ثبت نام خانه اولی ها 1400 | نرخ سود تسهیلات خانه اولی ها

ثبت نام خانه اولی ها 1400 |  نرخ سود تسهیلات خانه اولی ها

  ثبت نام خانه اولی ها 1400 |  نرخ سود تسهیلات خانه اولی ها : ثبت نام خانه اولی ها 1400 | ثبت نام مجدد مسکن ملی در سال جدید 1400 : تاریخ جدید ثبت نام طرح ملی مسکن در سال 1400 | ثبت نام مجدد مسکن ملی در سال جدید 1400 : 


 

تاریخ جدید ثبت نام مسکن ملی
مسکن ملی در سال 1400
آخرین مهلت ثبت نام طرح ملی مسکن
مرحله چهارم ثبت نام مسکن ملی
وام مسکن در سال 1400
قیمت مسکن ملی 1400
ثبت نام مجدد مسکن ملی در سال 1400
ثبت نام دوباره مسکن ملی

ثبت نام طرح ملی مسکن 1400,ثبت نام طرح ملی مسکن تهران,ثبت نام طرح ملی مسکن چابهار,ثبت نام طرح ملی مسکن کرمانشاه,ثبت نام طرح ملی مسکن اصفهان,ثبت نام طرح ملی مسکن مشهد,ثبت نام طرح ملی مسکن بم,ثبت نام طرح ملی مسکن زاهدان,ثبت نام,طرح ملی مسکن کارگران در سال 1400,شرایط ثبت نام طرح ملی مسکن,پیگیری ثبت نام مسکن ملی,ثبت نام سری دوم مسکن ملی,سامانه ثبت نام طرح ملی مسکن 1400,ثبت نام طرح ملی مسکن تهران سایت,قبول شدگان طرح ملی مسکن,مرحله چهارم ثبت نام مسکن ملی,نتیجه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن


 

ثبت نام طرح ملی مسکن سال 1400

شرایط و نحوه ثبت نام دومین مرحله طرح ملی مسکن سال 1400 | کدام استان ها و شهرها در سال 1400 ثبت نام مسکن ملی دارند ؟ :   در دومین مرحله طرح ملی مسکن، برای ۱۸۳ شهر جدید امکان ثبت‌نام فراهم شده که مجموعاً با احتساب شهرهای ثبت‌نام شده در مراحل گذشته، به ۷۷۰ شهر افزایش می‌یابد.


ثبت نام خانه اولی ها 1400 | ثبت نام مجدد مسکن ملی در سال جدید 1400

تاریخ جدید ثبت نام مسکن ملی
مسکن ملی در سال 1400
آخرین مهلت ثبت نام طرح ملی مسکن
مرحله چهارم ثبت نام مسکن ملی
وام مسکن در سال 1400
قیمت مسکن ملی 1400
ثبت نام مجدد مسکن ملی در سال 1400
ثبت نام دوباره مسکن ملی

 

ثبت نام خانه اولی ها 1400 


وزیر راه و شهرسازی در جمع مردم طبس با اشاره به برنامه دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی گفت: مردم دغدغه تامین مسکن خود را نداشته باشند و تمام افرادی که فرم «ج» آنها قرمز نشده نسبت به ثبت نام نام در سامانه اقدام کنند.

به گزارش املاک صدف به نقل از ایسنا، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی که رئیس جمهور را در سفر به استان خراسان جنوبی همراهی می‌کند امروز در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) شهر طبس در پاسخ به دغدغه و درخواست آنان برای ساخت و تامین مسکن اظهار داشت: تمام افراد که مسکن اولی هستند و بند «ج» آنها قرمز نشده، نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.

وی افزود :  در حوزه مسکن برنامه ما این است که سالی یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود و تلاش ما این است که مصالح از جمله سیمان و میلگرد از طریق دلالی نباشد و از طریق خرید مستقیم از کارخانه باشد تا واحدها با کمترین قیمت به‌دست مردم برسد.

قاسمی با بیان اینکه ساخت برخی واحدها را خود مردم و برخی را بنیاد مسکن بر عهده می‌گیرد تا کارها به سرعت پیش برود گفت: با این قانون جدید جهش و رونق مسکن که توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شده به ما اجازه خوبی داده و زمین، وام و کمک‌های خوبی به مردم ارائه خواهد شد تا صاحب‌ خانه شوند.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اینکه در شهر طبس ۲ قطعه جدید برای الحاق به شهر تعیین شده و به دنبال الحاق قطعات دیگری هم هستیم گفت: برخی مردم اذعان دارند که برخی شرکت‌ها در وسط شهر طبس زمین‌های خوبی را گرفتند ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم و علت را بررسی خواهیم کرد.

قاسمی تاکید کرد: در شهر طبس مشکل زمین نداریم. طرح‌های خوبی به شهر الحاق خواهد شد تا به همه مردم زمین برسد و این کار هم سریع انجام خواهد شد.

وی افزود: نگاه ما این است که مردم راحت زندگی کنند و نگرانی در خصوص مسکن خود نداشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی پس از دیدار رییس جمهوری با مردم طبس در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع)، دقایقی در جمع مردم قرار گرفت و به مشکلات آنان گوش داد.

تسریع در روند واگذاری زمین برای طرح‌های سرمایه‌گذاری، استخدام نیروهای بومی در معادن شهرستان، تسریع در واکسن کارگران معادن، افزایش اجاره‌بها در طبس، کاهش درصد تسهیلات مسکن از مشکلات و درخواست‌ها مطرح شده از سوی مردم شهر طبس بود که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که برخی از مشکلات در حوزه اختیارات و وظایف من نیست اما به مسوولان متولی در دولت برای پیگیری منتقل خواهم کرد.

رستم قاسمی همچنین از سایت مسکن ملی شهر طبس بازدید کرد و در نشستی در سالن جلسات شهدای فرودگاه طبس، مشکلات طرح مسکن ملی شهرستان طبس را مورد بررسی قرار داد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ـ رییس‌جمهوری ـ امروز (جمعه ۱۹شهریورماه ۱۴۰۰) در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد استان خراسان جنوبی شد.

تعدادی از اعضای هیات دولت و وزیران از جمله وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی و وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس دفتر رئیس جمهور و معاون اجرایی رئیس جمهور، آیت الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

حضور در نشست شورای اداری استان، دیدار با نخبگان و بازدید از برخی مناطق استان از جمله برنامه‌های این سفر یک روزه است.

گفتنی است، طرح جهش تولید و تامین مسکن که روز ششم شهریورماه ۱۴۰۰ به تایید شورای نگهبان رسید هم‌اکنون به قانون تبدیل و ابلاغ شده و تمامی سطوح دولتی و بخش خصوصی برای اجرایی شدن این قانون تلاش خواهند کرد.

از جمله مهمترین ویژگی‌های این طرح می‌توان از پرداخت تسهیلات ۱۰ تا ۱۲ درصد برای تولید مسکن، الزام دستگاههای دولتی برای در اختیار گذاشتن زمینهای در محدوده حریم شهرها به وزارت راه و شهرسازی و تکلیف وزارت صمت برای تامین مصالح مورد نیاز احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی اشاره کرد. این در حالی است که پیش از این سود وام طرح جهش تولید و تامین مسکن ۱۸ درصد تعیین شده بود که پس از انجام کارهای کارشناسی به ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش یافته است.

 

 


  اسامی شهرهای ثبت نامی اقدام ملی مسکن مرحله پنجم سال 1400


معاونت مسکن و ساختمان از آغاز ثبت‌نام مرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن در بیش از ۲۰۰ شهر کشور خبر داد و مهلت ثبت‌نام را یک هفته اعلام کرد.

 

به گزارش گروه املاک صدف ، بنابر اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ثبت‌نام مرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن امروز ۱۹ خرداد در بیش از ۲۰۰ شهر کشور آغاز شد و به مدت یک هفته در کشور ادامه دارد. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی tem.mrud.ir نسبت به ثبت‌نام در این مرحله از طرح اقدام ملی مسکن اقدام کنند.

حسب ماده یک آئین‌نامه اجرائی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، متقاضیان ثبت‌نام باید دارای چهار شرط فاقد زمین یا واحد مسکونی، پنج سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا، عدم استفاده از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن و متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

موارد حائز اهمیت جهت ثبت نام مرحله پنجم:

متقاضیان ساکن در کلان شهر تهران در این مرحله می‌توانند علاوه بر شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی، در شهرهای نصیرشهر، صفادشت و رباط کریم و قرچک نیز ثبت‌نام کنند. متقاضیان ساکن در شهرهای بهارستان، قدس و ملارد می‌توانند در نصیرشهر و رباط کریم و متقاضیان ساکن در شهرری نیز می‌توانند در شهر قرچک ثبت‌نام کنند. محل تامین زمین متقاضیان ساکن در شهر مینوشهر در استان خوزستان، شهر خرمشهر است.

 

اسامی شهرهایی که ظرفیت جدید طرح اقدام ملی مسکن برای آن‌ها ایجاد شده است به شرح زیر است:

 

استان اردبیل شهرهای اصلاندوز، پارس‌آباد، گرمی، نمین، هشتجین، رضی.

استان اصفهان شهرهای اردستان، بادرود، جندق، حبیب‌آباد، خالدآباد، خور، داران، دولت‌آباد، زواره، شهر جدید بهارستان، علویجه، گلپایگان، مهاباد، میمه، وزوان، شهرجدید فولادشهر، نوش‌آباد، ابوزیدآباد، فرخی، شهر جدید مجلسی

استان البرز شهرهای نظرآباد، اشتهارد، شهر جدید هشتگرد.

استان ایلام شهر ایوان

استان آذربایجان‌شرقی شهرهای اسکو، بستان آباد، دوزدوزان، شهر جدید سهند، صوفیان، عجب‌شیر، گوگان، مرند، ممقان، هادیشهر، باسمنج، بناب، تسوج، خاروانا، کشکسرای، هشترود، هوراند، ورزقان

استان آذربایجان غربی شهرهای ارومیه، پلدشت، خوی، سیه‌چشمه، شوط، نقده.

استان بوشهر شهرهای خورموج، آبدان، اهرم، برازجان، بندرکنگان، شهرجدید عالیشهر، بندر دیر، بندر دیلم، بندر ریگ، چغادک، شهر جدید سیراف (نایبند)

استان تهران شهرهای دماوند، شهر جدید پرند، قرچک، رباط‌کریم، صفادشت، نصیرشهر.

استان چهارمحال‌وبختیاری شهرهای گندمان، هفشجان، چلگرد، جونقان

استان خراسان‌رضوی شهرهای قوچان، انابد، تربت‌حیدریه، جنگل، خرو، داورزن، رباط‌سنگ، رشتخوار، سفیدسنگ، سنگان، شهر جدید گلبهار، شهرزو، فرهادگرد، قاسم‌آباد، قلندرآباد، کاخک، مزدآوند، جغتای، شادمهر، شهر جدید بینالود، کندر، یونسی، همت‌آباد، نیل‌شهر، باجگیران، حکم‌آباد

استان خراسان‌شمالی شهرهای اسفراین، بجنورد، تیتکانلو، جاجرم، شیروان، فاروج، درق، گرمه، آوار، ایور

استان خوزستان شهرهای اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، رامشیر، شوشتر، هفتگل، آبادان، آغاجاری، خرمشهر، امیدیه، باغ ملک، هندیجان، اروندکنار، چوبیده، سردشت، مینوشهر (محل تامین زمین خرمشهر)، صفی آباد، میانرود، شهر جدید شیرین‌شهر، شهر جدید رامین.

استان زنجان شهرهای سلطانیه و صایین‌قلعه

استان سمنان شهرهای آرادان، بیارجمند، دامغان، شهر جدید ایوانکی، کلاته‌خیج، گرمسار، میامی، مهدی‌شهر.

استان سیستان‌وبلوچستان شهرهای ایرانشهر، راسک، شهر جدید تیس، گلمورتی، نگور، کنارک، خاش، شهر جدید رامشار.

استان فارس شهرهای آباده، شهر جدید صدرا، اوز، خنج، گله‌دار، لامرد، گراش.

استان قزوین شهرهای آبیک، اسفرورین، اقبالیه

استان قم شهر قم

استان کرمان شهرهای انار، اندوهجرد، بردسیر، چترود، رفسنجان، سیرجان، شهداد، عنبرآباد، کوهبنان، ماهان، محی آباد، بهرمان، جوپار، جوزم، راور، فهرج، گلباف، کشکوییه

استان کرمانشاه شهر کرمانشاه

استان گلستان شهرهای آزادشهر، آق‌قلا، بندر ترکمن، بندرگز، جلین، علی آباد، گرگان، گمیش‌تپه، مینودشت، کردکوی

استان گیلان شهرهای رشت و صومعه‌سرا

استان لرستان شهرهای ازنا، بروجرد، دورود، نورآباد، الیگودرز.

استان مرکزی شهرهای اراک، دلیجان، شهرجدید امیرکبیر، شهر جدید مهاجران، غرق‌آباد، کمیجان، نوبران

استان هرمزگان شهرهای چارک، سیریک، میناب، شهرجدید علوی

استان همدان شهرهای تویسرکان، جورقان، سرکان، نهاوند، کبودرآهنگ، فامنین، فیروزان، گل‌تپه، گیان، برزول، کرفس، دمق، قروزه درگزین

استان یزد شهرهای ابرکوه، احمدآباد، اردکان، بافق، بهاباد، تفت، شاهدیه، مهردشت، مهریز، میبد، ندوشن، نیر، هرات، اشکذر، زارچ، بفروئیه، عقدا، خضرآباد.

 

 ثبت‌نام مرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن در استان‌های خراسان‌جنوبی، کردستان، کهگیلویه‌وبویراحمد انجام نمی‌شود و شهرهای استان مازندران نیز که ثبت‌نام مرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن در آن‌ها انجام می‌شود، متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

 

 

 


شرایط و نحوه ثبت نام دومین مرحله طرح ملی مسکن سال 1400 | کدام استان ها و شهرها در سال 1400 ثبت نام مسکن ملی دارند ؟

  ثبت نام دومین مرحله طرح ملی مسکن سال 1400

شرایط و نحوه ثبت نام دومین مرحله طرح ملی مسکن سال 1400 | کدام استان ها و شهرها در سال 1400 ثبت نام مسکن ملی دارند ؟

  ثبت نام دومین مرحله طرح ملی مسکن سال 1400

 

 سایت ثبت نام مسکن ملی خرداد 1400
 

بنا بر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، دور جدید ثبت نام برای واحدهای اقدام ملی مسکن از هفته آینده آغاز می‌شود.
به گزارش گروه املاک صدف ، ثبت نام مجدد متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن از روز ۱۷ خردادماه آغاز می‌شود. این چهارمین مرحله از ثبت‌نام خواهد بود که البته جزئیاتی درخصوص تعداد واحدهای ثبت نامی اعلام نشده است.

محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ با بیان این خبر گفت: با مصوبه دولت، تسهیلات مسکن ملی از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و تولید مستمر مسکن در دستور کار است.

طبق گفته او، مرحله دوم مسکن ملی تا پایان خردادماه افتتاح می‌شود.
وزارت راه و شهرسازی پیش از این بارها اعلام کرده که متقاضیان بدحساب از پروژه های مسکن ملی حذف و از لیست رزرو جایگزین آنها خواهد شد.

البته گفته می‌شود نظر محمد اسلامی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ این است که مدیران، پروژه‌های اقدام ملی را با وام بانکی جلو ببرند و اگر واقعا مجبور شدند اقدام به حذف افراد کنند.

گفتنی‌است، از کل ۵۳۰ هزار واحد اقدام ملی مسکن که در مرحله اجرا قرار دارد تا روز ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ تعداد ۲۱۳ هزار و ۱۰۱ متقاضی برای مسکن ملی افتتاح حساب و از این تعداد ۱۵۰ هزار و ۳۳۸ نفر وجوه اولیه را واریز کردند که معادل ۶۷۹۰ میلیارد تومان است. بنابراین حدود ۳۸۰ هزار نفر مبلغی واریز نکرده‌اند که احتمال حذف آنها وجود دارد.


قیمت هر متر مسکن ملی ۳.۷ میلیون تومان

همچنین قیمت به‌روز واحدهای اقدام ملی مسکن به ۳.۷ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است. این موضوع را اواخر اردیبهشت ماه یاسر لک ـ معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ـ به ایسنا اعلام کرد و گفت: با توجه به ضرایب اعمال شده به قیمت پایه واحدهای اقدام ملی مسکن که سه ماهه دوم سال گذشته اعلام شد در حال حاضر قیمت هر متر مسکن ملی به سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. در آینده نیز ممکن است تعدیل ها کاهشی یا افزایشی باشد.


مسکن ملی در یک نگاه

 

شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ‌زنی شد و ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۸ ثبت نام از متقاضیان در چهار استان آغاز و سپس به دیگر استانها تسری پیدا کرد.

برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول و دوم نام نویسی ۱.۶میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. مسئولان وزارت راه و شهرسازی، پیشرفت پروژه اقدام ملی مسکن را حدود ۲۵ درصد اعلام کرده‌اند و اسلامی قول داده در نیمه اول سال ۱۴۰۰ ماهانه ۲۰ هزار واحد افتتاح شود.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین محاسبات که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده به ۳.۷ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است.

یادآور می‌شود،ثبت نام مراحل اول، دوم و سوم به پایان رسیده است. فرصت ثبت نام در مرحله سوم از ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و پنجشنبه (۲۵ دی ماه) به اتمام رسید. مرحله چهارم نام نویسی از روز ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از زمان جدید تحویل طرح ملی مسکن خبر داد.

 به گزارش گروه املاک صدف ؛ پس از اینکه طرح ملی مسکن در سال گذشته به اجرا درآمد خیلی ها از آورده این طرح گلایه داشتند و این طرح با گسترش ویروس کرونا کندتر به اجرا درآمد و تاحدودی از آن استقبال نشد و خیلی ها هنوز از عدم دریافت پیامک تایید گلایه دارند همچنین به خاطر فرم ج هنوز موفق به تایید پرونده نشده اند با اینکه هیچ وامی دریافت نکرده اند.


جزئیات جدید از ثبت نام مجدد طرح ودیعه مسکن


  وزیر راه و شهرسازی ۱۲ مهر ماه در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه با کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، از آغاز ثبت نام مجدد دریافت تسهیلات ودیعه مسکن از ۱۳ مهر ماه تا ۳۰ مهر ماه بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

پس از آن متقاضیان با ورود به سامانه TEM.MRUD.IRتوانستند برای دریافت این تسهیلات نام نویسی کنند.

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان دریافت این تسهیلات تا ساعت ۲۴ امشب چهارشنبه ۳۰ مهر می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه مذکور اقدام کنند.

طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مستأجران بدون مسکن دارای اجاره نامه رسمی با کد رهگیری می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اقدام ملی مسکن، برای دریافت وام کمک ودیعه مسکن ثبت نام کنند.

رقم این وام در تهران ۵۰ میلیون، ۸ کلانشهر بالای یک میلیون نفر، ۳۰ میلیون و شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان با نرخ سود ۱۳ درصد است که در دو مدل با سررسید یک ساله و ۳ ساله به بانک عامل بازپرداخت می‌شود.

در مدل بازپرداخت یک ساله، مستأجران در مدت این یک سال فقط سود تسهیلات معادل یک دوازدهم را پرداخت می‌کنند که مبلف اقساط ماهانه آن در تهران ۵۴۰ هزار، کلانشهرها ۳۲۰ هزار و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان است؛ اصل وام در پایان یک سال به بانک بازگردانده می‌شود.

در مدل بازپرداخت ۳۶ ماهه نیز اصل و سود وام با نرخ سود ۱۳ درصد مستهلک شده و رقم اقساط ماهانه آن برای وام ۵۰ میلیونی، ۱ میلیون و ۶۶۰ هزار، وام ۳۰ میلیونی ۹۹۶ هزار و ۴۲۹ و وام ۱۵ میلیونی ۴۹۸ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است.

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز روز گذشته اعلام کرد اگر برای کسانی که در طرح اعطای تسهیلات ودیعه مسکن به مستاجران ثبت نام کرده، اما پیامک تایید از سوی معاونت مسکن وزارت راه ارسال نشده است، به سامانه طرح اقدا ملی مراجعه و از وضعیت پرونده درخواست خود مطلع شوند.


زمان جدید تحویل طرح ملی مسکن


 اسلامی با اشاره به طرح مجلس درخصوص ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی گفت: در هفته‌های گذشته طرح دیگری برای بازار مسکن مطرح شد که مردم گمان کردند شاید آن طرح بهتری باشد اما در حال حاضر به طرح اقدام ملی مسکن اطمینان پیدا کردند و این جو آرام‌تر شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاثیرات روانی بیشتر از آثار عملیاتی آن است، افزود: نرخ مسکن تابع عرضه و تقاضا نیست و تحت تاثیر بازارهای موازی قرار گرفته است.

وی درباره روند واریز وجه آورده اولیه، گفت: تاکنون حدود ۱۳۸ هزار نفر از واجدان شرایط و تایید شدگان پرونده تشکیل داده‌اند و نیمی از آنها آورده اولیه را واریز کرده‌اند.اسلامی تاکید کرد: به همه مردم توصیه می‌کنم فرصت مسکن ملی را برای خانه‌دار شدن از دست ندهند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه از افتتاح اولین پروژه مسکن ملی در چند روز آینده خبر داد و گفت: اولین پروژه مسکن ملی تاچند روز آینده با حضور رییس جمهوری به افتتاح می‌رسد.


 پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400

 

بازار ساخت وساز کشور از سال ۹۳ تاکنون در رکود قرار دارد و هم اکنون دامنه رکود ساختمانی در این کلان‌شهرها بیشتر شده است. در بهار امسال مجموعا پروانه ساخت برای ۱۰۲ هزار واحد مسکونی صادر شد. اگر این رقم در فصل‌های بعد سال جاری هم تکرار شود وضعیت ساخت وساز در سال ۹۹ مشابه ۶ سال گذشته-از سال ۹۳ تا ۹۹- خواهد بود که به دلیل قرارگیری آمار کلی ساخت وساز کشوری حول و حوش ساخت متوسط سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، این بازار در شرایط رکودی قرار داشت.
 از آنجا که به‌طور متوسط کف عرضه جدید در بازار مسکن به منظور خروج از رکود ساختمانی در سال باید حول و حوش ۵۶۰ هزار واحد مسکونی باشد ساخت سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی به معنای قرارگیری بازار مسکن در شرایط رکودی است.

تحقیقات میدانی از بازار ساخت وساز در مراکز این استان‌ها که ۵ کلان‌شهر مهم کشور نیز محسوب می‌شوند و همچنین اظهارات مدیران ارشد جامعه انبوه‌سازی این کلان‌شهرها نشان می‌دهد در شرایط فعلی، به ترتیب نوسانات شدید نرخ ارز، تغییرات و رشد روزانه و حتی لحظه‌ای قیمت مصالح وتجهیزات ساختمانی، افزایش قیمت زمین ونوسانات بازار سرمایه ۵ منبع اصلی ایجاد فشار بر سازنده‌ها هستند.

طی ماه‌ها و هفته‌های گذشته به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز، قیمت مصالح وتجهیزات ساختمانی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته وافزایش یافته است. این افزایش و جهش قیمت حتی در مصالحی که صفر تا ۱۰۰ آنها تولید داخل است مشاهده می‌شود. میلگرد، فولاد و آهن‌آلات ساختمانی و همچنین سیمان دو گروه از مصالح ساختمانی هستند که بنا بر اعلام انبوه‌سازان اگرچه ۱۰۰ درصد تولید داخل هستند اما با نوسانات نرخ ارز به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و نرخ فروش آنها به‌صورت لحظه‌ای و روزانه تغییر می‌کند.

آمارها نشان می‌دهد قیمت فروش سیمان در حال حاضر نسبت به سال ۹۶ حدود ۵/ ۳ برابر شده است و میلگرد نیز با ۶/ ۷ برابر افزایش قیمت در این بازه زمانی همراه شده است.

همچنین بازار مصالح ساختمانی تحت تاثیر نوسانات ایجاد شده در بازار معاملات سهام از ناحیه سرایت اثر روانی این هیجانات تحت تاثیر قرار گرفته و این نوسانات نیز بر افزایش قیمت مصالح و در نهایت هزینه تمام شده ساخت مسکن اثر داشته است.

هیجانات بازار معاملات سهام همچنین بر بازار معاملات املاک کلنگی نیز اثر داشته و منجر به سرایت اثر روانی از ناحیه شکل‌گیری انتظارات تورمی برای فروشندگان و مالکان واحدهای مسکونی کلنگی و اثرگذاری بر سطح قیمت‌های پیشنهادی فروش شده است.

 

 

 

 

 

 


نرخ سود تسهیلات مسکن برای خانه اولی ها فعلا کاهش نخواهد یافت.

بت شکن مدیر عامل بانک مسکن با اعلام این خبر گفت که نرخ سود تسهیلات بافت فرسوده همچنان هشت درصد و نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز یکم همچنان 9 و نیم درصد باقی خواهد ماند و در شرایط فعلی خبری از کاهش آن نیست.

محمدهاشم بت شکن در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای کاهش سود تسهیلات مسکن دارید، اظهار کرد: نرخ‌های جاری ما بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار 18 درصد است که اگر بانک مرکزی در راستای سیاست‌های کلی خود بخواهد آن را کاهش دهد بانک مسکن از آن تبعیت خواهد کرد. ولی نرخ هشت درصد تسهیلات بافت فرسوده و 9.5 درصد صندوق پس انداز مسکن یکم در این شرایط کاهش نخواهد یافت. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی همچنین درباره سود تسهیلات صندوق مسکن جوانان گفت: سود تسهیلات صندوق مسکن جوانان 11 درصد است و فعلا مدل خودکفایی آن بر اساس 11 درصد جواب می‌دهد که اگر بخواهیم نرخ را کاهش دهیم ممکن است حالت خوداتکایی خود را از دست بدهد. مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به تشکیل «موسسات پس‌انداز و تسهیلات مسکن» در روزهای اخیر تاکید کرد: این نهاد پولی جدید اقدامی در جهت تقویت توان طرف تقاضا خواهد بود که جزئیات آن را در همایش سیاست‌های توسعه مسکن تشریح کردیم. بت شکن همچنین درخصوص برنامه دولت برای انتشار مرحله دوم اوراق رهن ثانویه تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم تا مرحله دوم اوراق رهن ثانویه را در شش ماهه دوم سال جاری رونمایی کنیم که منتظر مجوز سازمان بورس و بانک مرکزی هستیم. به محض این که مجوزها را از این دو نهاد دریافت کنیم دومین مرحله اوراق رهن ثانویه را منتشر خواهیم کرد. وی خاطرنشان کرد: همانطور که می‌دانید 300 میلیارد تومان اوراق رهن ثانویه طی ماههای اخیر با نرخ 18.5 درصد منتشر شد و سریعا به فروش رفت.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز