وام مسکن روستایی 1400 به چه کسانی تعلق می گیرد ؟

وام مسکن روستایی 1400 به چه کسانی تعلق می گیرد ؟

وام مسکن روستایی 1400 به چه کسانی تعلق می گیرد ؟ : وام مسکن روستایی 1400 + شرایط و مدارک لازم


 


املاک صدف  :   تامین مسکن از نیازهای اولیه زندگی است که امروزه در مناطق روستایی نیز کار آسانی نیست. به همین دلیل، اعطای وام مسکن روستایی به روستائیان فاقد مسکن از نیازهای جدی است.
وام مسکن روستایی به چه کسانی تعلق می گیرد؟ مبلغ و شرایط بازپرداخت آن چکونه است؟ ومدارک لازم برای وام مسکن روستایی چیست؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ داده می شود.

وام مسکن روستایی تحت عنوان وام طرح ویژه بهسازی مساکن روستایی و به منظور بهسازی و نوسازی مناطق روستایی در اختیار روستاییان قرار می گیرد.


انواع وام مسکن روستایی

 

نهادهای مختلفی برای تحت پوشش قرار دادن گروه های خاصی از روستاییان، وام مسکن روستایی ارائه می دهند، مانند بانک مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران.


وام مسکن روستایی بانک مسکن

 

بانک مسکن یکی از مراجع اصلی اعطای تسهیلات بانکی به منظور تامین مسکن برای متقاضیان فاقد مسکن در مناطق شهری و روستایی است.

 

  • وام مسکن روستایی بانک مسکن

  • وام مسکن روستایی چقدر است ؟

 

در زمان حاضر، وام ساخت مسکن روستایی بانک مسکن ۵۰ میلیون به ازای ساخت هر واحد مسکونی است. نرخ سود وام ساخت مسکن روستایی ۵ درصد محاسبه می شود. نرخ پایین تسهیلات مسکن روستایی با توجه به توان مالی روستائیان در بازپرداخت وام و نیز تشویق آنها به ساخت خانه‌های ایمن و مقاوم در برابر بلایای طبیعی تعیین شده است.


شرایط بازپرداخت وام مسکن روستایی بانک مسکن

 

مدت زمان بازپرداخت وام مسکن روستایی در دوران مشارکت مدنی ۳ سال و در دوران فروش اقساطی حداقل ۱۲ سال است و نباید مجموع مدت زمان بازپرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی از ۱۵ سال بیشتر شود.


وام مسکن روستایی ۱۴۰۰ بانک مسکن

 

بانک مسکن در سال‌های اخیر در قالب سیاست‌های اعتباری سالانه خود، تسهیلات حمایتی در قالب تسهیلات نوسازی و بهسازی خانه‌های مناطق روستایی کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

سقف تسهیلات انفرادی نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سال 1399 با مصوبه هیات وزیران از ۴۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون به ازای هر واحد مسکونی افزایش یافت.

وام مسکن روستایی در سال 1400 هنوز تغییر نکرده است. نرخ سود این تسهیلات نیز همچنان با نرخ سود تک رقمی ۵ درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.


شرایط دریافت وام مسکن روستایی بانک مسکن

 

وثیقه قابل‌قبول برای دریافت و گرفتن وام مسکن روستایی، سند مالکیت زمین در دست احداث، اموال غیر منقولی که قابلیت گرو گذاشتن داشته باشد یا سفته زنجیره‌ای سه نفره به میزان ۱۲۰ درصد مجموع اصل تسهیلات اعطایی و سود دوران مشارکت و دوران بازپرداخت سفته اخذ می‌شود. چنانچه زمین در دست احداث فاقد سند رسمی ‌باشد، پرداخت تسهیلات با وثیقه مازاد انجام می‌شود.

همچنین افراد مجردی که متقاضی دریافت تسهیلات مسکن روستایی هستند باید ۲۵ سال یا بیشتر داشته باشند یا به استناد تایید شورای محل، سرپرستی خانوار را بر عهده دارند، نیز می‌توانند از تسهیلات مسکن روستایی استفاده کنند.


مدارک لازم برای دریافت وام مسکن روستایی بانک مسکن

 

نحوه درخواست وام مسکن روستایی اکنون به صورت آنلاین است. متقاضی با مراجعه به سایت بانک مسکن، به ترتیب با وارد کردن اطلاعات تسهیلات، اطلاعات هویتی، اطلاعات ملک و اطلاعات وثیقه، درخواست خود را ثبت می کند.

تسهیلات مسکن بانک مسکن در قالب خرید، فروش اقساطی، جعاله تعمیر و مشارکت مدنی ارائه می شود.


وام مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

 

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسهیلات مسکن خود را در قالب طره ویژه بهسازی و مسکن روستایی، تسهیلات بازسازی و تسهیلات قرض الحسنه ارائه می کند.


وام مسکن روستایی ۱۴۰۰ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی


مبلغ وام مسکن روستایی بنیاد مسکن در سال ۱۳۹۹ معادل ۵۰ میلیون تومان بود که تاکنون تغییر نکرده است. نرخ سود این تسهیلات نیز معادل ۵ درصد است.

بازپرداخت این وام ۱۲ ساله است و مدت بازپرداخت این وام نباید از ۱۵ سال بیشتر شود.

همچنین وثیقه قابل‌قبول برای دریافت و گرفتن وام مسکن روستایی بنیاد مسکن نیز، سند مالکیت زمین در دست احداث، اموال غیر منقولی که قابلیت گرو گذاشتن دارد یا سفته زنجیره‌ای سه نفره به میزان ۱۲۰ درصد مجموع اصل تسهیلات اعطایی و سود دوران مشارکت و دوران بازپرداخت سفته است.

چنانچه زمین در دست احداث فاقد سند رسمی ‌باشد، پرداخت تسهیلات با وثیقه مازاد انجام می‌شود.

همچنین افراد مجردی که متقاضی دریافت تسهیلات مسکن روستایی هستند باید ۲۵ سال یا بیشتر داشته باشند یا به استناد تایید شورای محل، سرپرستی خانوار را بر عهده دارند، نیز می‌توانند از تسهیلات مسکن روستایی استفاده کنند.

همچنین بنیاد مسکن تسهیلاتی برای تعمیرات، مرمت و نگهداری خانه‌ها به روستاییان در قالب وام قرض‌الحسنه تعمیر مسکن روستایی با همکاری بانک‌ها ارائه می‌دهد.

سقف وام قرض الحسنه تعمیر مسکن روستایی بنیاد مسکن برای تعمیرات و بازسازی خانه‌ها ۵ میلیون تومان با نرخ سود ۴ درصد است.


وام مسکن روستایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

 

خانواده‌های شهدا و ایثارگر ساکن روستاها می‌توانند از تسهیلات ساخت مسکن بنیاد شهید تا سقف ۵۰ میلیون تومان استفاده کنند.


 وام مسکن روستایی بنیاد شهید

 

نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن برای خانواده‌‌های شهدا و ایثارگر ۴ درصد محاسبه خواهد شد که مدت زمان بازپرداخت آن ۲۰ سال است. روش بازپرداخت تسهیلات ساخت مسکن برای خانواده‌های شهدا و ایثارگر تنها به روش ساده است.

متقاضیان دریافت این وام لازم است معرفی نامه‌ای از بنیاد شهید و امور ایثارگران به بانک ارائه دهند.

 

توضیحات تکمیلی نحوه ثبت نام وام مسکن روستایی سال 1400

 شرایط ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی 1400

افرادی که قصد استفاده از طرح های مختلف بانک ها برای دریافت وام های مختلف را دارند، می بایست که قبل از ثبت نام در وام مد نظر خودشان، حتما از شرایط ثبت نام و دریافت وام ها مطلع باشند. وام مسکن روستایی از جمله وام هایی است که به افراد واجد شرایط داده می شود. بنابراین، تنها افرادی مجاز به ثبت نام وام مسکن روستایی می باشند که حتما دارای شرایط ثبت نام وام مسکن روستایی ۱۴۰۰ باشند.

در حال حاضر بانک های مختلفی از جمله بانک ملی، بانک ملت، بانک تجارت، بانک مسکن و ... اقدام به ارائه خدمات مربوط به وام مسکن روستایی می کنند. شرایط کلی دریافت و ثبت نام وام مسکن روستایی برای هر یک از این بانک ها مشخص شده است که در ادامه آن ها را ذکر می کنیم.

 

  • افرادی که در روستاها و یا شهرهایی که دارای جمعیت کمتر از 25 هزار نفر هستند، در حال سکونت می باشند مشمول دریافت وام مسکن روستایی می باشند.
  • این وام به افرادی که یک زمین در اختیار دارند و یا می خواهند منزل مسکونی خود را تعمیر و بازسازی کنند، تعلق خواهد گرفت.
  • افرادی که قبلا از هر یک از وام های بنیاد مسکن استفاده کرده اند، مجاز به ثبت نام وام مسکن روستایی 1400 نمی باشند.
  • افرادی که در شهرهای زیر 25 هزار نفر در حال سکونت هستند و پروانه ساخت دریافت کرده اند، می توانند از وام مسکن روستایی استفاده کنند.

 

شرایط ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی در بانک مسکن

 

به غیر از شرایط ذکر شده برای ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی لازم است که افراد دارای شرایط زیر باشند تا بتوانند وام مسکن روستایی بانک مسکن را دریافت کنند.

 

احراز کردن توانایی مالی بازپرداخت اقساط بانک توسط متقاضی وام و ضامن های وی الزامی می باشد.

اعطای تسهیلات مربوط به مسکن روستایی یک نوع تسهیلات حمایتی است که برای هر خانوار فقط یک بار پرداخت می شود. بنابراین، افرادی که برای بار دوم اقدام به دریافت این وام کرده اند، با درخواست آن ها موافقت نخواهد شد.

در کنار دریافت وام مسکن روستایی 1400، افرا متقاضی می توانند از یکی از محل اوراق ممتاز، از محل سپرده، از محل بدون سپرده و .... تا سقف 10 میلیون تومان وام جعاله مسکن دریافت نمایند.

با توجه به توضیحات ذکر شده از سوی بانک مسکن، برای دریافت وام مسکن روستایی داشتن سپرده در این بانک الزامی نیست.

افرادی که قصد دریافت وام مسکن روستایی از بانک مسکن را دارند، نباید هیچ گونه بدهی به بانک ها برای پرداخت وام و یا ... داشته باشند.

 

شرایط ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی در بانک ملی

 

به غیر از شرایط عمومی ذکر شده برای دریافت وام مسکن روستایی، افرادی که قصد دریافت این وام از بانک ملی را دارند، می بایست حتما دارای شرایط زیر هم باشند.

 

متقاضی دریافت وام باید قدرت بازپرداخت اقساط را طبق تشخیص واحد پرداخت کننده وام داشته باشد.

متقاضی نباید برای دریافت وام مسکن روستایی ۱۴۰۰ بدهی به بانک ها داشته باشد.

متقاضیان می بایست که حتما به همراه ضامن های خود امضاء مسلم الصدور را به بانک تحویل دهند.

امکان دریافت وام مسکن روستایی به همراه سفته و یا با استفاده از تنظیم قرارداد و یا با کمک وثیقه وجود دارد.

افرادی که قصد دریافت وام بانک ملی را دارند، باید حتما از ساخت منزل مسکونی مد نظر خود را در زمینشان اطمینان حاصل کنند که مشکلی برای احداث منزل مسکونی در آن زمین و یا محل وجود نداشته باشد؛ چرا که بانک ملی حتما در این رابطه استعلام خواهد گرفت.


افراد متقاضی وام جهت دریافت وام برای اجاره مسکن نیز می توانند با داشتن شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن برای مستاجران نیز جهت دریافت این ام اقدام نمایند.


مدارک لازم جهت ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی 1400

 

افرادی که قصد دریافت و ثبت نام وام مسکن روستایی 1400 را دارند، می بایست که حتما برای دریافت این وام مدارک مورد نیاز را آماده کنند و در روز ثبت درخواست وام مسکن روستایی به همراه خود داشته باشند. با توجه به اینکه در حال حاضر بانک های مختلفی اقدام به ارائه خدمات مربوط به ثبت نام وام مسکن روستایی ۱۴۰۰ کرده اند، ممکن است هر کدام از این بانک ها مدارک خاصی را برای دریافت وام نیاز داشته باشند؛ اما در ادامه شما را با مدارک عمومی که برای ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی مورد نیاز می باشند، آشنا می کنیم.

 

  • ارائه اصل شناسنامه و کپی از تمامی صفحات شناسنامه
  • ارائه اصل شناسنامه و کپی از پشت و روی کارت ملی
  • ارائه کارت ملی و شناسنامه مربوط به ضامن های فرد

 

 

تکمیل و ارائه فرم درخواست وام مسکن روستایی 1400

 

ارائه وکالتنامه رسمی برای افرادی که وکیل آن ها اقدام به دریافت وام مسکن روستایی می کند، الزامی است. همچنین، وکلا باید مدارک شناسایی خود را نیز به همراه داشته باشند.

 

مدارک لازم جهت ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی در بانک مسکن

 

افرادی که قصد دریافت وام مسکن روستایی 1400 از بانک مسکن را دارند، می بایست که مدارک زیر را تهیه و در روز ثبت درخواست وام مسکن روستایی به همراه خودشان داشته باشند.

 

تکمیل فرم مربوط به درخواست تسهیلات مسکن روستایی

ارائه اصل شناسنامه و کپی از صفحات آن

افرادی که قصد دارند با پروانه ساخت خودشان وام مسکن روستایی دریافت کنند، می بایست که حتما پروانه ساخت خود را به بانک ارائه کنند.

در صورتی که نحوه دریافت وام به صورت عقد قرارداد باشد، فرد متقاضی و بانک می بایست یک قرارداد منعقد کنند و قرارداد نزد بانک محفوظ بماند.

در صورتی که وام نیاز به ضامن داشته باشد، ارائه مدارک شناسایی ضامنین مانند کارت ملی، شناسنامه و کپی از آن ها الزامی است.

 

مدارک لازم جهت ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی در بانک ملی

 

بانک ملی برای اشخاصی که قصد ثبت نام وام مسکن روستایی را دارند، مدارک خاص زیر را در نظر گرفته است. بدیهی است که نقص مدارک ذکر شده به معنای نقص ثبت نام خواهد بود. بنابراین، حتما برای ثبت نام وام مسکن روستایی این مدارک را ارائه کنید.

 

تکمیل کامل برگه درخواست تسهیلات مسکن روستایی

ارائه پروانه ساخت در صورتی که موضوع معامله بین بانک و شخص احداث بنا باشد، الزامی است.

ارائه صورت برآورد هزینه های قابل قبول در معامله مانند قیمت زمین، قیمت تهیه مصالح و ...

ارائه کپی از اسناد و مدارک مالکیت متقاضی

ارائه قرارداد انعقاد شده بین بانک و شخص متقاضی وام

ارائه یک نسخه از کلیه اسناد حسابداری، تعهدات و انتظامی از پس از انعقاد قرارداد تا مرحله نهایی واریز و تسویه آن

ارائه اصل برگه امضاء مسلم الصدور، در صورتی که قرارداد در دفاتر رسمی انجام نشود، الزامی است.

ارائه شماره حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز و تاریخ افتتاح آن

ارائه شناسنامه و کپی از آن

ارائه یک قطعه عکس از متقاضی دریافت وام

 

مدارک لازم جهت ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی در بانک رفاه

 

بانک رفاه از جمله بانک هایی است که اقدام به وام مسکن روستایی ۱۴۰۰ به مشمولان این وام می کند. افرادی که قصد دریافت این وام را دارند، می بایست این مدارک را به شعبه بانک رفاه تحویل دهند.

 

ارائه اصل و کپی از شناسنامه برای متقاضی وام

ارائه اصل و کپی از کارت ملی برای فرد وام گیرنده

تنظیم قرارداد مابین بانک و متقاضی وام و ارائه یک نسخه از این قرارداد به بانک

احراز شرایط عمومی و اختصاصی دریافت وام مسکن روستایی در بانک رفاه و ارائه مدارک و مستندات لازم

تکمیل فرم مربوط به درخواست تسهیلات روستایی بانک رفاه

احراز شرایط مربوط به توان پرداخت وام مسکن روستایی

 

افراد مستاجر متقاضی وام جهت دریافت وام برای ودیعه مسکن نیز می توانند با داشتن مدارک لازم برای ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران نیز جهت دریافت این ام اقدام نمایند.


راهنمای ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی 1400

 

افرادی که قصد ثبت نام مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ را دارند، می بایست ابتدا شرایط لازم برای ثبت نام در وام مسکن روستایی را در نظر داشته باشند و سپس در صورتی که دارای شرایط لازم برای ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی می باشند، مراحل ثبت نام خود را انجام دهند. به طور کلی ثبت نام در وام های مختلف کشور از طریق دو روش زیر انجام می شود.

 

۱روش حضوری : افرادی که واجد شرایط هر یک از وام هایی که در شعب بانک های کشور ارائه می شوند، می باشند می توانند با در دست داشتن مدارک لازم به صورت حضوری به شعبه مد نظر خود مراجعه کنند. در این روش درخواست دریافت وام به صورت حضوری در شعب بانک ثبت خواهد شد.

 

۲روش غیر حضوری: در روش غیر حضوری، امکان ثبت نام در هر یک از وام های کشور به صورت آنلاین فراهم می شود. این روش برای همه بانک ها قابل اجرا نیست؛ چرا که بعضی از بانک ها امکان ثبت درخواست تسهیلات را به صورت آنلاین فراهم نکرده اند.

 

بنابراین، هر یک از افرادی که قصد ثبت نام وام مسکن روستایی را دارند، می توانند از طریق یکی از روش هایی که در بالا ذکر شد مراحل ثبت نام خود را در وام مسکن روستایی 1400 انجام دهند. لازم به ذکر است که همه بانک ها امکان ثبت درخواست تسهیلات به صورت غیر حضوری فراهم نمی کنند. در صورتی که امکان ثبت نام غیر حضوری برای بانک مد نظر شما وجود نداشت، می توانید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز مراحل مربوط به ثبت نام خود را به صورت حضوری انجام دهید.

 

راهنمای ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی به صورت آنلاین

 

برای استفاده از روش ثبت نام غیر حضوری مسکن روستایی می توانید از طریق یکی از روش های زیر اقدام به ثبت نام کنید.

 

ثبت نام غیر حضوری در وام مسکن روستایی در سایت بانک ها

 

در صورتی که بانک شما امکان ثبت نام غیر حضوری را فراهم کرده بود، می توانید به صورت آنلاین و غیر حضوری درخواست خود را برای دریافت وام ثبت کنید. از جمله بانکی که اقدام به ارائه خدمات درخواست تسهیلات کرده است، بانک مسکن می باشد. شما می توانید طبق مراحل زیر ثبت نام خود را برای دریافت وام مسکن روستایی در بانک مسکن انجام دهید.

 

برای ثبت نام در وام مسکن روستایی ابتدا به سایت بانک مسکن به نشانی www.bank-maskan.ir وارد شوید. پس از ورود به صفحه اصلی سایت بانک مسکن، در میانه سایت بر روی گزینه سامانه درخواست تسهیلات کلیک کنید.

 

ثبت نام وام مسکن روستایی

 

در مرحله بعدی بر روی گزینه ثبت درخواست جدید کلیک کنید.

 

ثبت نام وام مسکن روستایی

 

حال شماره تلفن همراه خود را در قسمت مشخص شده وارد کنید و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.

 

ثبت نام وام مسکن روستایی

 

یک کد احراز شماره تلفن به شماره تلفن همراه شما ارسال می شود. این کد را در قسمت مشخص شده وارد نمایید و بر روی گزینه احراز هویت کلیک کنید.

 

ثبت نام وام مسکن روستایی

 

حال یک فرم برای شما باز می شود که می بایست آن را مطابق با درخواست وام خود تکمیل نمایند. دقت داشته باشید که تمامی مراحل ثبت نام خود را به درستی انجام دهید.

 

ثبت نام غیر حضوری وام مسکن روستایی در سایت بنیاد مسکن

 

سایت بنیاد مسکن سامانه ای را برای ثبت نام وام های بنیاد راه اندازی کرده است که شما می توانید مراحل ثبت نام وام مسکن روستایی را از طریق این سامانه انجام دهید. مراحل ثبت نام آنلاین وام مسکن روستایی در سامانه ثبت درخواست وام مسکن به شرح زیر می باشد.

 

ابتدا از طریق لینک زیر به سامانه ثبت نام وام مسکن وارد شوید. پس از ورود به سامانه، بر روی گزینه جهت شروع ثبت درخواست کلیک کنید کلیک نمایید.

 

میزان وام مسکن روستایی 1400

 

در مرحله بعدی بر اساس وام مورد نیاز خود گزینه مربوط به درخواست تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مسکن روستایی را فعال کنید و در نهایت بر روی گزینه ثبت درخواست کلیک کنید تا درخواست شما ایجاد شود. در مرحله بعدی بر روی گزینه تایید و رفتن به مرحله بعد کلیک کنید.

 

میزان وام مسکن روستایی 1400

 

حال شما به مراحل مربوط به ثبت نام وام مسکن روستایی وارد شده اید و می توانید با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز و تکمیل فرم ها مراحل ثبت نام خود را در وام مسکن روستایی انجام دهید.

 

میزان وام مسکن روستایی 1400

 

افرادی که نیازمند دریافت تسهیلات مسکن می باشند نیز می توانند برای ثبت نام در طرح ملی مسکن نیز جهت دریافت تسهیلات برای مسکن از طریق سامانه جامع اقدام ملی مسکن اقدام نمایند.


میزان اقساط وام مسکن روستایی 1400

 

 

اطلاع از میزان اقساط وام مسکن روستایی برای افرادی که قصد دارند این وام را از سوی بانک های مختلف دریافت نمایند؛ یکی از مهم ترین مواردی است که فرد متقاضی وام باید به آن دقت داشته باشد. البته در شعب بانک های مختلف میزان درآمد فرد متقاضی با میزان اقساط وام مسکن روستایی سنجیده می شود و در صورتی که فرد قادر به پرداخت این اقساط باشد، می تواند وام مسکن روستایی را دریافت نمایند.

میزان اقساط هر یک از وام هایی که در کشور ارائه می شود، بستگی به میزان مبلغ وام، میزان سود وام و مدت بازپرداخت وام دارد. بدیهی است که هرچه مدت بازپرداخت وام کمتر باشد و در عین حال سود وام زیادتر باشد، مبلغی که فرد متقاضی برای بازپرداخت وام مسکن روستایی می بایست پرداخت کند، بیشتر خواهد بود.

 

توجه داشته باشید خوشبختانه وام مسکن روستایی از جمله وام هایی است که هم مدت زمان باز پرداخت مناسبی دارد؛ هم سود کمی را دریافت می کند. به همین میزان اقساط وام مسکن روستایی به حدی نیست که افراد قادر به پرداخت آن نباشند.

 

در سال ۱۴۰۰ میزان مبلغ وام مسکن روستایی به 100 میلیون تومان افزایش پیدا کرد. این مبلغ توسط بانک به افراد واجد شرایط فقط یک بار پرداخت می شود. در واقع، افراد نمی توانند دو بار وام مسکن روستایی را دریافت نمایند. در سال 1400 به غیر از اینکه مبلغ وام مسکن روستایی تغییر پیدا کرد و افزایش پیدا کرد، تغییرات دیگری نیز در نحوه بازپرداخت وام مسکن روستایی رخ داد.

در سال 1399 و قبل تر از سال 1399، وام مسکن روستایی به مدت 15 سال قابل بازپرداخت بوده است؛ اما در سال ۱۴۰۰ 5 سال به مدت 15 سال افزوده شده است و متقاضیان قادر هستند که به مدت 20 ماه اقساط وام را به بانک مد نظر خود پرداخت نمایند. این 20 ماه برای تمامی بانک ها یکسان است؛ چرا که بانک ها موظف به پرداخت وام مسکن روستایی 1400 طبق قوانینی که به آن ها ابلاغ شده اند، می باشند.

میزان مبلغ وام مسکن روستایی به حدود 700 تومان در ماه می رسد. این مبلغ باید به مدت 20 سال توسط فرد متقاضی پرداخت شود. البته تحت شرایط خاصی امکان کاهش دادن میزان اقساط توسط اشخاص و پرداخت قسط وام بیشتر در هر ماه وجود دارد؛ اما مبلغی که به عنوان میزان مبلغ اقساط وام مسکن روستایی ذکر شد، حداقل مبلغی است که افراد می توانند پرداخت کنند.

 

توجه :با توجه به اینکه میزان مبلغ پرداخت وام و میزان اقساط بازپرداخت وام مسکن روستایی توسط هیئت وزیران کشور در سال 1400 ابلاغ شده است، تمامی بانک ها شیوه بازپرداخت مشابهی را برای بازپرداخت وام مسکن روستایی به کار می گیرند. بنابراین، میزان مبلغ اقساط وام مسکن روستایی برای هر یک از بانک های سپه، مسکن، ملی و ... که ارائه کننده این وام می باشند، همین 700 تومان در ماه است.

 

همچنین، لازم است که بدانید سود وام مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ فقط 5 درصد است. همه این موارد باعث می شود که میزان اقساط وام مسکن روستایی در همه بانک ها زیاد نباشد و افراد بسیار زیادی قادر به پرداخت اقساط وام مسکن روستایی باشند.

 

افرادی که در طرح ملی مسکن نیز جهت دریافت تسهیلات مسکن ثبت نام نموده اند می توانند برای مشاهده وضعیت درخواست خود اسامی قبول شدگان طرح اقدام ملی مسکن را مشاهده نمایند و از طریق سامانه جامع اقدام ملی مسکن نیز پیگیری ثبت نام مسکن ملی خود را داشته باشند.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (12 رای)