قیمت وام مسکن باز هم کاهش یافت

قیمت وام مسکن باز هم کاهش یافت

پس از گران شدن نرخ اوراق به میزان 8 درصد که در نیمه مرداد اتفاق افتاد ، هم اکنون نرخ اوراق با کاهش زیاد روبرو شده و رکوردی جالب ثبت کرده است.

با کاهش 4 درصدی نرخ اوراق مسکن در یک روز کاری ، آن هم در شرایطی که هفته ی گذشته نرخ اوراق به نرخ اول تابستان بازگشته بود ، هزینه تسهیلات مسکن باز هم کاهش یافت.

وام مسکن,اوراق مسکن,کاهش بهای اوراق مسکن

اوراق تسهیلات خرید مسکن که آخرین روز هفته گذشته با عقب گرد به سطح قیمتی اوراق در ابتدای تابستان، به نرخ 93 هزار تومان رسیده بود، روز گذشته -یک روز کاری بعد از آخرین روز هفته قبل - باز هم کاهش یافت و به میانگین قیمتی 90 هزار و 985 تومان رسید.

نرخ فروش اوراق از تیرماه -همزمان با کاهش نرخ سود بانکی- در نتیجه کاهش منابع بانکی و محدودیت انتشار حجم بیشتر اوراق برای پاسخ به تقاضا، در پایان مرداد ماه از مرز 100هزار تومان عبور کرد و به‌طور متوسط به 101 هزار تومان رسید که این افزایش محسوس قیمت، هزینه وام 110 میلیون تومانی برای متقاضیان را به 22 میلیون تومان رساند.

این در حالی است که با بازگشت قیمت اوراق به سطح ابتدای تابستان، در حال حاضر هزینه دریافت وام بدون سپرده به حدود 20 میلیون تومان کاهش یافته است.

منبع : اقتصاد آنلاین

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز