ثابت ماندن بهای اوراق تسهیلات مسکن

ثابت ماندن بهای اوراق تسهیلات مسکن

در مطلب زیر درباره وضعیت بهای اوراق تسهیلات مسکن مطالبی مشاهده میکنید

اوراق تسهیلات مسکن

اوراق تسهیلات مسکن که چند هفته‌ای است در مدار نزولی حرکت می کند، در  دو هفته گذشته بعد از افت شدید در ابتدای هفته در نهایت در محدوده ی 68 هزار تومای قرار گرفت.

 اوراق تسهیلات مسکن که مدتها است دچار نزول شده و به دلیل ادامه رکود حاکم در بخش مسکن و افت تقاضا مسیر کاهشی به خود گرفته است، با آغاز نیم دوم سال نیز به مسیر نزولی خود ادامه داد و در قیمت های 67 تا 70 هزار تومان نوسان کرد. البته روند حرکتی قیمت اوراق تسهیلات مسکن نشان می دهد که در ابتدای هفته گذشته قیمت این اوراق با کاهش های شدیدی مواجه شده و تا محدوده ی 62 هزار تومان افت کرده است اما روند حرکتی این اوراق در اواسط هفته بهبود پیدا کرد و به همان محدوده ی سابق بازگشت.

به این ترتیب در هفته معاملاتی جاری اغلب تسه‌ها از قیمت های 70 هزار تومان فاصله گرفتند و در قیمت های پایین تر معامله شدند به طوری که در هفته گذشته قیمت "تسه" مرداد 94 همانند هفته گذشته در محدوده 70 هزار تومان باقی ماند ؛ تسه تیر ماه نیز بعد از نوسان قیمت در محدوده ی 69 تا 71 هزار تومان، در نهایت در قیمت 70 هزار تومان متوقف شد اما "تسه" تیر به 69 هزار تومان رسید.

در این میان تسه‌ های سال گذشته به قیمت های کمتری رسیدند به طوری که "تسه" اسفند و دی ماه 93 در همان سطح 68 هزار تومان باقی مانند. تسه آبان نیز که در دو هفته گذشته تا سطح 63 هزار تومان افت کرده بود خود را تا سطح 68 هزار تومان ارتقا داد؛ تسه مهر هم که قیمت های 62 هزار تومانی را در هفته گدشته تجربه کرده بود، در انتهای هفته به 68 هزار تومان رسید.

و اما تسه های تابستان نیز روند نزولی طی کردند به طوری که تسه شهریور که در ابتدای هفته به سطح 62 هزار تومان رسیده بود در پایان هفته  گذشته در سطح 68 هزار تومان متوقف شد؛ تسه مرداد بعد از فراز و فرود در محدوده ی 67 هزار تومان متوقف شد و تسه تیر ماه بعد از رسیدن به قیمت 62 هزار تومان مجددا روند صعودی خود را آغاز کرد و تا سطح 68 هزار تومان بالا رفت.

در این میان تسه‌های ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد نیز بعد از افت قیمت در روزهای ابتدایی هفته گذشته در قیمت های 67 هزار تومان متوقف شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اوراق تسهیلات مسکن اوراقی است که متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر 500 هزار تومان، یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند، یعنی برای دریافت وام 45 میلیونی مسکن باید 90 ورقه حق تقدم تسهیلات با در نظر گرفتن قیمت 68 هزار تومانی به مبلغ شش میلیون و 120هزار تومان خریداری شود.

املاک تهران

 

 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز