 الی 3.5" میلیون تومان به ازای هر متر مربع بنا با سهم 12.5 درصد، بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده و دامنه های قیمتی "2.5 تا 3" میلیون تومان با سهم 12.2 درصد و "3.5 الی 4" میلیون ریال با سهم 11.2 درصد، در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. در این ماه، توزیع حجم معاملات به گونه ای بوده است که در حدود 59.4 درصد واحدهای مسکونی بها قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی شهر تهران (4.27 میلیون تومان) معامله شده اند.

از سوی دیگر توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطر زیربنای هر واحد مسکونی در شهریورماه سال 1395 نشان می‌دهد، بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای "60 تا 70" متر مربع معادل 14.9 درصد اختصاص داشته است. واحدهای دارای زیربنای "50 تا 60" و "70 تا 80" متر مربع به ترتیب با سهم های 14 و 13.3 درصدی در رتبه های بعدی قرار دارند. در مجموع در این ماه، واحدهای مسکونی با سطر زیربنای کمتر از 80 متر مربع، 52.7 درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند.

در شهریور ماه سال 1395، توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب ارزش هر واحد حاکی از آن است که در میان دامنه های قیمتی مورد بررسی، واحدهای مسکونی با ارزش "100 تا 150" میلیون تومان با اختصاص سهم 13.7 درصد بیشترین سهم از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده است. واحدهای دارای ارزش "150 تا 200" و "200 تا 250 " میلیون تومان نیز به ترتیب با اختصاص 12.7 و 11.4 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. در مجموع در این ماه، حدود 51 درصد از معاملات به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از 300 میلیون تومان اختصاص داشته است.

اما بازار فروش واحدهای دارای دامنه قیمتی بیش از هشت میلیون تومان که از آنها به عنوان واحدهای لوکس یاد می شود در شهریورماه همچون ماه قبل از آن وضعیت ناامیدکننده ای نداشت. این واحدها سهم 7.1 درصدی از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص دادند که بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد صرف‌نظر کردن سازندگان از قیمت‌های معمول و نزدیک کردن انتظارات آنها به قیمت پیشنهادی خریداران در فروش این واحدها بی‌تاثیر نبوده است.

در سوی مقابل بررسی معاملات واحدهای مسکونی 5.5 میلیون تا سقف هشت میلیون تومان از منحنی نزولی تعداد خرید و فروش این واحدها حکایت دارد؛ به طوری که واحدهای دارای دامنه قیمتی 5.5 تا شش میلیون تومان 4.5 درصد، 6 تا 6.5 میلیون تومان 4.3 درصد، 6.5 تا هفت میلیون تومان 2.6 درصد، هفت تا 7.5 میلیون تومان دو درصد و 7.5 تا هشت میلیون تومان 1.5 درصد از کل معاملات را به خود اختصاص دادند.

بازار مسکن,وضعیت فروش مسکونی,واحد مسکونی ارزان

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز