اجاره بالاتر از قیمت منطقه توسط برخی مؤجران

اجاره بالاتر از قیمت منطقه توسط برخی مؤجران

بعضی از خانه داران اجاره خانه های خود را بیش از نرخ عرف منطقه مورد نظر در نظر گرفته اند.

با آن که فصل طلایی نقل و انتقالات ملکی سپری شده است اما برخی از موجران املاک مسکونی نوساز خود را با قیمت های بالاتر از متوسط قیمت منطقه به مشتری عرضه می کنند.

 سن پایین یک ملک امتیاز مهمی است که در قیمت‌گذاری نهایی در بازار مسکن نقش بسزایی دارد؛ به نحوی که به اذعان مشاوران املاک قیمت اجاره بهای نهایی یک آپارتمان کلید نخورده در مناطقی که مطلوبیت بیشتری دارد، بعضا تنها به خاطر این ویژگی حدود 20 درصد بالاتر از متوسط قیمت منطقه پیشنهاد می‌شود. به گزارش دنیای اقتصاد ، بررسی فایل‌های عرضه شده در موتورهای جست‌و‌جوی ملکی معتبر نشان می‌دهد تعداد موجرانی که به دلیل مزیت سنی آپارتمان خود را با قیمت‌های بسیار بیشتر از متوسط قیمت منطقه عرضه می‌کنند در مناطق غربی و شمالی شهر به شکل محسوسی بیشتر است.

به‌عنوان مثال موجری قیمت پیشنهادی اجاره آپارتمان 110 مترمربعی کلیدنخورده واقع در شهرک غرب، سپهر را در قالب ترکیبی از 100 میلیون تومان ودیعه و سه میلیون و 200‌هزار تومان اجاره بها پیشنهاد کرده است. این در حالی است که متوسط قیمت اجاره‌بهای آپارتمان با متراژ، امکانات و موقعیت مشابه با سن بیشتر در این منطقه حداکثر 60 میلیون تومان ودیعه و 3 میلیون و 300 هزار تومان اجاره‌بها است. به این ترتیب اجاره نهایی پیشنهاد‌شده توسط موجر برای این ملک حدود 19‌درصد بالاتر از قیمت متوسط در این محدوده است.

منبع : اقتصادآنلاین

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز